A estafa do falso paquete de Correos na que che piden o número da túa rúa

P.A

REDE

Unha mensaxe advertindo do erro na entrega dun pedido é a porta de entrada para roubar datos bancarios

24 may 2023 . Actualizado ás 05:00 h.

Os termos que rodean aos ciberataques multiplícanse. Primeiro chegou o phishing, a estafa máis común, que consiste en enviar correos electrónicos fraudulentos. Pero as técnicas hanse ir perfeccionando e ao ataque por mensaxe de texto —SMS ou aplicacións de mensaxería—  suplantando a identidade de bancos e organizacións de confianza, coñéceselle como smishing. É precisamente do que alerta o Instituto Nacional de Ciberseguridad (Incibe), que advirte dunha nova campaña de ciberestafa que consiste en suplantar á empresa de paquetería Correos.

Captura del SMS que advierte de un error en el reparto.
Captura do SMS que advirte dun erro na repartición. INCIBE

«A entrega do seu paquete foi suspendida debido a que falta un número de rúa», é o comezo dunha mensaxe que pretende facerse cos datos persoais e bancarios das posibles vítimas. O remitente simula ser Correos e o SMS vai acompañado dunha ligazón a unha web que precisamente suplanta á oficial da empresa de paquetería. O primeiro sinal de que pode tratarse dun timo —en leste e noutros moitos casos— é que a redacción das mensaxes contén faltas de ortografía. Ademais, por regra xeral, hai que desconfiar de todos aqueles SMS alarmantes que teñan ton de urxencia. 

Que sucede ao picar na ligazón? O usuario será dirixido a unha páxina web falsa, que simula un informe de seguimento dun suposto paquete retido. Un formulario pide introducir datos como o nome, o primeiro e segundo apelido, a dirección, o código postal e ata o número de teléfono.

Unha vez enchidos os diferentes campos e aceptado o formulario, o usuario pasa a unha segunda fiestra. Nesta solicítase a través dun novo formulario os datos bancarios da vítima, para que —supostamente— se poida realizar o reenvío do paquete. Unha operación que ten un custo de oitenta céntimos. A cantidade é tan pequena precisamente para facilitar a estafa, porque supón un gasto tan baixo que non fai sospeitar a ninguén.

Con todo, os delincuentes poden obter así o número de cartón, a data de caducidade e o CVV ou número de seguridade. Unha vez enviada dita información, a páxina quedará bloqueada, pero o estafador xa estará en posesión dos datos persoais e bancarios da vítima. E o timo está completado.

Hai só unhas semanas, o mesmo Incibe alertaba tamén doutro caso de smishing , cuxo gancho era a Seguridade Social. Os delincuentes suplantaban a súa identidade para enviar unha mensaxe advertindo da necesidade de actualizar o cartón sanitario. Para renovala o modus operandi era o mesmo: había que pagar.

Con ignorar este tipo de mensaxes é suficiente, mesmo aínda que se accedeu á ligazón, en estafas deste tipo non habería consecuencias. Con todo, os expertos do instituto advirten de que en caso de ter facilitado datos a través do formulario, é indispensable pórse en contacto inmediatamente coa entidade bancaria de cada quen, para desactivar o cartón. Ademais, recomendan vixiar os movementos da conta bancaria nos meses seguintes e chegado o caso, recompiar evidencias da fraude para despois interpor unha denuncia.