O Porto de Vigo fará un museo no faro das Cíes

Alejandra Pascual Santiago
alejandra pascual VIGO / LA VOZ

VIGO

Óscar Vázquez

Divulgará a historia dos naufraxios e dos faros na ría e a importancia dos ecosistemas

21 abr 2024 . Actualizado ás 01:05 h.

Poucos escenarios poden resultar máis oportunos para escarbar na historia da ría de Vigo e as illas Cíes como o impoñente faro que coroa a xoia do Parque Nacional IllasAtlánticas . Este emblema, situado a 178 metros sobre o nivel do mar e con vistas privilexiadas, pertence á Porto de Vigo e a institución vaino a converter nun espazo museístico para divulgar o medio ambiente, os naufraxios e a historia dos faros que aluman a entrada de centos de barcos cada ano.

O proxecto no que xa traballa a administración que dirixe Carlos Botana enriquecerá o patrimonio do único parque nacional de Galicia. Que se dediquen esforzos a informar sobre pecios catalogados a partir de documentos e arquivos históricos ten moito sentido nas illas Cíes, que presenciaron decenas de afundimentos. Tamén é o seu propósito falar da observación de estrelas (as illas son destino Starlight) e resaltar o valor dos ecosistemas, a fin de mellorar a súa protección e establecer áreas protexidas, así como sobre os faros diseminados polas illas e a ría que dependen do Porto, entre eles o propio de Monte Faro (construído en 1851) e outros como os do Peito, A Porta ou Cabo Silleiro.

Hai anos, o Porto de Vigo mostrou o seu interese por tirar proveito ao principal faro das Cíes como punto de referencia turístico. Aquel ano, anunciou a súa restauración e a realización dun estudo para dotalo de uso hostaleiro, ao que Parques Nacionais se opuxo. O novo proxecto avanza nesta liña, aínda que de xeito máis respectuoso coa contorna.

Botana destaca que o peirao de Rodas permitirá «unir» referencias turísticas

O Porto de Vigo asumirá a xestión do peirao de Rodas, nas Cíes, proximamente. O traspaso por parte da Dirección Xeral de Costas permitirá á institución portuaria incrementar a seguridade do tráfico de visitantes no arquipélago vigués, pero tamén conformar unha oferta turística integrada, ao ligar varios puntos de referencia. O presidente, Carlos Botana, explica que a través do embarcadoiro de Rodas poderase deseñar un proxecto para «unir» principais atractivos turísticos desde a orixe, ou sexa, a chegada ás illas.

M.MORALEJO

Botana lembra que a Autoridade Portuaria xa xestiona tres faros nas Cíes: o de Monte Faro, o da Porta e o de Monteagudo (tamén coñecido como O Peito). Na illa Sur tamén está no Vicos. O organismo ocúpase igualmente do carreiro azul, unha ruta de sete quilómetros que percorre boa parte das illas de Faro e Monteagudo; un escenario sobre o que apreciar a espectacularidade da zona e a historia das Cíes. «Valoramos positivamente que poidamos REVISAR ter máis presenza nas illas, xa que está en liña coa nosa estratexia de economía azul e medio ambiente», destaca o presidente do Porto.

Xestionar o peirao de Rodas «permite integrar todos estes puntos desde a orixe ata os distintos faros», explica como intencións. «O obxectivo é garantir a seguridade e traballar con Parques Nacionais en proxectos ambientais e turísticos», insiste.

Carlos Botana destaca a «gran singularidade» das illas Cíes, «e así o explicamos nas feiras de cruceiros, un escenario único e marabilloso», recoñece.

«Traballaremos en favor dun tráfico de ría sen emisións»

O presidente do Porto de Vigo, Carlos Botana, quere desempoar algunha proposta que se remonta ao mandato de Enrique López Veiga. A renovada administración propúxose retomar proxectos como Tutatis, que propón a descarbonización da flota de navieras que cruzan a ría de Vigo transportando a visitantes ata as illas Cíes. «Non queremos renunciar a este tipo de proxectos e deberiamos traballar en favor dun tráfico de ría sen emisións», expón Botana.

O presidente do Porto avanza que xa están a traballar con Nabia e Mar de Ons «nesta liña» e ven con bos ollos propostas como a do 2019. No marco do proxecto Tutatis deseñáronse estratexias para que o conxunto do arquipélago vigués abastecésese unicamente de enerxías renovables, como lembra Botana. Cobra sentido impulsar este tipo de actuacións tendo en conta que as Cíes son o principal referente do único parque nacional que existe en Galicia.

No 2019, cando se anunciou este proxecto para a mellora da calidade ambiental, informouse que estaría dotado de 2 millóns de euros e enmarcado na estratexia de crecemento azul. O obxectivo é ambicioso: abastecer ao arquipélago coa enerxía que emana do sol e as correntes mariñas. Ademais, expuña o almacenamento de auga potable durante épocas de baixo consumo. O anterior presidente portuario tamén anunciou a introdución dunha rede eléctrica intelixente e a aplicación de novas tecnoloxías na monitorización de sistemas de mobilidade.