Patacas da Limia ou verduras e carnes delicatesen seguen chegando a casa

M. Alfonso

No principio do ano ninguén podíase imaxinar que a poboación española, e a de medio mundo, sería recluída nas súas casas durante meses. Que o sector hostaleiro ía ter que pechar as súas portas e que mercados e prazas de abastos verían moi limitada a súa actividade. Así que o sector primario galego respiraba entón tranquilo e, en moitos casos, alleo a Internet. Agricultores, gandeiros e incluso moitas adegas carecían entón dunha tenda a través da rede na que poder comercializar os seus produtos. Pero chegou o confinamento e foi necesario buscarse as castañas, mobilizar todos os recursos dispoñibles para que colleitas e animais, alimentos perecedoiros todos eles, non se botasen a perder. Ningúns destes produtores atoparon na venda en liña unha saída ás súas colleitas. E, o que é máis importante, un novo nicho de negocio. As costeletas de Vacapremium, unha empresa da Estrada especializada en carne de alta calidade, chegan agora a casa a través de Internet. E o mesmo fan as patacas da Limia ou as especiais leitugas da Leira dos Corvos, especializada en agricultura para os restaurantes máis esixentes de España.

xoan a. adoitar

«No seu momento, logramos sacar bastante mercancía grazas á tenda online. Ao abrir a hostalería baixou bastante a demanda pero é certo que temos unha serie de clientes que nos seguen pedindo lotes», explica Marcos Gálvez, responsable de Vacapremium. O que empezou sendo unha medida de urxencia, para dar saída a uns produtos que o peche da hostalería deixara na estacada, é agora unha nova liña de negocio da empresa. «Un 25 % dos clientes que fixemos entón seguen a facer pedidos cada quince días ou cada mes. Isto serviunos para compensar un pouco a baixada de vendas nas hostalería», conta. Agora, non só están dispostos a manter operativa a web, senón que tamén están a buscar novas liñas de negocio. «Cando se achegue o nadal imos sacar uns lotes especiais de regalo para empresas, coma as que fan as adegas», explica. Recoñece que a crise do coronavirus cambiou a súa forma de traballar e que, agora, volvéronse máis conservadores. «Xa non temos tanto stock e traballamos case que baixo demanda. Estamos sendo máis prudentes», engade.

Leitugas á porta de casa

A Leira dos Corvos, unha explotación situada en Santiago e dedicada ao cultivo de verduras e hortalizas de moi alta calidade con destino aos mellores restaurantes de España, foi outra das que, dun día para outro, viuse sen clientes. A venda en liña converteuse, entón, na súa única alternativa. «Ao principio dábame medo que a xente non soubese valorar os nosos produtos, pero descubrimos que a xente sabe o que quere e que os aprecian», conta Santiago Pemán, responsable da explotación. Meses despois de que o seu primeiro pedido saíse, a iniciativa resultou ser todo un éxito e, tamén neste caso, «estamos a pensar en potenciala», asegura. Explica que nun só día, tras dar a coñecer que puñan en marcha a venda en liña, fixeron 200 clientes, dos que a metade era galegos e a outra metade do resto de España. Deles, hoxe en día, volvéronse asiduos un 25% e, curiosamente, «a metade son da contorna de Santiago, que é onde temos a plantación», asegura. Esta circunstancia atribúea «a que a xente de verdade está a valorar que son produtos de quilómetro cero», aínda que tamén ten fieis consumidores no resto de España. A experiencia serviulle a este agricultor para comprobar que a xente valora moito estes produtos especiais. «Antes eu dicíalles que lles ía a enviar unhas minizanahorias, agora xa son eles os que as piden e dun tamaño concreto. Saben o que lles gusta e demándano».

Patacas da Limia

Os agricultores da Limia foron outros dos que recorreron a Internet para sacar adiante unha produción que se lles quedou colgada. Agora que os agricultores están inmersos na recollida do tubérculo, este volverá estar accesible a través da web. Patacas Ama, por exemplo, xa ten á venda as primeiras caixas de Kennebec. E Eloy Manso, un agricultor desta zona, está a deseñar xa a páxina na que porá á venda a súa colleita. «Estamos preparando a nove web, aínda non a temos publicada pero é certo que a xente xa está chamando para preguntar», asegura.