Unha homenaxe á Feira do San Martiño de catro toneladas en Teo

Patricia Calveiro Iglesias
Patricia Calveiro SANTIAGO / LA VOZ

TEO

Camilo Seira junto a la obra instalada en la carballeira de Francos días antes de la popular feria caballar de Teo. El artista de Rois cuenta que se encuentra trabajando ya en otro proyecto escultórico, una pieza religiosa de piedra de tres metros que coronará un outeiro.
Camilo Seira xunto á obra instalada na carballeira de Francos días antes da popular feira cabalar de Teo. O artista de Rois conta que se atopa traballando xa noutro proxecto escultórico, unha peza relixiosa de pedra de tres metros que coroará un outeiro. PACO RODRÍGUEZ

Camilo Seira é o autor do impoñente cabalo de pedra montado por un xinete que onte se instalou na carballeira de Francos

03 novs 2021 . Actualizado ás 14:14 h.

A carballeira de Francos conta desde onte cun novo habitante. Ao lugar de Teo onde tradicionalmente se celebra a Feira do San Martiño chegou o primeiro cabalo deste ano, un robusto e impoñente exemplar de catro toneladas esculpido en pedra. O seu autor, Camilo Seira, quixo render homenaxe con esta peza a unha cita moi especial para el. «A min tócame a fibra esta feira cabalar porque xa de pequeno asistía a ela co meu pai e os meus irmáns. Vivo a un par de quilómetros da carballeira e tivemos cabalos, polo que sempre a vivín desde dentro. Viñamos de noite e pasabamos o día. E, xa cando te vas facendo maior, ves cos amiguetes facendo esmorga. Sempre me sorprendía ver a esas persoas en comuñón co animal, dominando a aqueles percheróns e bretóns, uns cabalos xigantes que para os ollos dun neno coma min semellaban elefantes», relata o escultor e pintor de Rois que leva o nome da súa parroquia por bandeira. E foi precisamente esa imaxe a que quixo transmitir.

PACO RODRÍGUEZ

«No Castro Lupario, aquí pegado á carballeira de Francos, apareceron pezas castrexas con esa estética primitivista e con trazos pouco definidos», apunta, y en esas «liñas plásticas castrexas» inspirouse para dar vida a un cabalo montado por un xinete «de volumes moi grotescos». Empregou un bloque de granito de Lalín de 10 toneladas, ao que foi dando forma durante case un ano con detemento e paciencia, coas súas mans como ferramentas e o cincel, punteiro, pico e mazo como extensións delas. «Quedouse nunha peza de 4.000 quilos, que din que é o polbo que se come nun día no San Martiño», comenta con voz divertida.

Como curiosidade, engade, utilizou un pigmento natural pouco habitual para o acabado da figura: «Esta é unha pedra que recén traballada queda moi branca e cerca da miña aldea naceu un cabalo. Utilicei o sangue desa placenta como pigmento natural, o que lle da unha cor agranatada e vincúlase co discurso primitivo dunha forma coherente. A peza adquire un carácter de relicario, conectando o cabalo de pedra á parte orgánica do animal», explica o pupilo da escola compostelá de artes e oficios Mestre Mateo, licenciado en Belas Artes e discípulo de Francisco Asorey. Non é a primeira vez que Camilo Seira utiliza o sangue nunha das súas obras, repartidas por numerosos concellos galegos e ata en Marbella e Madrid. A da carballeira de Francos é a súa segunda escultura para o Concello de Teo, para o que xa fixo o seu Monumento á leiteira de Cacheiras.