Os taxistas de Vigo renuncian ao seu día semanal de descanso para combater a irrupción de Uber

Luis Carlos Llera Llorente
Luis Carlos Llera VIGO / LA VOZ

VIGO

XOÁN CARLOS GIL

Votan maioritariamente a favor dunha medida que porá 92 coches máis en servizo cada xornada

25 jun 2025 . Actualizado á 12:57 h.

Os taxistas de Vigo decidiron por maioría absoluta renunciar voluntariamente ao seu día de descanso semanal, que ata o de agora era obrigatorio. Fanos tras o desembarco de Uber na cidade, o pasado martes. Os profesionais poderán parar de traballar cando queiran, autorregulándose. A medida foi adoptada onte en votación ao longo da mañá. Entraban na sede da cooperativa, na avenida de Atlántida, e depositaban a súa papeleta nominativa por número de licenza. Ningúns participaron por Whatsapp. O resultado foi de 274 votos a favor de non descansar obrigados e 84 en contra. Houbo tres votos nulos e un en branco.

A chegada dos vehículos con condutor dunha empresa contratada por Uber obrigou aos taxistas para porse as pilas. A semana pasada tiveron unha asemblea de todo o sector no Verbum e onte concluíron as votacións para decidir a estratexia fronte á irrupción da nova competencia.

Os resultados da votación foron ben acollidos polo presidente da Cooperativa de Autopatronos do Taxi, Emilio Mosquera. Este mércores van comunicar polo rexistro do Concello os resultados á técnico Carmen Pintado e pedirán unha reunión co concelleiro que leva Transportes, Javier Pardo, que esixe ao sector ofrecer un mellor servizo. «Prestarémolo», asegura.

«Imos parar as VTC», di con optimismo Mosquera, que saíu reelixido o día 2 de xuño presidente da Cooperativa de Autopatronos do Taxi, que aglutina ao 80% das 546 licenzas de taxi que hai en Vigo.

Os condutores da cidade non van realizar mobilizacións rueiras contra a competencia, senón que, aseguran, van fomentar a vía de diálogo co Concello para que non dea facilidades ás empresas de flota.

Ao suprimirse o día de libranza por decreto, aumentará o número de taxistas que están a rodar diariamente na rúa. «O sector se autorregula e, cando haxa traballo, haberá máis vehículos», confía Emilio Mosquera. Explica que, ao suprimirse o descanso obrigatorio, poderían estar a circular ata 92 taxis máis cada día «no mellor dos casos porque sempre hai coches no taller ou condutores de baixa», apostila.

En Vigo hase imposto a cordura da que fai gala o representante do sector. En Madrid, en cambio, o ambiente esta máis crispado e os taxistas van mobilizarse porque a Comunidade autorizou 8.500 novas licenzas ás VTC. As grandes multinacionais do sector, como Bolt, Uber ou Cabify, están a presionar e cada vez fanse máis fortes no territorio. «As folgas que houbo en Madrid só serviron para que a xente chamase máis ás VTC», sinala o presidente de Radio Taxi.

En Vigo, Uber pediu autorización para operar dentro da cidade. Teoricamente, por agora a Xunta só autorizou viaxar entra cidades, pero xa están activos á espera de licenza, incluso no aeroporto de Peinador, onde as VTC queren captar a pasaxeiros que tamén trasladan á cidade e fanos con tarifas máis baixas que as estipuladas para o sector oficial do taxi, que cobra 25 euros por ir desde a terminal ao centro. Uber pode rebaixar esa cifra a 17, aínda que as súas tarifas van en función do algoritmo e da demanda que rexistran. «As tarifas das VTC van subir», vaticina Mosquera.

As esixencias a estas compañas son menores, segundo asegura o presidente do gremio. Por exemplo o seguro de responsabilidade civil dun taxista en caso de gran catástrofe é de 70 millóns de euros (un accidente con moitas vítimas), mentres que o de Uber acada 50 millóns de euros.