As lentes Vision Pro de Apple, extravagancia condenada ao esquecemento ou novo «gadget» case imprescindible?

César Rodríguez Pérez
C. Rodríguez REDACCIÓN

REDE

Un cliente se prueba unas Vision Pro en una tienda de Los Ángeles
Un cliente próbase unhas Vision Pro nunha tenda de Los Ángeles ETIENNE LAURENT | EFE

Estes dispositivos de realidade mixta custan 3.500 dólares, pero puxéronse de moda nos Estados Unidos e a crítica especializada fala ben delas.  Serán os abanderados dunha nova era ou acabarán condenadas a un uso residual, como a maioría das súas predecesoras? O debate está aberto e nel teñen moito que dicir os memes

09 feb 2024 . Actualizado ás 09:02 h.

Foi na tarde do 22 de febreiro do 2016. Na primeira xornada da feira tecnolóxica Mobile World Congress de Barcelona. Mark Zuckerberg é a estrela indiscutible. Irrompe nun salón abarrotado sen que case ninguén o vise ata que chegou ao escenario. A razón? Os asistentes levaban postas unhas lentes de realidade virtual Samsung Gear VR. Eu estaba alí. E asombreime, como o resto. Curiosamente, naquel momento aquelas lentes tan impresionantes, que hoxe se venden en Wallapop por uns 30 euros, funcionaron como unha venda nos ollos. Impedíronnos ver o que pasaba de verdade. A entrada do neoiorquino. Desvelado o misterio, o fundador de Facebook e dono de Meta, púxose en modo profeta, argumentando que esta tecnoloxía non era un xogo, senón que podía ser universal, e destacando os seus evidentes usos educativos e profesionais: «A realidade virtual cambiará a forma de comunicarnos»

Entón vivimos unha febre que acabou desinflándose. Producíronse avances, chegaron ao mercado cacharros de todo tipo e compañas de videoxogos como Valve apostaron forte por apadriñar o lanzamento de títulos VR. Google experimentou cos seus Cardboard, feitas de cartón e que custan nove euros. E Meta lanzou varias xeracións das súas Quest, pero nada. O uso de dispositivos de realidade virtual e aumentada non se xeneralizou, salvo en momentos puntuais (lembran os Pokémon Go?). Aínda non é unha tecnoloxía de adopción masiva. 

Case oito anos despois daquela tarde en Barcelona que acaparou titulares e minutos de telexornal, a xogada repítese. Con diferentes protagonistas. Zuckerberg e Samsung pasan a testemuña a Tim Cook e a Apple . Foi o primeiro executivo da compaña da mazá quen presentou en xuño do 2023 las Vision Pro , as carísimas lentes de realidade mixta (o prezo arrinca en 3.500 dólares) que acaban de chegar ao mercado nos Estados Unidos, no medio dunha grandísima expectación comparable á que no seu día acaparou o iPhone. Son palabras maiores. Están xustificadas? Estamos ante unha «revolución»?

Tim Cook, primer ejecutivo de Apple, habla con clientes que compran las nuevas gafas de realidad mixta Vision Pro
Tim Cook, primeiro executivo de Apple, fala con clientes que compran as novas lentes de realidade mixta Vision Pro JUSTIN LANE | EFE

Que fan as Vision Pro ? Empecemos por dicir que son unhas lentes de realidade mixta, capaces de ofrecer tanta realidade virtual (e, por exemplo, trasladarche a un bosque ou ao cume do Everest) como aumentada (incorpora elementos ao que che rodea). E están pensadas para usar tanto no interior como no exterior. O concepto non é novo. Hai outros dispositivos que poden facer o mesmo e levan anos intentando ampliar o mercado. Que fai especial á nova criatura de Apple?

En primeiro lugar, o seu prezo. Estamos ante un produto prémium, non apto para todos os petos, e moito máis caro que algún dos seus rivais, como o Quest 3 de Meta, que vale uns 500 dólares.

En segundo lugar, a aposta da compaña da mazá pola realidade aumentada, os seus teléfonos e comprimidos están preparados tecnoloxicamente para ela. Cook é un converso. Nas súas primeiras probas coas lentes dixo que parecía «un monstro», pero agora pretende vender millóns, segundo revelou nunha entrevista en Vanity Fair. E di que son a avanzada dun novo concepto chamado spatial computing (a tradución máis obvia é «computación espacial»).

O obxectivo final é que as Vision Pro ocupen un lugar destacado no seu ecosistema de dispositivos aptos para traballar e entreterse. É dicir, tanto poderás traballar con follas de cálculo Excel como ver unha serie en 4K. gozar dunha película en 3D ou, por suposto, xogar con elas. Hai acordos con Amazon ou Disney para adaptar o seu contido e facelo dispoñible a través de aplicacións (hai unhas 600), pero por agora non se sumaron ao carro plataformas como Netflix, Spotify ou YouTube. Tras probalas de forma exhaustiva, o portal especializado The Verge chegou á conclusión de que invitan a illarse e que a ivisión de futuro de Apple é «solitaria».

En terceiro, a súa pantalla e as súas interfaces. Pódese interactuar coa contorna virtual ou aumentado coa mirada e facer a pinza» cos dedos para controlar as lentes. E o sistema passthrough, que permite ver o que está ao redor coma se non levásemos posto o dispositivo na cabeza, cultivou grandes eloxios, aínda que tamén algunhas dúbidas. Din algunhas críticas que esta «unha marabilla tecnolóxica», pero que iso ten o seu reverso. As Vision Pro son pesadas (uns 600 gramos). Para reducir a incomodidade que supón levalas, Apple tivo que optar por unha batería externa conectada cun cable.

Triunfaron comercialmente as Vision Pro ? Aínda non hai cifras oficiais, pero Apple revelara que todas as unidades postas en preventa -unhas 200.000- foran despachadas. Éxito? É pronto para dicilo. Cando sae un iPhone novo véndense millóns de aparellos. Os primeiros en comprar sempre son os fanáticos de produtos da mazá. Para a maioría deles estas lentes son un novo gadget  imprescindible. Aí están os memes e as imaxes das rúas dos Estados Unidos coa xente usándoas en plan Black Mirror para demostralo e asustarnos. Para o resto da humanidade? É pronto para dicilo, pero o prognóstico é negativo. Convén lembrar que fóra dos Estados Unidos o ecosistema Android é o maioritario. E os consumidores non adoitan comprar dispositivos tan caros (máis do dobre dun computador superpotente). Sobre todo se a súa posible utilidade máis aló do entretemento aínda está en dúbida.