O Concello de Vigo aproba un sobrecusto no túnel de Vialia que o Consultivo ve ilegal

Ángel Paniagua Pérez
Anxo Paniagua VIGO / LA VOZ

VIGO

A la izquierda se ve la salida del túnel, que está sin rematar y deben conectar con el párking
Á esquerda vese a saída do túnel, que está sen rematar e deben conectar co aparcadoiro M.MORALEJO

Encarece o acceso ao aparcadoiro en dous millóns de euros, ata 11,3

22 mares 2024 . Actualizado ás 20:44 h.

O goberno local de Vigo ten previsto aprobar un sobrecusto de máis de dous millóns nos accesos a Vialia. O Consello Consultivo emitiu un informe hai un ano no que considera que este procedemento é ilegal. Con todo, a Junta de Goberno Local estudará e aprobará esta mañá un expediente que segue adiante coa modificación do proxecto.

Enmárcase nun acordo a tres bandas entre o Ministerio de Transportes, a Xunta e o Concello de Vigo para executar os accesos a Vialia. É un complexo nó de comunicacións con tres túneles na contorna da estación do tren: o que permite enlazar o centro de Vigo coa AP-9 a través de Lepanto, o que conduce aos autobuses á autoestrada desde a estación intermodal e o que permitirá aos coches que chegan a Vigo desde Rande dar un rodeo e entrar directamente no aparcadoiro de Vialia sen ter que circular polo centro da cidade.

Este último é o proxecto afectado polo sobrecusto que hoxe vai aprobar a Junta de Goberno Local. Execútao o Concello de Vigo. En novembro do 2021 empezou a tramitar unha modificación do proxecto que aínda non concluíu.

A modificación do proxecto supón un gasto adicional de 2,1 millóns de euros (IVE incluído). A obra encarécese un 23 % e acada os 11,3 millóns de euros.

En todas as obras que exceden os 6 millóns, se se quere aprobar un sobrecusto de máis do 20 % é necesario que o Consello Consultivo o estude e emita un ditame xurídico. O Consello Consultivo é un órgano independente da comunidade autónoma, similar ao Consello de Estado. Neste caso, o ditame aprobouse por unanimidade e foi durísimo coa actuación do Concello de Vigo. Acusouno de erros de vulto na tramitación do proxecto, a cargo do edil de Fomento, Javier Pardo, e de interpretar a Lei de Contratos do Sector Público dun xeito que «que terxiversa ou seu sentido para acadar un fin ilegal».

Durante os últimos meses, as obras estiveron paradas de facto. O Concello estaba á espera da aprobación por parte do Consello de Ministros dunha addenda ao convenio entre as tres partes, para garantir o financiamento extra necesario. Fíxose en novembro. Pero por entón non concluíran as obras do Halo —que tamén tivo un sobrecusto de máis de tres millóns de euros e que acabou custando 15,8 millóns, o dobre do previsto—, que interferían.

O ditame é obrigatorio, pero non é preceptivo, así que o Concello dá o trámite por cumprido. Expón, a cambio, que o sobrecusto do túnel é «de interese público» porque permitirá xestionar chans contaminados.

Dúbidas sobre a adxudicación cunha oferta baixa

No seu ditame, o Consello Consultivo guindou dúbidas sobre a adxudicación, que gañou a unión de Acciona e Narom. O prezo de licitación foi de 11,8 millóns. Esa unión de empresas rebaixouno un 22 %, a segunda oferta máis baixa das once recibidas. O prezo final será practicamente o orixinal, sen rebaixas. «Este modo de actuar ben puido afectar ao principio de libre concorrencia», di.