Air Nostrum compensará aos pasaxeiros que deixou en terra en Vigo para coar aos futbolistas do Sevilla

La Voz VIGO / LA VOZ

VIGO

Carrusel Deportivo

A filial de Iberia pide perdón, pero os afectados acabaron viaxando o domingo en bus e ningúns o fixeron hoxe pola mañá

07 nov 2023 . Actualizado á 01:26 h.

A compaña aérea Air Nostrum entoou onte domingo o mea culpa polo  conflito xerado o sábado no aeroporto de Vigo ao deixar sen avión a un centenar de pasaxeiros que se dispuñan a embarcar con destino a Barajas. Cando estes xa estaban a piques de subirse á súa aeronave, viron como se frustraba a operación para deixar embarcar no seu lugar aos xogadores, técnicos e directivos do Sevilla Fútbol Club, equipo que disputara pola tarde un partido en Balaídos fronte ao Celta.

As protestas dos afectados ante o devandito cambio, co que se outorgaba toda a prioridade aos deportistas, fixéronse patentes ante os mostradores de Iberia na terminal viguesa, asina matriz da compaña de voos rexionais que protagonizou o incidente. Aínda que foi requirida a presenza de efectivos da Garda Civil no interior do edificio, a súa intervención, con todo, non foi necesaria.

«Air Nostrum lamenta profundamente o prexuízo ocasionado onte [en referencia ao sábado] aos pasaxeiros do voo IB8869 Vigo-Madrid por un lamentable erro achacable unicamente á compaña», sinalaba dezaoito horas despois a propia aeroliña nun comunicado distribuído aos medios de comunicación e publicado tamén nas súas redes sociais. «Air Nostrum quere transmitir os seus máis sinceras desculpas ás persoas afectadas. A próxima semana contactarase con cada un dos pasaxeiros para compensarlles polas molestias causadas», conclúe a misiva da empresa valenciana, presente en Vigo só xa para voos puntuais a Mallorca e cobertura das necesidades de Iberia.

Testemuño

«O voo xa partiu con certo atraso de Madrid e chegou a Vigo ás 22.15 horas. Cando iamos empezar o embarque, os xogadores do Sevilla, que chegaran en autobús, saíron e despois volveron entrar no aeroporto. Pasaron por diante de nós e subíronse ao avión que estaba destinado aos pasaxeiros do voo a Madrid. A nós déronnos longas e longas e houbo pasaxeiros que escoitaron dicir a persoal de terra que o voo se ía a Sevilla e que a nós ían intentar arranxar a avaría do noso avión, que era o que non tiña ningunha avaría en realidade», narrou á Cadena Ser unha das afectadas.

O aparello contratado polo equipo de fútbol para viaxar de Vigo á cidade andaluza foi o que en realidade non se atopaba en condicións de voar ao detectarse un fallo. Pero en lugar de facer agardar aos integrantes do equipo de fútbol, déuselles prioridade utilizando a aeronave que se dispuña a transportar aos pasaxeiros da ruta regular a Barajas. Estes tiveron que elixir entre viaxar onte por estrada a Madrid en bus ou voar hoxe pola mañá, pero parte dos viaxeiros manifestaron o prexuízo que a decisión da compaña lles había causado ao perder en Barajas outros voos de conexión a terceiros destinos.

FACUA denuncia a Air Nostrum

A organización FACUA-Consumidores en Acción anunciou este luns a interposición dunha denuncia contra a compaña aérea Air Nostrum por deixar « en terra» a decenas de pasaxeiros do voo Vigo-Madrid das 21.40 horas do pasado sábado, para ceder o avión ao Sevilla FC, cuxo equipo xogara horas antes en Balaídos contra o RC Celta.

A organización presentou denuncia ante o Instituto Galego do Consumo e dá Competencia, e ante o Ministerio de Consumo, e advirte de que «o incumprimento contractual no que incorreu a aeroliña supón unha infracción á normativa de protección dos consumidores, polo que debe ser obxecto de sanción por parte das autoridades de consumo».

FACUA fíxose eco dalgunhas das queixas dos afectados, que aseguraron que a compaña «non lles facilitou en ningún momento información acerca dos dereitos que lles asistían debido á cancelación do seu voo». «Só nos deron unha folla de reclamacións para que enchésemos, pero sen dicirnos nada máis», explicou á asociación un dos pasaxeiros.

Segundo sinalou, Air Nostrum non facilitou transporte ata Vigo ou aloxamento, e iso a pesar de que o Regulamento Europeo 261/2004 recolle a obrigación da aeroliña de dar «aloxamento nun hotel» e «transporte entre o aeroporto e o lugar de aloxamento».

Por este motivo, ademais de interpor as denuncias ante as autoridades de Consumo, FACUA tamén se dirixiu á Axencia de Estatal de Seguridade Aérea (AESA) para instarlle a investigar e vixiar que Air Nostrum cumpre coas súas obrigacións, entregando non só as compensacións ás que teñen dereito os usuarios de voos cancelados senón reembolsando todos os gastos de transporte, aloxamento e comida que tivesen que soportar os afectados.