Dokken, intelixencia artificial galega para extraer información de calquera documento

Tamara Montero
Tamara Montero SANTIAGO / LA VOZ

REDE

O proxecto, que se incuba en Gradiant, é capaz de obter datos de documentos non estruturados a través do procesamiento da linguaxe natural

14 jul 2025 . Actualizado á 05:00 h.

Dixitalización de procesos empresariais mediante o uso de intelixencia artificial e modelos xenerativos. É o obxectivo de Dokken, un proxecto empresarial que nace do proxecto ItDP, financiado polo programa Ignicia da Axencia Galega de Innovación da Xunta de Galicia e desenvolvido e acelerado dentro de Gradiant desde o ano 2023.

 Dokken é unha aplicación que permite ler todo tipo de documentación que no seu día a día manexa unha empresa, co que se automatizan unha serie de procesos, o que permite que as persoas encargadas ata o momento poidan dedicarse a tarefas de maior valor engadido. É dicir, é unha ferramenta que permite avanzar en procesos de dixitalización a pequenas e medianas empresas, que se enfrontan a un desafío á hora de implementar estes cambios.

Unha das vantaxes de Dokken é o amplo rango de documentos que é capaz de ler: «Somos capaces de ler incluso os complicados, planos e documentos técnicos principalmente, que ata o momento son o reto». Explícao Faustino Castro, director do proxecto en Gradiant, xa que outro tipo de documentación, como albarás e facturas, xa se veñen traballando desde hai uns anos. 

Esa é a gran vantaxe de Dokken sobre outro tipo de ferramentas deste estilo. «Buscamos que a tipoloxía non sexa un límite», porque en ocasións atópanse ferramentas que solucionan a extracción de información de facturas, ou pedidos, pero carece de capacidade de adaptación a outros ámbitos e tamén a novos procesos e softwares nun momento dado.

O reto é que o proceso de dixitalización non dependa de consultoría ou dun profesional da informático que conecte as bases de datos, senón que «sexamos capaces de darlle a un usuario de nivel medio ou baixo a capacidade de que, co mesmo software, alguén de administración poida configurar a recepción de facturas e ao mesmo tempo alguén de enxeñería estea a ler planos ou envorcando información de modelado 3D e alguén de operacións poida estar a recibir pedidos e presupostos», explica Castro.

É dicir, Dokken achega eficiencia, unha redución dos erros derivados dos procesos manuais, evitar pescozos de botella e que o persoal poida realizar labores máis produtivos que a introdución de datos nun sistema. 

Hoxe en día e cos modelos xenerativos actuais, Dokken é capaz de extraer bastante información dos coñecidos como documentos non estruturados, aqueles nos que a información non vén definida por unhas posicións nin hai codificación de campos, senón que o modelo permite a xestión da linguaxe natural

Ademais, no que traba o equipo é que dentro da ferramenta o usuario poida definir as regras de validación de xeito libre e sinxelo, evitando a necesidade de que un programación teña que desenvolver liñas de código. «O obxectivo é que calquera persoa que estea en calquera ciclo operativo da empresa, pois poida nun momento dado extraer a información nun formato elaborado para logo construír unha táboa de decisión dun xeito moito máis sinxelo».

É dicir, que calquera departamento de calquera empresa poida utilizar a ferramenta. «Vemos que agora mesmo hai sectores de alta demanda», como os servizos administrativos e financeiros, pero tamén manufactura, enxeñería ou loxística. «Hai estruturas e pemes moi consolidadas que aínda teñen que dedicarlle moitas horas por persoa a tratar información», explica o responsable do proxecto.

Agora o proxecto está na fase final de desenvolvemento do seu MVP (Produto Mínimo Viable) e prepárase para saír ao mercado. Xa se iniciou o proceso de validación con potenciais clientes, así como tamén os contactos con posibles investidores que impulsen a seguinte fase de crecemento do proxecto.

«Algo que vas aprendendo, máis cos erros que cos acertos, é que canto antes poidas desenvolver ese produto mínimo viable e o mercado e o cliente póidao validar, é clave», explica Faustino Castro. 

Existe xa unha primeira versión que se estivo probando e que algúns clientes utilizaron en betatesting para obter recomendacións e mellorar o produto para a súa saída ao mercado. O equipo continuará traballando os próximos seis meses e o plan é constituírse como empresa en decembro, abandonar Gradiant e ter entidade para definir a ruta propia. 

Gradiant lanzou, entre 2019 e 2024, tres spin offs (Alice Biometrics, Sense Aeronautics e unha terceira especializada en tecnoloxías de detección, clasificación e neutralización de drons) cun valor de máis de 40 millóns de euros e máis de 60 traballadores e incuba, ademais de Dokken, Kiur, unha ferramenta de eSalud para o tratamento de feridas crónicas.

«Convertémosnos nun centro tecnolóxico de referencia a nivel nacional na xeración de spin offs, algo polo que sempre apostamos como vía para xerar riqueza no territorio, a través da creación de postos de traballo de alta cualificación e da fidelización de talento especializado na contorna, impulsando así o ecosistema de innovación en Galicia e España. Co lanzamento de cada spin off aseguramos que o coñecemento xerado en Gradiant non queda no laboratorio, senón que se converte nunha solución real e con impacto para as empresas», sinala Luis Pérez Freire, director xeral de Gradiant. «Agardamos atraer novos investidores, tanto públicos como privados, e contribuír a mobilizar recursos cara á economía do coñecemento. O investimento en tecnoloxía é fundamental e rendible», engade Pérez Freire.