Armón Vigo bota un buque de tecnoloxía punta para pescar lura en Malvinas

Alejandra Pascual Santiago
ALEJANDRA PASCUAL VIGO / LA VOZ

VIGO

XOAN CARLOS GIL

A armadora South Atlantic Squid incorpora á súa flota o Hadassa Bay, que substitúe ao pesqueiro incendiado Baffin Bay

27 mares 2024 . Actualizado ás 00:57 h.

O novo estaleiro Ría de Vigo está escribindo o comezo da súa historia. A bo ritmo. As antigas instalacións de Fillos de J. Barreras, agora rexentadas polo grupo asturiano Armón, acolleron esta tarde a botadura do Hadassa Bay, un novo pesqueiro deseñado para a pesca de lura nas illas Falkand, en Malvinas, onde opera a empresa armadora South Atlantic Squid, da que é socia a firma galega Copemar.

O novo pesqueiro, que se distingue polas cores corporativas da compaña, mide 75 metros de eslora por 15 de manga. A bordo, está equipado con tecnoloxía máis avanzada (porque así o esixe a Administración actual): propulsión híbrida para reducir o seu consumo de combustible e limitar o seu impacto no océano e equipos para automatizar e intensificar o ritmo de captura e procesamiento do peixe —obra da industria auxiliar galega—.

A botadura do Hadassa Bay é significativa pola súa incorporación á flota como substituto do Baffin Bay, construído pola extinta Factorías Vulcano e que se afundiu na terminal de Bouzas tras sufrir un voraz incendio mentres se realizaban labores de mantemento. A súa imaxe escorado e medio mergullado na zona de reparacións era realmente rechamante. Así pasou seis meses ata que os corpos de seguridade acabárono reflotando. O pesqueiro era toda unha promesa para a flota de Malvinas que acabou despezándose no norte de África. 

CHOU PESQUEIRA

Un detalle a destacar do pesqueiro que acaba de tocar a auga, o Hadassa Bay, é a súa matrícula de Vigo, un reflexo do afán da industria pesqueira galega para manter a súa competitividade dentro do difícil mercado internacional.

Fitos

A nova embarcación para South Atlantic Squid, especializada na captura de lura, é un reflexo do bo comportamento que mantén o Ría de Vigo en apenas dous anos de existencia. As bancadas da antiga Barreras evidencian que hai carga de traballo. Centos de operarios da industria auxiliar acoden cada día ás instalacións para dar saída aos pedidos. O grupo asturiano calcula que os contratos actuais garanten traballo en Beiramar polo menos ata o ano 2025. A situación marca a recuperación dunha parte do sector tras os peores presaxios pola caída de Barreras.

Recentemente, Armón organizou a botadura do Borunn Bordardottir, a xoia para a oceanografía de Islandia . Orzado en 33,5 millóns de euros, o grupo asturiano apostou por Vigo para construír un buque de investigación de 70 metros de eslora conceptualizado para substituír ao Bjarni Sæmundsson. Ao mesmo tempo, Armón foi seleccionado pola Ministerio de Defensa de Suecia para a construción de dúas embarcacións multipropósito. Darán apoio a outras unidades, con tarefas loxísticas e traballos submarinos.