A apertura dos 18,5 quilómetros da A-54 entre Lavacolla e Arzúa reduce á metade o tempo de viaxe do tramo e mellora a seguridade de condutores e peregrinos

Xurxo Melchor
Tribunais e sucesos na delegación de La Voz de Galicia en Santiago.

Santiago e Lugo están xa 15 minutos máis preto grazas á apertura do tramo da autovía A-54 que conecta Lavacolla con Arzúa. Son só 18,5 quilómetros, pero as vantaxes en materia de seguridade son moitas. Non só para os condutores, que evitarán ter que percorrer o perigoso trazado da N-547, repleto de curvas, travesías urbanas e cambios de rasante, senón tamén para os miles de peregrinos que fan o Camiño Francés, que nesta zona vai paralelo á estrada nacional e que se cruza con ela ata en cinco ocasiones, o que obriga aos camiñantes a atravesar a calzada cun considerable risco de atropelo.

Ata agora, ir de Santiago a Arzúa pola N-547 esixía unha media hora, aínda que este tempo podía variar en función do tráfico que se atopase o condutor, xa que esta ruta é moi utilizada por camións e cisternas para o transporte de mercancías. Agora, pola A-54, o mesmo viaxe dura a metade. O novo tramo entronca coa autovía na Lavacolla e finaliza catro quilómetros antes de chegar ao centro urbano de Arzúa. Neste punto final construíuse unha gran rotonda que conecta coa estrada nacional e desde a que é visible o desmonte que xa se está realizando para continuar esta vía de alta capacidade.

Co tramo recentemente inaugurado, a A-54 xa está operativa desde Santiago a Arzúa e desde Palas de Rei a Lugo. Restan os 30 quilómetros entre ambos os puntos, con Melide no epicentro. As previsións do Goberno central son completar as obras no 2021, aínda que o estado actual dos traballos e o histórico atraso que sufriu esta infraestrutura non invitan a ser optimistas. Non hai que esquecer que o primeiro tramo, o que une Santiago con Lavacolla, abriuse ao tráfico nada menos que en xaneiro de 1999, hai xa dúas décadas.

Trazado sen problemas

O trazado do tramo recentemente inaugurado é agradable á condución e aparentemente seguro. Non en balde, a limitación de velocidade mantense invariable no máximo permitido: os 120 quilómetros por hora. Tan só se bota de menos que conte cun carril para vehículos lentos nas subidas con forte pendente como a que hai no Pedrouzo.

Entre Lavacolla e Arzúa habilitáronse catro novas saídas na A-54 que conectan cos principais núcleos de poboación. En ambas as direccións, están as do Pedrouzo no quilómetro 80, Cerceda-Touro no 77, A Salceda no 72 e Arzúa-Touro no 60. A estas hai que sumar a que xa existía no quilómetro 84, que conecta a autovía coas estradas que van a Curtis, Oviedo e O Pedrouzo, e a do quilómetro 86, que enlaza coa autovía do aeroporto compostelán, Sigüeiro e a AP-9 en dirección á Coruña.

Ademais, á altura do quilómetro 70, xa quedaron listos os carrís de acceso e saída, así como dúas grandes chairas a ambas as marxes da autovía para situar nelas as que serán as únicas estacións de servizo dispoñibles no novo tramo.

Pouco tráfico o primeiro día

O feito de que a inauguración das obras teña coincidido en período electoral fixo que non se puido celebrar ningún acto de apertura oficial do novo tramo da A-54. Unha circunstancia que talvez provocou que os usuarios teñan tardado en darse conta de que xa podían utilizalo. Deste xeito, desde que sobre as 14 horas do venres quedou aberto, eran moi poucos os vehículos presentes na vía. Algo no que tamén influíu o feito de que a Demarcación de Estradas informase erroneamente que a apertura se produciría ás 18 horas.

a reacción da xunta

Sorpresa por unha inauguración que ven electoralista e dúbidas sobre os prazos

Á conselleira de Infraestruturas e Mobilidade, Ethel Vázquez, a inauguración do tramo Lavacolla-Arzúa da A-54 pareceulle electoralista porque se fixo un día antes da xornada de reflexión cando afirma que «podíase ter aberto hai semanas». A esta circunstancia, a responsable da Xunta tamén suma as súas dúbidas de que a autovía Santiago-Lugo estea completa no 2021, algo que achaca ao «castigo» do Goberno de Pedro Sánchez a Galicia. Lembrou que foi «Rajoy quen pasou do papel á obra real» este proxecto e que foi baixo o seu mandato cando se iniciaron os traballos para que estivesen listos antes do próximo ano santo, algo que non cre que se produza. «A ver se están para o do 2027», engade.