Primeiras demandas para reclamar o diñeiro de voos cancelados por covid

e. v. pita VIGO / LA VOZ

VIGO

El aeropuerto de Peinador fue el único que bajó ligeramente en número de pasajeros
O aeroporto de Peinador foi o único que baixou lixeiramente en número de pasaxeiros M.MORALEJO

Tres viguesas piden que Aeroméxico reembólselles 2.000 euros da viaxe de Semana Santa

05 sep 2020 . Actualizado á 05:00 h.

Tres mozos vigueses compraron senllos billetes para voar a Costa Rica e pasar alí as súas vacacións de Semana Santa pero a compaña Aeroméxico cancelou o seu voo polo peche de fronteiras durante o estado de alarma pola alerta sanitaria do covid-19 e o confinamento. Entre as tres pagaran case 2.000 euros pola viaxe frustrada. A aeroliña ofreceulles como solución trocar o seu billete anulado o 1 de abril por un bono para voar noutra ocasión ou ben percibir o reembolso do prezo que pagaran. As pasaxeiras elixiron cobrar a devolución do valor dos billetes pero, pasados cinco meses, non viron un euro. Esgotada a súa paciencia, as prexudicadas presentaron onte unha demanda contra Aeroméxico no Xulgado do Mercantil número 3 de Pontevedra, con sede en Vigo. Este xulgado tramita centos de demandas de transporte aéreo cada ano pero agora é cando empeza a recibir as relacionadas coas cancelacións producidas durante o confinamento de marzo e abril.

A reclamación contra Aeroméxico súmase a outras sete promovidas contra outras compañas e que entraron no mesmo xulgado en agosto. Os afectados teñen en común que esixen a devolución do reembolso prometido e que nunca chegou.

En xeral, o resto das peticións foron promovidas por clientes que perderon entre 100 e 200 euros en marzo ou abril debido á cancelación do seu voo tras o decreto do estado de alarma e o peche de aeroportos. En todos os casos, a compaña deulles a elixir entre un bono ou o reembolso. Quen optou por recuperar o prezo do billete seguían sen ver o seu diñeiro para mediados do verán e interpuxeron un preito para non quedarse cunha man chea de nada e outra cousa de ningunha.

A práctica totalidade dos devanditos voos cancelados polo covid son en traxectos nacionais e os afectados reclaman pequenos importes, pois ningunhas eran ofertas low-cost. As aeroliñas demandadas son, entre outras, Ryanair e Iberia. Os voos tiñan como destinos Madrid, Barcelona ou zonas turísticas, pois era a época de Semana Santa.

O xulgado, ao regreso de vacacións, iniciou a tramitación destas oito demandas para recuperar o reembolso dos voos tras cinco meses sen recibir resposta das compañas.

Aeroportos e rutas pechados

De elixir o bono, os viaxeiros tamén se poderían topar con problemas xa que a aeroliña pode ter un reducido abano de destinos ou limitar o prazo para beneficiarse del ata finais do 2021. Hai moitas rutas que xa non están operativas, aeroportos internacionais pechados en numerosos países e segue a incerteza pola evolución do covid-19. Outros viaxeiros con bono quixérono gozar pero levaron a sorpresa de que ao usalo a compaña cancelou ese voo tamén.

En xuño entrou en Vigo a primeira demanda de transporte aéreo por cancelacións relacionadas co covid. Uns afectados pediron compensacións de 2.000 euros a Iberia pola anulación dos seus voos a Cancún.