As revistas de moda réndense ante as «cestas máis bonitas», feitas en Compostela

Patricia Calveiro Iglesias
Patricia Calveiro SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO CIDADE

Sonia está detrás de la marca Degerónimo. Y, entre sus proyectos a corto plazo está diseñar una nueva colección de bolsos y decoración. En sus planes está seguir trabajando en su línea comercial, con precios más asequibles, así como en otra de piezas más voluminosas y laboriosas, como sus lámparas, obras únicas y más exclusivas.
Sonia está detrás da marca Degerónimo. E, entre os seus proxectos a curto prazo está deseñar unha nova colección de bolsos e decoración. Nos seus plans está seguir traballando na súa liña comercial, con prezos máis alcanzables, así como noutra de pezas máis voluminosas e laboriosas, como as súas lámpadas, obras únicas e máis exclusivas. PACO RODRÍGUEZ

Degerónimo reinventa a cestería e emprega corda de algodón nos seus deseños, a medio camiño entre o tradicional e o moderno

04 ago 2021 . Actualizado ás 05:00 h.

O traballo de Sonia de Gerónimo conquistou ás grandes cabeceiras de moda. Ten o seu taller en Santiago , na intimidade do seu propio fogar, no barrio de Fontiñas; e de alí saen as «cestas máis bonitas para decorar a túa casa». Iso di Vogue, pero tamén falan das creacións desta artesá en Elle , en revistas de deseño como Architectural Digest, e mesmo na sección de viaxes de National Geographic, onde citan os seus deseños entre os exemplos de «irrupción renovadora» que demostran que Compostela é moito máis que pedra milenaria, peregrinación e devoción.

A través da marca Degerónimo, Sonia reinventa a cestería. «É un mundo moi bonito, pero leva moito traballo e non se valora o suficiente», explica. Explorando novos materiais distintos á vimbia, deu cun filón: a corda de algodón. «O meu traballo está a medio camiño entre o tradicional e o moderno, entre o artesán e o industrial. Esta corda permíteme confeccionar as pezas a máquina, e facer máis rápido o proceso; aínda que lles dou forma coas mans para facer os volumes, coma se tratásese dun torno», destaca. Macetas, bolsos, cestos inspirados en motivos cerámicos, floreiros, pratos, salvamanteles, lámpadas... A deseñadora de 41 anos saca o máximo partido ás fibras naturais.

Nada en Ourense e criada en Vigo, chegou a Santiago para estudar, fará uns 15 anos. Fixo Deseño de Moda na escola EASD Mestre Mateo e fixo os seus primeiros pasos no mundo do vestiario para cine e televisión. «Era algo que non me convencía moito... quería crear algo propio. E, despois de quedar embarazada, decidinme a facer unha liña de bolsos de lona», relata Sonia. O seu espírito inquedo e curioso levouna ata a corda de algodón, aínda que lembra que supuxo un impulso importante para a súa carreira a colaboración que fixo cun museo de renome: «A tenda do Thyssen pediume que personalizase un bolso, para a colección de Balenciaga». Baixo o paraugas de Artesanía de Galicia, participou en varias feiras internacionais e dunha delas saíu a súa venda de maior percorrido, para un cliente do Xapón. «Escribíronme algunha vez dos Estados Unidos, preguntando se facía envíos, e recibo encargos de Europa (Milán, Londres...); pero, con diferenza, onde máis demanda teño é a nivel nacional. «Gustaríame enfocarme máis á proxección internacional, pero non podo crecer máis do que me podo permitir, porque o fago todo eu soa: a web, os envíos, a produción, as redes sociais, contactar cos puntos de venda...», explica a deseñadora.