O xuíz cre que o Concello de Ourense tomou «tarde e mal» medidas polo ruído durante o entroido

Rubén Nóvoa Pérez
rubén nóvoa OURENSE / LA VOZ

OURENSE

Acumulación de basura durante las noches del entroido en una de las carpas instaladas por el Concello de Ourense
Acumulación de lixo durante as noites do entroido nunha das carpas instaladas polo Concello de Ourense miguel villar

O goberno local alegou que puxo carpas para reducir o son durante as festas

17 feb 2024 . Actualizado ás 05:00 h.

O Concello de Ourense tivo que traballar a contrarreloxo nas horas previas aos días grandes do entroido na cidade de Ourense para salvar o seu ambicioso plan de actuacións musicais durante as noites do xoves ao luns no centro histórico. A denuncia presentada por 25 familias da zona monumental para solicitar medidas cautelares contra estes concertos por atentar contra a normativa de protección acústica foi aceptada inicialmente polo xulgado do contencioso administrativo de Ourense. Nunha resolución asinada o luns, 5 de febreiro, atendía a petición dos afectados aínda que abría un período de alegacións de tres días para que o Concello de Ourense presentase o seu plan para reducir o impacto do ruído durante o entroido.

Dous días despois, o 7 de febreiro acudía á sede xudicial o recentemente nomeado director xeral de Intelixencia Artificial e extesorero de Democracia Ourensá, Juan Carlos Fasero, para defender os argumentos municipais. E facíao presentando un decreto asinado ese mesmo día pola Concellaría de Festas no que se acordaba a suspensión temporal dos obxectivos de calidade acústica para o Concello de Ourense. Esa limitación, explicaba o informe, fixábase entre as 24.00 e as 03.00 horas entre o venres 9 de febreiro e o martes, día 13. Ademais, como medidas correctoras, o goberno local sinalaba á instalación de carpas dirixidas á «amortiguación sonora» nas rúas Progreso, Praza Maior, Praza de Santa Eufemia e Praza do Correxidor. A maiores, apuntaba a que o ruído xerado polas actuacións das orquestras e disyoqueis situaríase nos 110 decibeis.

Con estes argumentos, o Concello de Ourense salvou a suspensión cautelar dos concertos que decretara días antes o xulgado, pero non evitou o reproche xudicial. O maxistrado José Andrés Verdeja aseguraba na súa resolución na que levantaba as medidas cautelares contra os concertos do entroido ourensán: «Entendo que o Concello, aínda que tarde e mal, deu cumprimento ao esixido polo auto. Non é leste o momento no que valorar o acordado pola Concellería de Festexos, tendo en conta que é un acto administrativo susceptible de ser recorrido de forma autónoma en vía administrativa ou en sede xudicial (...) pero conta con plena aparencia de legalidade en canto ao seu contido».

Falta de previsión

Na resolución xudicial ditada o xoves de comadres, é dicir apenas un día antes de que comezasen as datas grandes do entroido, cuéstionase a falta de previsión do Concello de Ourense: «É dificilmente entendible e xustificable a tardanza no ditado do decreto, dado que non estamos ante unha celebración sobrevinda ou sorpresiva, senón que o Concello dispón de todo un ano para valorar as medidas a adoptar e facer un estudo minucioso sobre a mellor forma de conciliar o dereito ao descanso coa celebración do entroido».

As familias que levaron o ruído do entroido ao xulgado confían, en todo caso, en que o procedemento continúe e que se logre unha resolución que poña coto aos excesos de ruído durante eventos como o entroido. Apuntan a que a organización de catro concertos simultáneos nun espazo tan saturado de ruídos converteu esas noites nun «inferno». Tamén consideran que estes eventos non son imprescindibles para desenvolver unha actividade como o entroido.

Catro puntos quentes: prazas Maior, Correxidor e Santa Eufemia, e a rúa Progreso

A programación do entroido por parte do Concello de Ourense incluía un calendario de concertos en diferentes localizacións do centro histórico. Os días grandes eran o sábado e o luns. En ambos os casos planificáronse actuacións musicais en tres carpas da zona monumental nas prazas de Santa Eufemia, Correxidor e Maior. A maiores, fixouse a actuación de dúas grandes orquestras a partir da medianoite para esas xornadas (París de Noia e Olympus). Segundo fontes presenciais, e tal e como se comprometeu por escrito o Concello de Ourense en sede xudicial, esas actuacións finalizaron de forma puntual ás tres da madrugada. Esa medida, con todo, foi cualificada de insuficiente polos denunciantes que cualificaron o vivido de «inferno».

Este modelo de concertos simultáneos para animar os eventos festivos non é novo no goberno desde que Gonzalo Pérez Jácome é alcalde. Utilizouse tamén, aínda que con menor intensidade, en datas sinaladas como os magostos, Samaín ou as festas de verán. Así, por exemplo, na noite do 31 de outubro ao 1 de novembro programáronse un concerto de Barón Rojo (entre as 23.45 e as 1.15 horas) na rúa Progreso e ambientación musical da Gramola ata as 3.30 horas na Praza Maior.