As novas paternidades segundo a ficción televisiva

rosa pau MURCIA / COLPISA

PRATA O Plomo

Pedro Pascal, en «The Last of Us», de HBO Max
Pedro Pascal, en «The Last of Us», de HBO Max HBO Max

Os modelos de proxenitor transformáronse nas series ao longo dos anos

19 mares 2023 . Actualizado ás 05:00 h.

Tradicionalmente, a paternidade hase reflectido na ficción a través do modelo de pai exemplar. Entregado ao traballo, fiel á súa esposa e cariñoso cos seus fillos, ocúpase e preocúpase por prover aos seus, algo que o converte no cabeza de familia e na representación da autoridade. Pero os modelos de paternidade nas series cambiaron radicalmente nos últimos anos, adaptándose á realidade social e converténdose en personaxes complexos, poliédricos, afastados da personalidade monolítica do pai ao uso. Con motivo do Día do Pai esta é a guía definitiva sobre as novas paternidades da televisión.

PAI EN TERAPIA

Tony Soprano, de «Os Soprano». Sometido por unha nai que o culpabiliza de todas as súas desgrazas e angustiado pola educación duns fillos adolescentes aos que intenta manter apartados do seu negocio criminal, Toni Soprano, tras varios crise de inquedanza e un desmaio, sométese a unha terapia para intentar saber que lle sucede, por que razón séntese vulnerable cando el é un tipo duro (moi duro) de New Xersei.

PAI MODERNO

Berto, de «Mira o que fixeches». Ser pai non pode ser tan difícil, pensou. Pois o é. Tanto como cambiar o concerto de Lori Meyers pola función de fin de curso, ir de cañas cos colegas polo parque de bólas ou a peli de Scorsese pola última de Disney . O pai moderno quere distanciarse da figura autoritaria do seu proxenitor, compatibilizar traballo e familia, ser corresponsable no coidado dos nenos e seguir quedando cos seus amigos para botar unha pachanga. E todo non pode ser.

PAI PROVEDOR

Walter White, de «Breaking Bad». É capaz de calquera cousa para asegurar o futuro dos seus, e iso inclúe empezar a traficar con metanfetaminas. Pero experimenta o poder, cóllelle o gusto e decide que converterse nun narcotraficante é o mellor que lle pasou na súa vida.

PAI DESASTRE

Homer Simpson, de «Os Simpson». Vago, torpe, infantil, iracundo e neglixente, os seus hobbies favoritos son comer, beber e ver a televisión. Pero os seus fillos perdóanllo todo porque, a pesar das leas nos que mete á súa familia, é cariñoso con eles, e intenta comprendelos.

PAI AUSENTE

Don Draper, de «Mad Men». «Onde estabas entón, cando tanto che necesitei», poderíanlle cantar os seus fillos. Pois estaría nun bar póndose morado a Old Fashioned, ou leándose con algunha señora ou imaxinando algunha campaña exitosa. Draper é unha quenlla en Madison Avenue, pero un desastre na súa casa. Por iso vai pouco por alí, e deixa o coidado dos seus fillos noutras mans: primeiro nas da nai dos nenos, despois nas da súa segunda esposa. Creceu sen unha figura paterna, e el fixo o mesmo.

PAI SEN FILLOS

Joel Miller, de «The Last of Us». Joel perdeu á súa filla, o que o transforma nun home profundamente ferido, nun mercenario descreído que aprendeu a vivir no inferno. Pero atópase con Ellie e, transcorrida a desconfianza inicial, non só se erixe no seu protector, senón que, aos poucos, irá renacendo un sentimento que Joel cría enterrado, e converterase nun pai adoptivo capaz de chegar a extremos insospeitados.

PAI SATURNO

Logan Roy, de «Succession». É Saturno devorando aos seus fillos, é o león no inverno, é o rei que non quere renunciar ao trono, é o pai shakesperiano, implacable, rencoroso, vengativo, controlador; un depredador que coloca a súa fortuna e a súa ambición moi por amais da súa familia, un monstro capaz de enfrontarse aos seus fillos e de enfrontalos entre eles.