Patrocinado porPatrocinado por

Galicia interésase polos Viños de Leira Cualificada

Somos Agro REDACCIÓN / LA VOZ

AGRICULTURA

Paco Pino

O director do Agacal mantiveron a Barcelona Wine Week un encontro con responsables do Instituto Catalá dá Viña e ou Viño para coñecer como están a aplicar esta figura

05 feb 2025 . Actualizado á 12:56 h.

Cada vez son mais as denominacións de orixe que buscan o xeito de distinguir os seus viñedos máis especiais. Empezou Rioxa, cos seus viñedos singulares, e seguiron outras rexións, como Cataluña, que conta xa cos Viños de Fina Cualificada. En Galicia, existe certo interese por pór en marcha unha figura semellante, que permita distinguir os viños de determinadas parcelas. Por iso o director da Axencia Galega dá Calidade Alimentaria (Agacal), Martín Alemparte, aproveitou a súa presenza na Barcelona Wine Week, que se está celebrando en Barcelona, para reunirse co director do Instituto Catalá dá Viña e ou Viño, Joan Gené. Agacal é tamén a responsable do espazo no que medio centenar de adegas e os cinco consellos reguladores mostran os seus produtos. Un lugar que está a recibir numerosas visitas de compradores e importadores, destacan as adegas.

«Queríamos coñecer o sistema do Incavi para diferenciar as parcelas cualificadas e ver como traballan coas denominacións de orixen», asegurou Alemparte. Destaca que en Galicia existe certo interese por contar con figuras semellantes. Por agora, na comunidade ningunha das cinco denominacións de orixe conta con esa figura, aínda que son moitas as adegas galegas que laboran viños de leira ou de pago, é dicir, viños que se elaboran con uva provenientes dunha única parcela que teñen unhas características determinadas.

O director do Agacal tamén se reuniu co director da Estación de Viticultura e Enoloxía de Reus, Xoán Luis Elorduy, para estudar as posibilidades de colaborar coa Estación de Viticultura e Enoloxía de Galicia.  Para rematar, Alemparte participou na reunión da xunta directiva da Plataforma Tecnolóxica do Viño, unha entidade que busca establecer unha estratexia común de I+D+i para o sector do viño en España e da que Agacal é socia.

Os viños galegos conquistan a feira

Doutra banda, a presenza de Galicia na feira catalá esta cultivando un notable éxito, segundo confesan adegueiros e consellos reguladores. «A verdade é que estamos a recibir moitas visitas e, durante todo o día, atendemos a xente», explica Belén Varela, de Just B Wines. «Fixemos xa varios clientes, que viñan por referencias, e agora temos unha reunión cun importador de Inglaterra e outro de México», engade Diego Rodríguez, da adega Don Bernardino, de Ribeira Sacra. A actividade dos adegueiros está a ser frenética durante as dúas xornadas e é raro atoparse unha caseta baleira. «Moita xente proba os viños nos túneles do viño e, se lles gusta, veñen despois ás adegas para interesarse», engade Rodríguez.

O espazo que ocupa a delegación galega está formado por cinco túneles do viño, cada un dunha denominación de orixe diferente. Está o de Ribeira Sacra, que é a primeira vez que vén a esta feira e que trouxo, ademais, unha das representacións máis numerosas. «A feira está estupenda e hai moitos profesionais interesados e moita xente doutros países», contan no espazo da denominación de orixe Valdeorras. «É unha feira moi boa e hai moita xente da distribución que veu a coñecernos. Nós estamos aquí para axudar ás adegas para abrir novos mercados e potenciar a nosa imaxe de marca», explican no espazo de Monterrei.

Paco Pino

Éxito está tamén cultivando o túnel do viño de Rías Baixas, onde nesta ocasión trouxeron só viños de crianza. «Quixemos traer algo diferente e, a moita xente, rompe os esquemas o que proba e temos que explicarllo, pero é un bo descubrimento o que fan e está en liña co que nos dixo o plan estratéxico de traballar por valorizar os nosos viños», asegura Ramón Huidobro, xerente da denominación de orixe

Dez viños de Rías Baixas protagonizaron unha das catas da feira, titulada O mar de viños atlánticos. Nela o catador e xornalista Ramón Francás reuniu a medio centenar de persoas para dar a coñecer unha decena de viños prémium desta denominación de orixe, que foron explicados polos seus adegueiros. O evento espertou unha grande expectación e colgou o cartel de completo. Non deixou indiferente aos participantes, que cataron anadas desde o 2017 ao 2022 e incluso algunhas máis lonxevas. «En Rías Baixas levamos no noso ADN cuestiones como internacionalización, innovación e comercialización; son os retos futuros do sector do viño español», asegurou Isidoro Serantes, presidente da denominación de orixe.