O gran destino vacacional segue sendo o de Canarias e Baleares

Patricia Calveiro Iglesias
P. Calveiro SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO CIDADE

Paco Rodríguez

O viaxeiro de Lavacolla continúa apostando polo tradicional

24 mares 2019 . Actualizado ás 05:00 h.

Parece aventurado vaticinar a día de hoxe como será a campaña estival no aeroporto de Santiago. Así o indican turoperadores e axencias de viaxes, pois se dan dúas circunstancias que están atrasando as reservas. En primeiro lugar, a Semana Santa cortello nesta ocasión bastante tarde e ademais veñen eleccións. «Nos anos de eleccións a xente adoita agardar, mesmo hai cancelacións. Hai un pouco medo ao cambio, a ver quen sae elixido e quen vai gobernar o país, ao que se suma que moitos queren votar en persoa e non lles gusta a idea de ter que facelo por correo», explica Daniel García García, responsable do departamento comercial de Viaxes Viloria.

O que si está en disposición de afirmar Daniel García García sobre a tempada alta que se aveciña é que o gran destino vacacional segue sendo o mesmo: Canarias e Baleares. «Á fin e ao cabo as tendencias de compra son bastante conservadoras e acabamos tirando polas illas, tanto en Semana Santa como verán. Tamén hai xente anímase ao Caribe, porque ás veces ata é máis barato que ir a Tenerife ou Forteventura», engade.

Vendas anticipadas

Ademais dos destinos antes mencionados, o xefe de delegación de Viaxes El Corte Inglés, Francisco J. Álvarez Bello , di que están a ter tamén tirón actualmente «os cruceiros, as grades cidades europeas, así como os destinos familiares como Disneyland París, sen desdeñar o turismo de interior que sempre ten a súa fiel demanda». No seu caso, centráronse na venda anticipada a través de campañas comerciais, o que permitiu que «de inicio, teñamos unha boa perspectiva de formalización de reservas de cara ao verán», mesmo agardan máis actividade que no 2018.

Entre os chárter, o que máis se está solicitando en Viloria é o que vai a Sardeña. «Cada vez máis turoperadores vanse animando á organización de saídas puntuais en voos directos desde o aeroporto de Santiago, entre as cales están Rusia, Croacia, Europa central, Marrocos, Madeira, Cabo Verde, etcétera. Todos eles, con boa aceptación por parte dos pasaxeiros, ávidos de voos directos desde Galicia», engade respecto diso dos chárter desde Lavacolla Álvarez Bello .

Con todo, «contra O Porto non hai nada que facer. É o aeroporto de referencia do noroeste peninsular porque fixo moi ben o seu traballo de mercadotecnia e o mercado está alí, por moito que nos pese», afirma García. O asesor de viaxes santiagués explica que moitos santiagueses e viaxeiros potenciais de Lavacolla por proximidade acaban collendo o coche para voar desde Sá Carneiro porque é máis económico, «salvo as familias, que prefiren saír de Santiago e pagar un pouco máis por comodidade».

Para Francisco J. Álvarez Bello non existe competencia entre aeroportos galegos, senón complementariedade: «Os tres compleméntanse entre si, ofrecendo a posibilidade aos viaxeiros da nosa comunidade a posibilidade de elixir o punto de saída das súas viaxes».

«A campaña electoral crea inquietude e afecta sempre ás reservas»

 

p. c.

Jesús Francisco Ares Vázquez pode achegar unha nova perspectiva sobre as expectativas que hai de cara á campaña estival en Lavacolla. O director xeral do turoperador galego Yu Travel explica que as reservas para a tempada alta van este ano máis lentas do habitual e, aínda que confía nos viaxeiros que confirman a última hora, pide que os clientes apoien ás iniciativas que xorden desde Galicia: «Queremos aeroportos con tráfico e produtos competitivos adaptados ao mercado galego, pero se se propoñen voos distintos a destinos alternativos e non funcionan, dificilmente acabarán tendo as terminais galegas a oferta que todo o mundo reclama».

-En liñas xerais, que previsións hai a partir de Semana Santa nos voos chárter?

-A Semana Santa está un pouco atrasada este ano e vai máis lenta do habitual. Confiamos que haxa un repunte forte de reservas a última hora e póidanse completar as prazas dos avións.

-A que cre que se debe esa lentitude deste ano?

-Realmente son difíciles de diagnosticar as causas. Non sabes a que achacalo. As vendas fanse de forma impulsiva. Podes empezar a semana ben, con bastantes reservas, e acabala mal. Son comportamentos difíciles de analizar. Neste sector xa estamos habituados a esta inestabilidade. Por moito tempo que leves nisto, cada ano é unha reválida, é un exame diferente, e hai que ir aprobando curso por curso porque a demanda e os comportamentos dos viaxeiros cambian dun verán para outro.

-Respecto ao ano pasado, Yu Travel ofrece máis voos a Cabo Verde e Madeira este verán, custará enchelos entón?

-O ano pasado funcionaron ben e agardamos que este ano tamén. Pero o turismo é como o tempo, ata que non o ves non sabes que vai pasar, independentemente que as circunstancias políticas e sociais. Este ano hai eleccións e a campaña electoral crea inquietude e sempre afecta o lecer, por extensión, ás reservas.

-Que pide o cliente dos voos chárter?

-Ofrécese un pouco de todo, destinos costeiros e non costeiros. No noso caso, temos praia, como Cabo Verde ou Azores, e un destino paisaxístico como Madeira. Así podemos satisfacer ambas as vertentes. O cliente o que pide son rutas directas, que non sexan demasiado lonxe para non estar moitas horas voando e prezos competitivos, en sintonía cos que hai no mercado.