Mercadona ensaia con Profand a venda de peixe xa preparado en bandexas

Alejandra Pascual Santiago
alejandra pascual VIGO / LA VOZ

VIGO

Trabajadoras de Profand en la cadena de la factoría de Vilagarcía de Arousa. El grupo tiene cinco plantas activas en Galicia
Traballadoras de Profand na cadea da factoría de Vilagarcía de Arousa. O grupo ten cinco plantas activas en Galicia C

Impulsan o novo método pola caída do consumo e leva a cabo en 77 supermercados de España

02 feb 2024 . Actualizado ás 00:49 h.

Unha bandexa de peixe preparado, listo para cociñar, esconde moito traballo en distintos elos da cadea mar-industria. Desde o seu transporte cara ás plantas de procesado para limpalo e envasarlo ata a temperatura á que se conserva, a etiqueta que advirte da súa caducidade ou a forma en que se dispón nos frigoríficos dos supermercados, colocado sobre unha superficie inclinada para evacuar líquidos. O xigante Mercadona propúxose dar o salto cara a esta nova forma de consumir peixe, que entraña evidentes esixencias sanitarias, e buscouse como principal aliado á súa provedora de referencia en produtos do mar, a empresa viguesa Profand. O grupo presidido por Juan Roig xa ensaia a súa estratexia en 77 establecementos de España.

Mercadona e Profand quérenllo pór máis doado ao consumidor para incentivar as vendas. Nas neveiras, ofrecen bandexas de peixe fresco (aínda que parte do catálogo hase criado con técnicas de acuicultura ) despiezado, fileteado ou en medallones, de forma que os consumidores poden aforrarse tempo en casa. A pesqueira galega desempeñará un papel activo no proceso, xa que lle corresponderá unha parte do tratamento da materia prima. A compaña de Roig está a analizar se o proceso, igualmente, debe concluírse nos propios supermercados. Outra das provedores de referencia de Mercadona, Piscifactorías Andaluzas, tamén está involucrada nesta nova forma de ofrecer o produto.

Las bandejas con pescado ya preparado para cocinar se conservan en refrigeradores de los establecimientos del grupo presidido por Juan Roig.
As bandexas con peixe xa preparado para cociñar consérvanse en refrixeradores dos establecementos do grupo presidido por Juan Roig. C

A industria pesqueira afronta un bajonazo do consumo que a Confederación Española de Pesca, Cepesca, cifra nun 12 %. As bandexas de peixe preparado é unha das estratexias deseñadas por Mercadona para animar as vendas. «Queremos achegar o produto á boca do consumidor», explica de forma gráfica a cadea de supermercados. Un recente estudo de saúde e vida da aseguradora Aegon, que analiza a tendencia do 2023, expón que o peixe é o primeiro alimento ao que renuncian os españois polo seu prezo elevado. Desde Vigo, pescadores, acuicultores, comercializadores e transformadores, representados por Conxemar ou Arvi, claman desde hai dous anos por un IVE superreducido do 4 % como o doutros alimentos básicos. Pero non tiveron éxito.

Outra razón que destacaron desde a compaña valenciana é o incremento de tempo de duración do produto. As bandexas están preparadas para aguantar ata seis días na neveira. Son dous días máis que os que se aconsellan cando o peixe se recibe desde os mostradores tradicionais.

Os cambios nos hábitos de consumo tamén impulsaron a procura de novas formas para colocar o peixe na cesta da compra. Se antes o cliente dedicaba tempo a achegarse ata a pescadería e pedir que lle preparasen o produto cun corte determinado, agora redúcese este contacto. Un exemplo ilustrativo é a forma en que languidecen os principais mercados e prazas de Vigo, con moitos postos baleiros como no Berbés, Teis ou Progreso. A plataforma Just Eat, ademais, advirte que a cesta da compra online incrementarase nun 65 % ata o 2026, sobre todo entre os consumidores máis novos e Mercadona xa se prepara para este subidón.

Ready to eat

A industria pesqueira galega, que Profand aspira a liderar achegándose aos 1.000 millóns de euros en vendas, leva tempo adaptándose a este novo panorama. Iberconsa lanzouse no 2021 ao mercado do «ready to eat» (listo para comer) e logrou colocar en supermercados Lidl de media Europa elaboracións como gambón salvaxe ás finas herbas ou en salsa teriyaki. Nova Pescanova ten sobrada experiencia en comidas precocinadas con proteína mariña, mentres Wofco estreouse con hamburguesas de gambón e gyozas.