
Manolo Deza recibió la insignia del alcalde Telmo Martín
12 may 2025 . Actualizado a las 05:00 h.Con la entrega de la Raia de Ouro a Manolo Deza, Xanelo, en la Casa Mariñeira de Don Fernando culminó uno de los actos más emotivos de esta edición de Portonovo Gastronómico, que se clausuró este domingo.
Los actos arrancaron con Os Gatiños, agrupación a la que durante veinte años el homenajeado cedió un bajo de su casa para que pudiesen ensayar y realizar actividades, amenizando un pasacalles en honor Xanelo y su familia. Ya en la Casa Mariñeira de Don Fernando, la periodista Alba Moledo recorrió la trayectoria vital de este vecino «na que sempre estivo moi presente o seu amor por Portonovo», mientras que sus dos nietas, Candela y Aitana, visiblemente emocionadas, le demostraron su cariño, pero también su «reconocimiento por todo lo que haces por nosotras y por estar ahí en todo momento cuando te necesitamos».

Fue el alcalde de Sanxenxo, Telmo Martín, quien con la ayuda de una de la nietas de Manolo Deza, le impuso la Raia de Ouro entre gritos de «¡Viva Manolo! ¡Viva Portonovo!». Ante tales muestras de cariño, el homenajeado no dudó en señalar que «é unha honra recibir a Raia de Ouro e síntome profundamente agradecido con todas as persoas, asociacións e autoridades que pensaron en min».
En su alocución, tuvo un recuerdo muy especial hacia su esposa. «Non pode vivir este acto tan emotivo sen lembrar a miña muller Rosario por estar durante décadas ao meu carón. Sen ti moitas cousas non serían posibles», señaló, al tiempo que hizo extensivo el reconocimiento al resto de su familia.

Así, remarcó que «este premio tamén é voso porque as cousas na vida fanse mellor acompañado». También tuvo palabras para la Coral Polifónica Santa María de Adina, a la que pertenece desde hace casi cuatro décadas, y Os Gatiños: «Quérovos con loucura».
«Algo faría ben, supoño»
Por su parte, el alcalde Telmo Martín rememoró como, «cando fomos a concelleira Elena e máis eu a comunicarlle que fora proposto polos veciños para a Raia de Ouro, emocionouse e coa humildade que o caracteriza dixo: ‘Algo faría ben, supoño'». «Querido Manolo non é certo que só fagas algunha cousa ben, fixeches tantas cousas ben… que mereces a Raia de Ouro e moito máis. Mereces o cariño e o recoñecemento da túa familia, dos teus amigos e dos teus veciños, hoxe, pero tamén o resto do ano», le trasladó el regidor municipal en la clausura de este homenaje.