Téxtil Lonia dispara as súas vendas e logra un beneficio de 65 millóns de euros

Rubén Nóvoa Pérez
Rubén Nóvoa OURENSE

OURENSE

Instalaciones de Lonia Textil en el polígono industrial de Pereiro de Aguiar
Instalacións de Lonia Téxtil no polígono industrial de Pereiro de Aguiar SANTI M. AMIL

A compaña que opera desde Ourense comercializa as marcas de moda CH Carolina Herrera e Purificación García

08 mares 2024 . Actualizado ás 05:00 h.

Téxtil Lonia, o grupo empresarial que está detrás das marcas de o retail de luxo CH Carolinera Herrera e Purificación García, colleu velocidade de cruceiro tras a fochanca da pandemia e ten unhas contas consolidadas en beneficios. De acordo cos últimos datos que acaba de depositar no Rexistro Mercantil, a compaña con sede no parque empresarial do Pereiro de Aguiar, na provincia de Ourense, pechou o último exercicio -do 1 de marzo do 2022 ao 28 de febreiro do 2023- cuns beneficios netos de 65,4 millóns de euros. É unha cifra superior á do exercicio anterior, cando a rendibilidade despois de descontar os impostos habíase situado en 49,3 millóns, un 32 % máis nun só ano.

O despegamento financeiro de Sociedade Téxtil Lonia, que naceu a finais do século pasado como un proxecto empresarial dos irmáns Domínguez (Jesús, Javier e Josefina), baséase no incremento das vendas. E é que a cifra de negocio pasou de 347,4 millóns de euros no exercicio do 2021 aos 431,8 millóns do 2022. A distribución da facturación por marca demostra que o maior volume de negocio chégalle aos irmáns Domínguez involucrados neste proxecto desde CH Carolina Herrera. A facturación do último período con datos consolidados foi de 318,5 millóns, polos 110,5 de Purificación García. No que se refire aos principais mercados onde se fai forte a compaña ourensá de moda de luxo destaca América, cunhas vendas por valor de 206,5 millóns de euros. En España, esa cifra sitúase nos 136 millóns, mentres que o tirón en Asia (54,1 millóns) e o resto de Europa (34,1) é por agora máis limitado. En África, a presenza destas dúas marcas é testemuñal e as vendas apenas acadan o medio millón de euros.

A data de peche do exercicio do 2022, o grupo empresarial contaba cun total de 650 puntos de venda, que se distribúen en 132 tendas propias, 415 espazos en centros comerciais del Corte Inglés e O Palacio de Hierro e 103 franquías nacionais e internacionais. A canle de venda dixital, pola súa banda, está presente en vinte mercados, ademais do español. O persoal medio de Sociedade Téxtil Lonia era a finais de febreiro do ano pasado de 2.585 persoas, un 17,9 % máis que un ano antes. España lidera o ránking, con 1.875 empregados, dos que aproximadamente uns 600 traballan na sede central do Pereiro de Aguiar, desde onde se deseña, fabrica e comercializa a súa produción de moda de alta gama. A nave ocupa unha superficie de 45.000 metros cadrados, con seis edificios conectados entre si. Estaba prevista unha ampliación para duplicar a superficie, pero o proxecto atópase paralizado desde a pandemia.

As marcas e os propietarios

A presidencia de Sociedade Téxtil Lonia atópase en mans da sociedade Ver IV Proxectos, que ten como administradores a Josefina Domínguez e Manuel Ramos. No accionariado atópase o grupo perfumero Puig, que conta cun 25 % de a propiedade tras adquirirlla no 2014 ao grupo francés liderado por Louis Vuitton. Detrás do empurre de Téxtil Lonia están as marcas Purificación García e CH Carolina Herrera. A primeira delas nace da deseñadora ourensá que pasou a súa infancia no Uruguai. Tras abrir mercado en España e Portugal, a marca desenvolveu unha rápida expansión no mercado americano e conta con máis de 320 puntos de venda en todo o mundo. Pola súa banda, CH Carolina Herrera segue a liña desta marca de alta costura cunha colección pensada para a vida cotiá. «Para o desenvolvemento desta actividade de forma rendible, o grupo consolida a súa posición no mercado grazas á experiencia acumulada na fabricación e comercialización das pezas ao longo de máis de vinte anos no sector consolidando así un modelo de xestión centralizado en España», indican na memoria anual. 

Desde a sede central en Ourense, precisan desde Sociedade Téxtil Lonia, decídese tanto o número como o prezo das pezas e coleccións vendidas ás filiais para operar no coñecido como affordable luxury, que fai referencia ás marcas e pezas de luxo que teñen un prezo razoable e accesible. «Conséguese satisfacer a un sector moito máis amplo; é un xeito doado e rápida para darlle a volta ás vendas e deixar que a industria se adapte ao coñecido 'mira agora, compra agora'», puntualizan.