«Professionals», o soño truncado dun millonario antipandemias

b. c. MADRID / COLPISA

PRATA O Plomo

Elena Anaya y Brendan Fraser, en «Professionals»
Elena Anaya e Brendan Fraser, en «Professionals» XTRM

A serie de XTRM capta ao espectador que zapea entre canles lineais cun entretemento sobre un satélite capaz de detectar e suprimir enfermidades contaxiosas

17 ago 2023 . Actualizado ás 05:00 h.

A marabunta de estreas semanais dificulta o labor de procura de agullas na palleira e ás veces non prestamos atención suficiente a series que funcionan ben en canles especializadas, conseguindo audiencias zumentas en comparación á oferta baixo demanda. Son series co formato de toda a vida, xa sexan procedimentales, sitcoms, dramas familiares ou modestos thrillers de acción como é o caso de Professionals , unha produción con estética televisiva, sen un gramo de hype , que lanzou XTRM, de AMC SELEKT, cuxa grella está centrada en películas e series de acción, thrillers e ciencia ficción. «Puro entretemento e goce para os amantes das emocións fortes», tal e como se promocionan habitualmente.

Xeralmente son propostas de discreto orzamento, cun espírito esquemático e moderadas intencións, que buscan principalmente a complicidade do público con personaxes cos cales empatizar mentres avanza o relato sen volantazos. Mandan as reparticións corais, como é o caso, cun rechamante nome liderando o casting, o mesmísimo Brendan Fraser, gañador recente do Óscar a mellor actor polo seu visceral interpretación no filme A balea. A carreira meteórica en Hollywood deste recoñecido intérprete de hits de outrora —George da xungla, Cabezas ocas— sufriu un revés ao ser vítima de acoso sexual, unha secuela desgraciadamente habitual no mundo do espectáculo. O rei da función na recadadora saga A momia caeu nun profundo abismo do que está a saír na actualidade, despois de denunciar publicamente un feito vergonzante.

A Fraser acompáñao fronte ás cámaras unha actriz española, Elena Anaya, cuxa traxectoria internacional continúa sen perder velocidade con títulos como Wonder Woman, MotherFatherSon e Jett. Tom Welling (Smallville, Lucifer) completa a repartición principal dun serial, creado por Michael Colleary (Lara Croft: Tomb Raider) e Jeff Most (Soldado de fortuna, O corvo), que viu a luz no 2020, antes do subidón de Fraser, que non parou de traballar pero parecía ter perdido brillo desde comezos da pasada década (ollo, presta a súa voz a un dos entrañables roles de Doom Patrol, por exemplo).

A explosión do foguete Professionals, dunha sinxeleza esmagadora, rodouse antes da balea pero irrompe estes días na programación de XTRM como unha novidade en exclusiva. A serie bota a andar presentando un triángulo amoroso, a tensión sexual engancha ao espectador medio, mentres desprega un complot que trae consigo a batería habitual de xiros neste tipo de producións onde abundan os tiroteos e chistes doados.

O millonario Peter Swann (Fraser) gastouse un pasteiro para enviar ás alturas un avanzado satélite médico, chamado Panacea, unha premisa que vén que nin pintada tras a ditosa pandemia. O proxecto científico pretende pór en órbita un espectacular dispositivo coa capacidade de detectar e suprimir enfermidades contaxiosas que poden acabar co noso planeta. Inesperadamente, o foguete de alerta sanitaria salta en mil pedazos tan só uns segundos despois de despegar. A explosión trunca os soños do altruísta empresario que ve como se racha o seu imperio solidario. Xunto á súa prometida, a epidemióloga Doutora Gracia Dávila (Anaya), decide contratar os servizos dun exoficial de contrainteligencia, chamado Corbo (Welling), ao que segue un grupo de aguerridos mercenarios para investigar as verdadeiras causas do ataque. Erro de cálculo ou sabotaxe? A contrarreloxo, a misión é achar aos culpables e evitar outro posible tropezóns no próximo lanzamento. Esta vez contará con vidas humanas a bordo, un detalle que engade tensión ao complicado escenario.

Professionals cumpre, ao longo de dez episodios de 45 minutos, coas necesidades propias dun formato que capta ao espectador mentres zapea entre canles lineais. Non pasa nada se nos atopamos o capítulo a medias fronte ao televisor, o que está a pasar enténdese sen quebradizos de cabeza e combate o tedio. Os diálogos vannos lembrando a situación, por se hai algunha dúbida. Nótase o orzamento axustado, a pesar de que viaxan polo mundo (Irlanda e Sudáfrica), e a posta en escena non tira proveito das súas posibilidades e o talento do casting, defectos que non adoitan afectar á fluidez dunha historia que importa pouco para entreter ao persoal, máis interesado polos roles presentes, as súas artimañas e coqueteos romanticones. As explosións e intercambio de balazos non espertan do letargo. Combater unha catástrofe mundial é o obxectivo, a partir de aí vén todo o demais. Trepidante non é, aínda que vendan así o proxecto, pero a fórmula funciona sen remilgos.