Patrocinado por Patrocinadopor

Rías Baixas vende menos veu no mercado nacional, pero a mellor prezo

Maruxa Alfonso Laya
M. Alfonso REDACCIÓN / LA VOZ

AGRICULTURA

Cedida

As vendas de viños con denominación de orixe caeron en España un 2,4 %

08 mares 2024 . Actualizado ás 20:32 h.

O consello regulador de Rías Baixas considera que os seus viños mantiveron un bo posicionamento no mercado nacional durante o último exercicio. Esta é a valoración que realiza tras coñecer os datos de informe elaborado pola consultora Nielsen, que certifican un descenso no volume das vendas a nivel nacional do 2,4 %, tanto na canle alimentación como en hostalería de todos os viños con denominación de orixe. O documento ratifica que España viviu unha retardación no consumo de viño amparado por esta figura de calidade durante o pasado ano e que, a pesar diso, as adegas conseguiron facturar un 5 % máis. Rías Baixas segue sendo a segunda denominación española en valor de vendas entre todas as rexións de viño branco de España.

O documento foi presentado onte a máis de oitenta profesionais do sector de Rías Baixas e recolle os datos ata setembro do ano pasado. Entre ese mes e o mesmo do ano anterior, os viños españois con denominación de orixe diminuíron as súas vendas nas canles de alimentación e hostalería nun 2,4 % en volume, explica o informe. Ao mesmo tempo, conseguiron que o valor destas transaccións incrementásese un 5 %, pasando dos 2.142 millóns de euros aos 2.250 millóns en ambas as canles. Unha tendencia á que Rías Baixas non é allea. Neste último dato ten moito que ver, sin duda, o aumento xeneralizado de prezos que sufriron os viños, para facer fronte ao incremento que experimentaron tamén os custos de produción, empezando polo prezo da uva.

Segundo os datos facilitados polo consello regulador, con estes datos na man, Rías Baixas é a segunda denominación de orixe de España en valor de vendas de viño branco con D.Ou. nas canles de alimentación e hostalería. Se falamos de volume, ocupa a terceira posición. Ademais, se estes datos se amplían para incluír ao segmento de viños con denominación de orixe, Rías Baixas ocupa o cuarto lugar na lista das dez denominacións de España en cota de valor e o oitavo no caso de volume de vendas.

En canto ás áreas de España onde máis veu albariño véndese , o informe destaca especialmente o noroeste de España, con Galicia, Asturias e León á cabeza. O leste do país, concretamente as comunidades valenciana e de Murcia e Albacete, e o sur, con Andalucía e o sur de Estremadura, son outros dos mellores mercados destes viños, que tamén rexistran boas cifras de venda nas áreas metropolitanas de Madrid e Barcelona.

O consello regulador tamén deixa claro que a confianza do consumidor nos viños desta denominación de orixe queda patente porque no 2023 comercializáronse 35.044.689 botellas, o equivalente a 26.283.517 litros, en todos os mercados. Desta cantidade un 29,64 % destinouse aos mercados internacionais, onde o prezo medio do albariño situouse xa nos 7,78 euros por litro, un dos máis altos que se rexistra en España. Estados Unidos e o Reino Unido seguen sendo os principais mercados desta denominación de orixe, tanto en volume como o valor, e o continente americano volve ser o que máis viño importa a Rías Baixas, un posto que perdera en anteriores campañas cando Europa se converteu no continente que máis viño compraba a esta denominación de orixe.