0003_202405O8C1991

O goberno de Jácome prevé que os ourensáns terán que pagar case o dobre pola auga

Miguel Ascón Belver
miguel ascón OURENSE / LA VOZ

OURENSE CIDADE

Estación potabilizadora del Concello de Ourense en As Coiñás.
Estación potabilizadora do Concello de Ourense nas Coiñás. MIGUEL VILLAR

O Concello de Ourense aproba o estudo de viabilidade do servizo tras desestimar todas as alegacións que se presentaron

08 may 2024 . Actualizado ás 05:00 h.

O servizo de abastecemento e saneamento de auga funciona en precario desde fai máis de seis anos. Os trámites para licitar a súa xestión avanzan lentamente, pero acaban de recibir un impulso crave coa aprobación definitiva dun estudo de viabilidade económico-financeira. Ese documento prevé un notable incremento das taxas, que nalgún caso suporá para os cidadáns pagar o dobre que actualmente.

O alcalde, Gonzalo Pérez Jácome, xa advertira que a lei obriga a todos os concellos a repercutir aos usuarios o custo real dos servizos públicos. Ademais, debido á inflación, os gastos hanse disparado para o Concello, pero non ocorreu o mesmo cos ingresos, polo que serán necesarios axustes nas ordenanzas fiscais. Iso é, precisamente, o que prevé o estudo de viabilidade sobre o abastecemento e saneamento de auga que acaba de recibir luz verde definitiva por parte do goberno municipal.

«Na actualidade o servizo é deficitario», subliña o informe elaborado respecto diso polo asesor xurídico do Concello, que conclúe que resultará «imprescindible» subir as taxas. De non ser así, os ingresos do servizo non serían suficientes para cubrir os gastos derivados da xestión do mesmo, cun resultado bruto de explotación negativo de 2,7 millóns de euros. Ademais, o Concello esixirá á nova concesionaria sesenta millóns de euros en investimentos . A maior parte dese diñeiro destinarase á mellora de varios depósitos, así como da estación potabilizadora de San Francisco. Tamén se prevén obras de renovación nas redes de abastecemento e saneamento en distintos puntos da cidade. En calquera caso, o proxecto de maior contía (20,2 millóns de euros) é para a construción dun túnel que permitiría peonalizar a contorna da rotonda de Concepción Arenal.

Como consecuencia de todo iso, estímase que o servizo debe licitarse por un período de 25 anos e, ademais, hai que modificar as ordenanzas fiscais. Deben cambiarse as tarifas «establecendo un aumento das mesmas para asegurar a viabilidade da concesión», di o informe do asesor xurídico, no que se detallan as taxas actuais e as que se establecerían na nova etapa. Quen pagaba polo abastecemento o mínimo, é dicir, 0,4502 euros por metro cúbico, pasaría a abonar 0,8896. E o mesmo ocorre coas tarifas da rede de sumidoiros e a depuración.

Trámites

O estudo aprobado agora definitivamente recibiu o visto e prace provisional en outubro do ano 2022. Naquel momento abriuse un trámite de exposición ao público durante o que presentaron alegacións os grupos políticos do PP e do PSOE, a actual concesionaria (Viaqua) e o comité de empresa. En xaneiro do 2023 o servizo de Infraestruturas propuxo desestimar integramente todas esas achegas, pero non foi ata leste mesmo luns cando a nova concelleira de Contratación —Ana Fernández Neto, antes en Servizos Sociais— asinou a aprobación definitiva do documento.

O PP consideraba que non estaba suficientemente motivada a xestión indirecta e criticaba que non se penalizasen os consumos excesivos. O PSOE alegaba, pola súa banda, que os gastos e ingresos non estaban actualizados. Viaqua incidía niso mesmo e tamén en que non se xustifica adecuadamente a repartición de riscos entre a concesionaria e o Concello. Finalmente, o comité de empresa reclamaba un incremento no persoal da futura adxudicataria. Todas as alegacións foron desestimadas.

Unha cidade que non crecerá nos próximos 25 anos

O estudo de viabilidade económico-financeira do servizo de abastecemento e saneamento de auga toma como base un informe elaborado pola consultora PWACS que aplica un «modelo conservador», é dicir, que durante o período de concesión de 25 anos «non se contempla crecemento dos abonados do servizo nin dos consumos» e «tampouco se considera crecemento urbanístico».