«Porta Faxeira, pode pasar»: a icónica voz do semáforo de Santiago xa ten canción

C. N.

VIVIR SANTIAGO

Paco Rodríguez

Sunny Ahluwalia, que fai música baixo o nome de Delaait, inspirouse no que para el é o son máis recoñecible da cidade: «Calquera que pasase algunha vez por esa zona ten a melodía metidísima na cabeza»

19 ene 2025 . Actualizado á 14:09 h.

«Porta Faxeira, pode pasar» xa non é só o eco dun semáforo. A voz feminina que antecede á repetición rítmica de asubíos, pegada con Superglú na cabeza de todo aquel que pasase algunha vez pola zona, soa como gancho nun tema, xa viral, que leva como nome o do propio paso de peóns. «Non che sabería dicir outro son de Santiago que fose tan recoñecible», alega Sunny Ahluwalia, coñecido nas redes sociais como Delaait.

Criado en Bertamiráns, estudo a carreira de Económicas no campus norte da USC. «Sempre ía camiñando cuns amigos e, cando pasabamos por Porta Faxeira, diciamos: "Isto ten que ser unha canción"», reflexiona este mozo de 25 anos. Meu dito meu feito. Incrustou a frase a unha base de techno que xa tiña montada no computador, xusto para anticipar o momento no que rompe o beat. Colgouna nas plataformas de streaming e a resposta non puido ser máis positiva: «Fíxome graza que, ao subila, pedíronme que fixese máis cancións son semáforos de Santiago». 

Sanny Ahluwalia, conocido como Delaait, se inspiró en la melodía del semáforo de Pora Faxeira para crear una canción que causa furor en las redes. «No te sabría decir otro sonido de Santiago que fuera tan reconocible», reflexiona.
Sanny Ahluwalia, coñecido como Delaait, inspirouse na melodía do semáforo de Pora Faxeira para crear unha canción que causa furor nas redes. «Non che sabería dicir outro son de Santiago que fose tan recoñecible», reflexiona.

«Calquera que pasase ningunha por aí ten o son metidísimo na cabeza», di Ahluwalia. El, que reside en Madrid por motivos laborais, púxolle a canción á xente do seu círculo que, por unha cousa ou por outra, pasara algunha vez por Compostela. Foi a proba de lume, porque todos recoñeceron a sintonía. «É das poucas cousas que lembran. Escoitar isto transpórtate a Santiago cento por cento», explica. Non é para menos. Porta Faxeira, que conecta a Alameda co centro histórico, é o punto polo que pasan diariamente os estudantes das facultades de Medicina, de Historia e das que hai no campus norte. Sendo unha das zonas máis concorridas de Santiago, o asubío é xa un referente. «Se atopo outro son igual de recoñecible, fágolle unha canción seguro», chancea Delaait, en referencia ao icónica que pode chegar a resultar unha frase tan simple como a de Porta Faxeira, pode pasar.  

@delaait

#portafaxeira #podepasar

♬ sonido original - delaait

Sen ir máis lonxe, ao colgar a canción, algúns usuarios suxeríronlle que fixese outros temas con máis sintonías de semáforos. Entre as mencionadas, a de Ánxel Casal, a da Avenida de Lugo ou a de Romero Donallo. Asegura que todos os comentarios que lle deixan en TikTok, plataforma na que Porta Faxeira supera as 100.000 visualizacións, son positivos. «Para min, iso é unha alegría. O tema, aínda que non che guste, está gracioso. Aínda que sexa como meme, é divertido», reflexiona. A sintonía chegou incluso aos comercios da zona, xa familiarizados co incisivo asubío: «E nós escoitándoo acotío na farmacia», escribíanlle desde a conta de Gómez-Ulla, en referencia ao furor que o asubío estaba a causar entre o resto de usuarios, que lle deixaban afirmacións como a de «vaia temazo», «marabilla» ou «fantasía pura».

Imagen de archivo del paso de peatones de Porta Faxeira.
Imaxe de arquivo do paso de peóns de Porta Faxeira. SANDRA ALONSO

El compón no seu cuarto e desde o computador, algo que leva facendo como hobbie desde os 14 anos. No seu catálogo de temas, que colga nas plataformas a medida que os vai facendo, as referencias a Galicia son constantes. A anterior a Porta Faxeira é un tema que bebe dos ritmos do hip hop e do rap. «O que fago é samplear a unhas señoras de Pazos de Borbén», explica. Outra das recentes é unha versión en dub de Negra Sombra. «Hai moitas cousas moi distintas», asegura. Conta que, ao principio, Porta Faxeira ía ter letra. A idea era a de trazar o relato dunha noite de festa que empeza na zona vella de Compostela e que remata noutra cidade, de aí o son do tren que escoita na última parte. «Ao final non tiven as voces, pero a min, polo menos, gústame así», di satisfeito.