O Rías Baixas mira cara ao Europeo

LA VOZ VIGO

VIGO

Óscar Vázquez

O acto de presentación da 58 edición do rali vigués, pon de manifesto o desexo de albergar unha proba continental en Vigo no ano 2027

27 jun 2025 . Actualizado á 05:00 h.

Doce tramos, 130 quilómetros cronometrados e o mellor dos ralis de asfalto. Esa é o cartón de presentación do Rali Rías Baixas, que onte viviu a conta atrás para unha  edición 58 que se celebrará os entre o 3 e o 5 de xullo con Vigo como centro neurálxico despois de dous anos de ausencias e tras un encontro entre Abel Caballero e Chema Rodríguez, a alma máter de Recalvi. «Foi nunha reunión co alcalde de Vigo no palco do estadio de Balaídos, onde lle pedín o seu apoio», lembrou o anfitrión da presentación.

O Rías Baixas será a cuarta das nove probas que compoñen o Súpers Campionato de España de ralis e no horizonte planea a opción de levar á proba viguesa ata o Campionato de Europa. «Faríanos ilusión que fose no 2027, ano Xacobeo, así que pelexaremos por iso», sentenciou Chema Rodríguez. A Xunta de Galicia enseguida recolleu a luva.

Os TRAMOS

O tramo de Ou Castro como gran novidade

O Rías Baixas divídese en dúas xornadas. A primeira correrase o venres 4 de xullo a partir das cinco da tarde, cando os equipos afronten a dobre pasada polos tramos Ponte Caldelas-Barbudo (12,010 km) e Ponte Caldelas-Vilarchán (13,720). Para o sábado quedarán as especiais de Vigo-Nigrán (13,100 km), Gondomar- Porriño (11,450), Salceda (12,060) e o novo tramo de Ou Castro no pulmón da cidade e cun percorrido de 2.430 metros que invitan ao puro espectáculo. «O mellor tramo de ralis do mundo», dixo Abel Caballero. A entrega de premios será na rúa Policarpo Sanz. O primeiro día, o 4 de xullo estará dedicado ás verificacións e ao shakedown, que irá pola subida ao Campus Universitario de Vigo (CUVI) desde o pavillón da parroquia de Bembrive.

Os PILOTOS

Senra, Orozco e Jorge Pérez como primeiros espadas

As primeiros espadas desta edición do Rías Baixas serán pilotos coñecidos como Alejandro Cachón, Iván Ares, Jorge Cagiao, Diego Ruiloba e José Antonio Suárez, ademais do local Jorge Pérez. Tamén de equipos como Hyundai España, con Iván Ares-Javier Martínez, Óscar Palomo-Sergio Fernández e Sergi Pérez-Axel Coroado, porque por amais de todo, o rali foi capaz de contar por segunda tempada consecutiva con todas copas monomarcas: Toyota Gazoo Racing Iberian Cup, Peugeot Rally Cup Ibérica, Desafío Peugeot, Hyundai i20N Rally, Renault Clio Trophy Asfalto e Dacia Sandero Eco Cup.

CLASIFICACIÓN XERAL

O allaricense Javier Pardo, líder tras gañar en Ourense

Facía 46 anos que un piloto de casa non gañaba en Ourense e fíxoo Javier Pardo, que cos puntos conseguidos na súa provincia, levantouse ata o liderado do Súpercampeonato que agora terá a súa cuarta entrega en Vigo. Pepe López aparece na segunda posición e a terceira ocúpaa Foguete Suárez, que gañara as dúas primeiras probas pero abandonou en Ourense.

Organización

As primeira probas tras o cambio de presidente

A edición do ano 2025 tamén é especial por ser as primeiro Rías sen Fernando Mouriño á fronte despois de tres décadas. O veterano presidente entregoulle a testemuña a Damián Giráldez, unha persoa que fixo de todo na organización do rali desde pequeno e que agora se estrea como cabeza visible. «Conseguistes algo que é moi difícil, transmitir o que facedes con paixón», dixo Vicente Medina, vicepresidente da española, a Mouriño.