Alfonso Lores fundou en 1976 a firma familiar Atlanta Rede, que co paso dos anos convértese no Grupo Eurored; o seu sucesor, Jorge Lores, capitanea un negocio innovador para unha industria ancestral
24 jun 2023 . Actualizado ás 02:04 h.En 1976 , o empresario Alfonso Lores tivo o acerto de fundar unha empresa dedicada ao deseño e a fabricación de aparellos de arrastre nunha contorna, como é o da ría de Vigo , que aspiraba a converterse en toda unha referencia para a flota internacional. Atlanta Rede, a compaña familiar primeriza, que naceu en Redondela , enredouse moi pronto co negocio pesqueiro local e capturou bos pedidos. De feito, moi pronto, a compaña puido trasladar a súa sede a Coia para facer fronte a un negocio en crecemento. «Neste momento adoptamos o nome de Eurored Vigo e así comezou unha traxectoria de case medio século», relata Jorge Lores, o seu actual director. Toda unha visión no horizonte.
Deseñar solucións innovadoras para un negocio ancestral como a pesca foi parte da fórmula do éxito de Lores. Na década dos oitenta, por exemplo, lembran o fito de ter incorporado o polietileno como materia prima dos útiles que comercializaban. Cos avances desembarcaron nunha nova nave, en Ricardo Mella, nos noventa, onde puideron impulsar, sobre un chanzo máis, a súa capacidade produtiva. Estrearon un almacén polivalente no que cabía de case todo. É naquel entón cando Eurored converteuse na principal distribuidora de aparellos para as principais armadoras locais que operan no caladoiro de Malvinas, NAFO, Guinea BisÁu, Arxentina, Uruguai, Chile, Namibia, Atlántico e Gran Sol e Australia. Conformaron unha relación que sosteñen co paso do tempo a pesar da transformación do sector, cada vez máis globalizado. E gañáronse a súa confianza con aparellos que facilitaban as manobras a bordo da tripulación.
O negocio familiar que arrincou cunha quincena de empregados estreou este século a oferta de aparellos pelágicos. É por esta época cando Jorge Lores, sucesor do fundador, tomou o temón dunha empresa que expón o seu selo en mares de medio planeta. Consolidados como referentes redeiros, hai unha década Eurored diversificou a súa produción máis aló da flota de arrastre e especializou parte da súa fabricación no cerco.
Nesta nova etapa ocorren dous fitos relevantes na traxectoria da compaña. Un deles, dalgunha forma, bota a vista atrás. No 2019, o grupo redeiro volve sobre as súas raíces co seu traslado a Redondela. É importante este regreso porque son máis grandes que nunca. As súas instalacións no camiño de Fortóns contan con máis de 14.000 metros cadrados de almacén, redería, oficinas e taller de produción. Este escenario, de aspecto tan galego como un peirao, acubilla a un persoal cada vez máis extensa. Pero «o ambiente familiar con que se fundou» non se ha esfumado, aseguran. O segundo fito, con todo, é un signo dos tempos. A nova sede acolle o primeiro Centro Integral de Produción e Tecnoloxía Pesqueira e Acuícola, mergullándose así nesta nova técnica mariña de cultivo de especies que está en fase de exploración e podería experimentar un bum nas próximas décadas. As grandes armadoras galegas, de feito, implican hoxe en día esforzos nesta nova forma de criar peixes e mariscos. Desde Eurored destacan que ter entrado neste mercado haos convertido na firma máis moderna do sur de Europa no seu.
O grupo fundado hai medio século por Alfonso Lores tampouco quixo esquecerse das artes menores, de gran tradición na flota local de Galicia e do territorio nacional. Desde unha nova delegación no polígono de Agrela, na Coruña, dirixen este catálogo. E no 2020 sumaron unha división de repostos de motores mariños.
Actualidade
O grupo exporta hoxe en día o 70 % da súa produción, segundo indican desde a empresa. A acuicultura, ademais, «supón a apertura de novos mercados no estranxeiro e máis oportunidades de expansión para a organización» de cara a celebrar o seu medio século de historia. Eurored inaugurou unha oficina técnica de (I+D) de nova creación coa que pretenden seguir innovando no seu. Por exemplo, analizan como mellorar o rendemento do aparello e reducir o aforro de combustible ou desenvolvemento de redes intelixentes dotadas de tecnoloxía.