A transformación do naval vigués: barcos menos contaminantes, máis veloces e de luxo

Alejandra Pascual Santiago
alejandra pascual VIGO / LA VOZ

VIGO

El buque oceanográfico Falkor (Too) fue encargado por el Schmidt Ocean Institute
O buque oceanográfico Falkor (Too) foi encargado polo Schmidt Ocean Institute Schmidt Ocean Institute

O iate Renaissance, un oceanográfico encargado por EE.UU., o primeiro ferri eléctrico de España e as  patrulleiras para combater o narcotráfico en Xibraltar marcan os fitos do sector no ano que acaba

02 ene 2024 . Actualizado ás 01:25 h.

É momento de transformación e de abrazar novos mercados. O naval vigués perdeu fai moi pouco aos seus dous estaleiros de referencia, Barreras e Vulcano, que sementaban permanentemente de carga de traballo e oportunidades a todo un sector ao redor da ría e para o que traballan preto de 9.000 persoas, a maioría en empresas auxiliares. Tocaba recomporse. Freire Shipyard e Armón convertéronse nos grandes players desta década e ao seu lado tamén hai factorías máis pequenas que están a ancorar a Vigo a un dos seus principais motores, como é o da construción de barcos. A carteira de pedidos de medianos e pequenos estaleiros neste 2023 permitiu marcar auténticos fitos que son reflexo da forma en que o naval se abre camiño para continuar sendo un referente para empresas e institucións de medio planeta.

El Renaissance, de 112 metros de eslora, llevó dos años de trabajo en Freire
O Renaissance, de 112 metros de eslora, levou dous anos de traballo en Freire Burgess

Este ano, a industria naval do luxo torceu a súa mirada e posouna sobre a ría de Vigo grazas ao Renaissance, o maior barco da súa categoría construído nunca en bancadas españolas, o iate de alugueiro máis caro do mundo, segundo a axencia Burgess. Freire Shipyard dedicou dous anos á súa posta á boia, ademais dun equipo de máis de 600 integrantes. O iate despediu Galicia no outono, impoñente cos seus 112 metros de eslora e debuxando o ronsel da obra máis icónica entregada na ría desde a pandemia.

No arranque do exercicio, o mesmo estaleiro entregou o Falkor (Too) á fundación oceanográfica Schmidt Ocean Institute, de California. Era a primeira vez que Estados Unidos confiaba a un estaleiro foráneo a transformación (e construción) dun buque de investigación mariña. No estaleiro vigués reconverteron o Polar Queen, un buque off shore que servía á industria petroleira, nun buque dedicado ao descubrimento do fondo mariño e o seu coidado ambiental. Paradigma dos novos tempos.

Agora, no estaleiro ultiman o David Packard, tamén deseñado para a ciencia oceanográfica e bautizado en honra ao fundador de HP, quen despois de fundar a compaña informática involucrouse cos océanos e avogou por enviar instrumentos ao fondo do mar e non persoas. O seu armador é o Instituto de Investigación do Acuario da Baía de Monterrey (MBARI), nos Estados Unidos.

El cap de Babaria de la naviera Balearia fue el primer ferri eléctrico construido en España
O cap de Babaria da naviera Balearia foi o primeiro ferri eléctrico construído en España M.MORALEJO

O fito do estaleiro Armón reflicte a forma en que o naval vigués enfronta o enorme reto da descarbonización. O pasado maio, entregaron a Balearia o Cap de Babaria, o primeiro ferri eléctrico de España. Está deseñado para ser silencioso e reducir o seu impacto acústico nunha zona de protección natural como son as illas Baleares, onde opera, entre Eivissa e Formentera. A embarcación non xera emisións contaminantes en porto (en entradas nin saídas nin estancias no peirao) porque está equipada cun sistema de baterías eléctricas que se recargan durante a travesía e permiten reducir ata un 80 % os gases de efecto invernadoiro. Nas bancadas do mesmo estaleiro avanzan agora na xoia da oceanografía española, o Odón de Bo. Representará un salto cualitativo para o brazo de investigación mariña do CSIC porque navegará entre 200 e 300 millas náuticas.

Polo que representa para a industria naval desta cidade, tamén foi un fito o primeiro barco construído no novo Barreras, dirixido por Armón e denominado oficialmente Ría de Vigo. O pasado agosto, culminaron o Erin Bruce II, un pesqueiro deseñado para a captura de vieira a cargo da armadora arxentina Wanchese. A relación resultou mesmo máis icónica por tratarse dunha empresa do grupo Cooke, o conglomerado canadense que se interesou na compra de Nova Pescanova, pero que finalmente se botou atrás.

La Rio Sil fue la primera patrullera de Aister para la Guardia Civil
A Rio Sil foi a primeira patrulleira de Aister para a Garda Civil ESTALEIROS ARMÓN

Alén da ría, Aister forxou outro exercicio notable. O estaleiro de Moaña , especializado na construción en aluminio, entregou o pasado febreiro unha patrulleira de intervención policial ultrarrápida, a Río Flumen. A embarcación, capaz de acadar os 60 nós, está deseñada para combater un mal endémico no estreito de Xibraltar como é o narcotráfico. No verán, incorporaron unha lancha xemelga en Huelva. Neste ámbito, o estaleiro Rodman tamén activou este ano a construción de varias patrulleiras de alta velocidade para que Aduanas persiga esta secuela.

Outra proeza é a que acadou o pequeno estaleiro Seadrone. O seu modelo non tripulado Sead 23 participou o pasado abril nun despregamento da Armada no mar Mediterráneo. Conseguiron que esta embarcación se integrase no mundo da tecnoloxía 5G, outro fito no ámbito das comunicacións en alto mar.