A folga de bus afecta no rural de Vigo: «Sen coche, estás perdido»

alejandro martínez VIGO / LA VOZ

VIGO

alejandro martinez molina

Os usuarios de Vitrasa que viven nas parroquias sofren frecuencias de dúas horas

29 feb 2024 . Actualizado á 05:00 h.

Facendo autostop nunha parada de Valadares porque o autobús non pasa. Miriam xa dá por perdida a súa sesión de rehabilitación no centro de Vigo. Esta veciña de Zamáns camiñou corenta minutos ata chegar a unha parada. O panel informativo da marquesiña sinalaba que o seguinte autobús tardaría 65 minutos en pasar. Probou sorte noutra parada, pero o vehículo de Vitrasa aínda tardaría 105 minutos en chegar. E noutro lugar, pasou de longo. Por iso non lle quedou máis remedio que probar sorte facendo dedo. «Pero non me collen porque levo un carro e se cadra crense que teño un bazoka dentro», chancea. Como ela, centos de veciños do rural de Vigo son os máis prexudicados pola folga do transporte público, quen sofre en maior medida uns servizos mínimos que lles deixaron case sen medio de transporte. Os autobuses pasan cada dúas horas e os usuarios quéixanse de que non saben cando chegarán.

«Fanche agardar horas e horas e o mesmo no centro para volver a casa. Se non tes coche, estás perdido», afirma Almudena Figueiro, veciña de Valadares, que leva media hora agardando noutra parada de Valadares. Quen non teñen outra alternativa toman solucións drásticas e caras. Non teñen máis remedio que coller un taxi para poder chegar aos seus puntos de destino. «Sae por un ollo da cara. Desde a rúa Pizarro, de noite, costa 30 euros», afirma.

«Os servizos mínimos nos afectan á periferia, que somos os que máis dependemos do autobús», afirma Marta, outra veciña de Sárdoma. Teme que cando se arranxe por fin o conflito non se acaben recuperando todos os servizos que tiñan antes. «Cando remataron os paros o ano pasado había líneas que aproveitaron para eliminalas», afirma.

As persoas maiores están a verse especialmente prexudicadas pola folga de Vitrasa. «É o único transporte que temos e estamos sempre desorientados sen servizo», afirmaba onte Mercedes no programa Voces da túa cidade, de Radio Voz. Os usuarios demandan ao Concello de Vigo que busque unha solución, como responsable do servizo.

Manifestación

A Federación de Asociacións de Vecinos Eduardo Chao convocou para as sete da tarde de hoxe unha nova manifestación que partirá desde a praza de España ás 19.00 horas. «É importante que acuda a xente porque a situación é insostible. Deixamos claro que apoiamos cento por cento o comité porque levan xa tres meses sen cobrar e agora mesmo a empresa non quere negociar nada. Hai algo moi raro. Non entendemos como un alcalde pode ter así á cidade», afirmou onte a presidenta da Federación, María Perez.

Óscar Vázquez
 

A mobilización conta co apoio dos sindicatos e tamén dos estudantes universitarios. David Bouzada, portavoz de Erguer Estudantes dá Galiza, sinala as dificultades que están a ter os alumnos para chegar ás aulas e incluso para presentarse aos exames, á marxe de non poder gozar do lecer pola falta dun adecuado transporte público.

A oposición urxe ao alcalde a que medie no conflito

O portavoz do grupo municipal do Partido Popular de Vigo, Miguel Martín, esixe ao alcalde que, tras a ruptura das negociacións entre a dirección e os sindicatos de Vitrasa, exerza de mediador nun conflito que xa se prolonga durante tres anos sen que se albisce unha pronta resolución. Pídenlle que non se esconda e que exerza as súas competencias e lembra que xa pasou un día desde que tiña que facer público o expediente polo reequilibrio económico e financeiro da empresa tras as advertencias do Ministerio de Facenda e da Valedora do Pobo.

Pola súa banda, o portavoz do BNG, Xabier Pérez Igrexas, esixe transparencia a Abel Caballero sobre o reequilibrio económico de Vitrasa e tamén lle pide que actúe xa ante a ruptura das negociacións. O concelleiro nacionalista urxe ao alcalde para convocar aos sindicatos e á dirección da concesionaria para iniciar unha verdadeira negociación que desbloquee o conflito. Os trece encontros previos entre as partes non serviron para acadar un acordo sobre o convenio.

 

O conflito de vitrasa

Os inicios

Marzo do 2020. A pandemia golpea con forza á concesionaria de transporte urbano de Vigo. As restricións para viaxar fan que se perdan, segundo a compaña, 9,5 millóns de pasaxeiros ese ano.

Concesión

Xuño do 2020. O Concello de Vigo prorroga cinco anos máis a concesión do servizo. A finais de ano a empresa reclama ao Concello 8,2 millóns de euros de compensación pola perda de viaxeiros pola pandemia.

Conflito laboral

Agosto do 2021. Tras varias protestas de traballadores salpicadas ao longo do ano, convocan unha folga de catro xornadas durante Ou Marisquiño, un dos eventos máis multitudinarios do verán en Vigo. Os sindicatos denuncian que non se cumpre o convenio, que está caducado, e denuncian excesos de xornada que suman máis de 50.000 horas extras. 

Usuarios

Xaneiro do 2022. As queixas dos usuarios sobre recortes de horarios, frecuencias e paradas chega ao Valedor do Pobo.

Quebra

Marzo do 2022. Vitrasa declárase en risco de quebra e alega que as súas perdas superan os 14 millóns de euros. O Concello a través do goberno central xestiona indemnizacións por máis de cinco millóns de euros. Propoñen aos traballadores unha redución temporal do soldo do 30%. Manifestacións e protestas dos traballadores repítense ao longo do ano.

 Mobilizacións

Mayo do 2023. Durante todo o ano prodúcense protestas, manifestacións e paros. A empresa denuncia danos a varios vehículos. O 1 de maio arden dous deles por completo, os autores, unha condutora de Vitrasa e a súa parella, son detidos.

Tensión en aumento

Setembro do 2023. As protestas aumentan e hai paros por horas. Os condutores denuncian o recorte de 72 frecuencias. A suspensión do soldo dos 12 piquetes do Marisquiño caldea o ambiente

Folga indefinida

Novembro do 2023. Os paros e manifestacións acaban cunha convocatoria de folga indefinida o 25 de novembro. Poucas semanas despois decídese continuala. A empresa denuncia danos nos vehículos. 

Perdida de viaxeiros e compensación

Decembro do 2023. A firma alega que durante o 2023 perdeu seis millóns de viaxeiros e pide compensación ao Concello de Vigo. O Concello de Vigo desvincúlase do conflito, apunta a unha cuestión interna laboral e di que non indemnizará á firma.

Principio de acordo tombado

Xaneiro do 2024. Comité e dirección chegan a un preacordo que pretende pór fin a dous meses de folga e inclúe unha subida do soldo do 2,5%. Os traballadores tomban a proposta e segue o paro, con manifestacións case diarias en diferentes barrios de Vigo.