Ames e Santiago ultiman o convenio provisional para que o autobús pase por Ortoño

emma araújo SANTIAGO / LA VOZ

AMES

CEDIDA

Representantes do Concello e asociacións das zonas afectadas analizaron de novo as alternativas con Mobilidade

17 abr 2021 . Actualizado ás 05:00 h.

Os problemas de transporte público con Santiago de parte do rural de Ames , sobre todo da zona de Ortoño, Bugallido e Biduído, parece que entran nunha vía de solución tras os últimos contactos mantidos o pasado xoves por representantes do Concello de Ames e das asociacións veciñais das zonas máis afectadas coa Dirección Xeral de Mobilidade, unha reunión telemática na que, pola parte autonómica, participou o director xeral, Ignacio Mestre.

As tres partes volveron reunirse despois de que o Concello de Ames tivese pensado á Xunta tres alternativas posibles para recuperar as comunicacións perdidas o pasado 23 de decembro, cando o Concello de Santiago recortou a liña en base a criterios económicos. Nesta reunión, segundo fontes amienses, confirmóuselles que Mobilidade está a estudar con maior atención a proposta que goza de máis consenso, pero aínda non hai ningunha decisión tomada respecto diso.

E mentres esta solución séguese fraguando, o Concello de Ames mantén conversacións con Santiago para asinar en breve un convenio que, provisionalmente, permita recuperar o servizo durante seis meses.

O Concello calcula que o custo para as arcas municipais do futuro convenio roldará os 25.000 euros. As xestións pendentes deste convenio e outros proxectos compartidos con Santiago formarán parte da reunión que o rexedor amiense, Blas García, manterá a principios da semana próxima co seu homólogo compostelán, Xosé Antonio Sánchez Bugallo.

Ampliación de 3,3 quilómetros

Mentres tanto, a Xunta insiste en que a fórmula do convenio entre Ames e Santiago é a mellor para garantir á poboación o servizo que solicita. Mobilidade sinala tamén que, en casos similares, son os concellos beneficiarios do servizo os que asumen o déficit que xere a explotación.

A alternativa que expoñen Concello e veciños do rural é ampliar a liña entre Santiago e Extramundi (Padrón), que entraría en Ames pola parroquia de Eirapedriña realizando paradas en Eirapedriña, Guimaráns, Framil e Costoia. Tamén no Hospital Clínico, o campus, O Hórreo e a estación de autobuses. A alternativa supón modificar o traxecto actual incrementándoo en 3,3 quilómetros, suficientes para dar cobertura a unha urbanización de 400 vivendas e ao colexio de Agro do Muíño, así como a núcleos rurais con máis de 1.400 habitantes (Ortoñiño, Punxeiras, Lapido e Tarroeira), xa que agora só funciona unha frecuencia de ida ás 10.40 e de volta ás 18 horas.

O desvío exposto tería as paradas de Agro do Muíño, Ortoño (Igrexa) e Ortoñiño, engadíndose varias máis no tramo xa existente. Estes núcleos tamén contarían con máis frecuencias ao mediodía e pola noite.