«Coppola, o representante», a azarosa vida do xestor de Maradona

Concepción M. Moreno BUENOS AIRES / EFE

PRATA O Plomo

Star+ | EFE

A «historia de amor» dos dous, narrada nunha serie «frívola» sobre os anos 90

19 mares 2024 . Actualizado ás 08:54 h.

Durante 18 anos Guillermo Coppola foi representante profesional e sombra persoal de Diego Armando Maradona, ao que seguiu a todas partes —da gloria ao inferno— e con quen viviu unha «historia de amor incondicional» que agora aparece narrada nunha serie «frívola» que homenaxea aos anos 90.

No entanto, Coppola, o representante, que chega a Disney +, non ten ao astro arxentino como protagonista —de feito, só é mencionado como Diego, «un dos xogadores de fútbol máis famosos do mundo», e nin sequera aparece en pantalla—. Aínda que, inevitablemente, a súa figura está presente.

Esta é unha serie sobre Guillote, como se coñece ao exmanager de 75 anos, un vividor feito a si mesmo, cheo de claroscuros, «un antihéroe ao que as cousas non lle saen perfectas e vainas arranxando con picardía arxentina», explica Ariel Winograd, director da produción de Pampa Films/Gloriamundi Producións, que, por amais de todo, busca divertir «e non xulgar». «Vanse atopar unha serie moi lúdica, moi divertida, con moitos excesos, frívola. É unha serie sobre Coppola, pero tamén sobre a década dos 90: con cousas que a un poden chamarlle moito a atención, unha serie politicamente incorrecta que, tamén en certo xeito, representa o que foi a década do 90 en Arxentina», describe.

Pouco despois de chegar ao Nápoles (tempada 1984-1985), onde segue sendo venerado como un deus, Maradona gañou o Mundial con Arxentina (1986) e foi subcampión en 1990, ano en que o seu país afrontaba o comezo do Goberno de Carlos Menem (1989-1999), un presidente tan coñecido por establecer a paridade entre o dólar e o peso como polas súas extravagancias.

Ao longo de seis capítulos de 45 minutos, desfilan personaxes da farándula arxentina daqueles anos 90, como a actriz e presentadora Susana Giménez (só citada polo seu nome), a tamén intérprete Amalia Yuyito González (segunda parella de Coppola e nai da súa filla) ou o empresario Poli Armentano (o seu compañeiro inseparable na noite porteña e asasinado en 1994).

O Pelusa, o «máis grande» —como o chamou o propio Coppola a Efe nunha entrevista en Buenos Aires no 2022—, era o seu único representado, despois de que durante 16 anos levou a uns 180 xogadores do fútbol local. Pero, sobre todo, era o seu mellor amigo, ata o punto de acompañarlle por medio mundo e de vivir infinidade de anécdotas con el.

«É unha historia de amor e iso falei moito con Guillermo e el tamén o conta moi desde ese lugar. E sempre nós encaramos as escenas con esa emocionalidad», resalta a Efe o actor Juan Minujín, quen recrea a Coppola na pantalla e destaca que cada anécdota retratada na serie e de cantas se coñecen protagonizadas por el e Maradona teñen que ver con que «está no medio dunha relación de moito amor».

Ao longo de seis capítulos de 45 minutos, desfilan personaxes da farándula arxentina daqueles anos 90, como a actriz e presentadora Susana Giménez (só citada polo seu nome), a tamén intérprete Amalia Yuyito González (segunda parella de Coppola e nai da súa filla) ou o empresario Poli Armentano (o seu compañeiro inseparable na 'noite porteña' e asasinado en 1994).

A constante exposición de Coppola nos medios foi un reto para Minujín, explica o actor que interpretou ao mozo Jorge Mario Bergoglio en 'Os dous papas' (2019), xa que «é un personaxe tan icónico» que «había que atopar que hai atrás diso, que carencias, que fraxilidades, que vulnerabilidades».

No entanto, di o intérprete recoñecido pola serie O marxinal (2016, 2019-2022), o constante diálogo co exrepresentante e a caracterización física axudáronlle nun traballo que buscaba ser «verosímil», pero «non unha imitación». Nese aspecto, Winograd pon en valor o labor previo de investigación e a filmación en «locaciones moi noventosas», que permiten levar ao espectador a «unha viaxe inmersivo» e participar en «a experiencia Queres ser Guillermo Coppola», afirma entre risos.

«Nós coñecemos ao Coppola de agora, pero hai que ver como era antes», asevera o realizador de Mamá foise de viaxe (2017) ou O xerente (2022), quen destaca o «xogo» de imaxinación que desenvolveu o equipo para recrear situacións. Con guion de Emanuel Dez e a exitosa parella Gastón Duprat-Mariano Cohn (O cidadán ilustre, A miña obra mestra, Nada), a serie —rodada en Buenos Aires e en Nápoles— tardou catro anos en realizarse desde o puntapié inicial.

Agora toca ver o retrato desta figura «recontra» controvertida, como define Wino, do que non se aforran episodios desagradables, como o seu encarceramento en 1996, pero a quen non quixo «xulgar» desde a mentalidade do 2024, senón «invitar á xente a unha viaxe no tempo».