O Goberno descarta facer unha boca bidireccional no túnel de Folgoso

r. n. p. OURENSE, VIGO / LA VOZ

VIGO

Túnel de O Folgoso en la A-52
Túnel do Folgoso na A-52 Santi M. Amil

A patronal galega urxe a reapertura para evitar perdas de tempo e diñeiro

23 mares 2021 . Actualizado ás 05:00 h.

O delegado do Goberno en Galicia, Javier Losada, descartou a proposta da Xunta de reabrir o túnel de Folgoso en sentido cara a Vigo convertendo unha boca en bidireccional. Losada sostén que «a consellería expón algo que non permite a normativa da UE nin o sentido común, que é a circulación bidireccional». O Goberno investirá 2,4 millóns de euros en arranxar as desfeitas por un incendio en 2,5 quilómetros do paso subterráneo.

Desde finais de xaneiro a viaxe por estrada entre Vigo e Ourense pola autovía A-52 ten peaxe, en forma de desvío á altura do túnel de Folgoso na Cañiza, na provincia de Pontevedra. Tras o incendio dun camión no interior do túnel, nos carrís en dirección a Ourense, esa boca da infraestrutura permanece pechada ao tráfico rodado. A previsión que manexa o Goberno central é que esa situación se manteña invariable ata polo menos o mes de maio.

O quebradizo de cabeza para os condutores ocasionais puido comprobarse esta pasada ponte de San José, cando o tráfico rodado foi máis intenso do habitual polo desvío das estradas N-559 e N-120. Os usuarios ven obrigados a circular durante 16 quilómetros por ambas as estradas ata enlazar de novo coa Autovía das Rías Baixas á altura da Cañiza. A situación ten un custo moito máis caro para as empresas que utilizan estas vías para mover as súas mercancías entre o eixo atlántico e o interior de Galicia e o resto de España.

Ante este escenario, a Confederación de Empresarios de Galicia reclamou este luns ao executivo que se rehabilite para a súa reapertura ao tráfico o máis axiña posible e con todas as garantías de seguridade o túnel de Folgoso para paliar o impacto económico e social que está provocando este peche ao sur de Galicia.

«Resulta intolerable que despois de permanecer pechado desde o 25 de xaneiro, o Goberno anuncie que a reapertura do túnel aínda se demorará ata maio. É unha perda de tempo e de diñeiro para os usuarios particulares e para as empresas. Contribúe a prexudicar aínda máis a xa de seu deteriorada competitivad das empresas galegas», explican.

O desvío de tráfico incrementa ao redor de media hora máis a viaxe e non hai outra alternativa existente, tendo en conta que a liña férrea do Miño non é competitiva para os usuarios particulares nin, moito menos, para as empresas. «É a arteria de comunicación que vertebra todo o seu territorio desde Vigo ata a meseta», din desde a patronal galega.

Unha vez que os condutores particulares e os camioneiros abandonan a A-52, nas inmediacións do túnel de Folgoso, o que se atopan é unha estrada nun pésimo estado. As fochancas son frecuentes, así como a sinalización que recorta algún dos carrís de aceleración que permite os adiantamentos. A CEG tamén reclama a mellora integral da N-120 e a N-559.