Filmin ultima para o 2024 producir dúas series propias, unha de ficción e outra documental

Jose Oliva BARCELONA / EFE

PRATA O Plomo

Jaume Ripoll, director editorial de Filmin
Jaume Ripoll, director editorial de Filmin Marta Perez | EFE

O próximo mes de febreiro estreará a considerada como «serie británica do ano» «O sexto mandamento»

02 ene 2024 . Actualizado ás 08:59 h.

A plataforma televisiva Filmin ultima a produción de dúas novas series propias, unha de ficción e outra documental de non ficción, que ten previsto estrear durante 2024, segundo anunciou o seu director editorial, Jaume Ripoll. Sen a capacidade doutras plataformas para armar os seus proxectos, Filmin necesita, recoñece Ripoll, «compañeiros de viaxe que poden ser televisións públicas, institucións» e agora están nese proceso para acabar de pechalo.

En canto á exhibición, Filmin acaba de asinar «a estrea da que foi a gran serie do ano en Francia, Sangue e diñeiro, dirixida por Xavier Giannoli e protagonizada por Vincent Lindon, que é a produción máis cara que houbo en Francia, sobre a fraude multimillonaria do imposto sobre as emisións de carbono que foi bautizado como a fraude do século polos medios de comunicación franceses».

En febreiro, será a quenda de «a serie británica do ano», O sexto mandamento, protagonizado por Timothy Spall, o actor da experiencia de Mike Le.

Filmin estreará no primeiro cuadrimestre do 2024 Such Brave Girls e Dreaming Whilst Black, dúas series coproducidas e distribuídas por A24, unha das empresas audiovisuais máis prestixiosas do mundo, que está detrás de series como Euphoria e de películas como a última gañadora do Óscar á Mellor Película, Todo á vez en todas partes.

No 2024 tamén chegarán películas asinadas durante este ano, como Anatomía dunha caída, de Justine Triet, que Filmin distribúe de cara ao cine con Elástica, e case todas as películas que están nomeadas para os premios Gaudí.

Ripoll atribúe o crecemento espectacular de Filmin a «a singularidade da plataforma, pois as grandes plataformas tenden a parecerse nunha tendencia de mimesis, e iso fai que o público o celebre e xere fidelidade» e outro dos factores clave é «a diversidade da proposta».

E precisa: «Moitas plataformas céntranse en dúas ou tres elementos moi concretos, mentres que Filmin fai un ciclo de gastronomía ou de música clásica, colabora con festivais e pode estrear a serie máis importante de Francia, o que che permite chegar a diferentes segmentos de público».

O crecemento da plataforma ha ir en paralelo ao do festival propio do Filmin, o Atlàntida Mallorca Filme Fest, e iso permitiulles estrear na pasada edición Creatura, As mozas están ben, Passangers ou o documental sobre Terenci Moix de Álvaro Augusto, foron referentes nas salas de cine e despois na plataforma. «Ese espazo estámolo conquistando, entendendo, e esa é a clave, que moitas veces o primeiro paso é unha sala de cine, e dese modo o crecemento do Atlàntida permítenos gañar visibilidade e chegar a unha audiencia á que talvez non chegariamos doutro xeito», engade.

Ripoll descarta crear novos festivais, porque «hai tanta variedade en España que non se necesitan novos festivais, senón que o que fai falta é colaborar máis cos xa existentes» e, en cambio, prefire crear ciclos temáticos ou monográficos dentro de Filmin, que non teñen nin xurado nin premios.

Despois de «sementar» ao longo do 2023, o primeiro semestre do 2024 será «o momento da colleita» con títulos como A zona de interese, Anatomía dunha caída, A memoria infinita, 21 días en Mariupol, que optará posiblemente ao Óscar ao mellor documental, Dance First, que clausurou o Festival de San Sebastián, O soño da sultana, que está nomeada aos Goya.

Sen querer precisar o número de subscritores, «porque ningunha plataforma facilita os seus datos por países», Ripoll asegura que Filmin experimentou «un crecemento espectacular despois da pandemia ao contrario do que moitos vaticinaban en canto ao comportamento dos espectadores e 2023 será un ano de marca».

En canto aos gustos, «aínda que Filmin é coñecida pola súa oferta cinematográfica, moitos subscritores acaban descubrindo a calidade das series do catálogo, que talvez non son tan coñecidas porque non contan cun actor famoso de Hollywood, non hai un Xogo de tronos ou Elite, por pór dous exemplos moi coñecidos, pero ao final o público celébraas».

En canto aos xéneros, «a preferencia defínea a calidade da película ou a serie, pero en xeral, por suposto, o thriller é o xénero dominante en Filmin», aínda que hai excepcións como a serie británica costumista Todas as criaturas grandes e pequenas, da que o día 2 estréase o episodio extra de Nadal da cuarta tempada.