CONTIDO PATROCINADO

Pazo do Mar cumpre dúas décadas de compromiso co viño de calidade en Galicia. O punto de partida do proxecto da familia Méndez é o Ribeiro, cos viñedos en Feá (Toén). De forma paralela empezaron a comprar parcela a parcela durante dous anos unhas 200 leiras de ata 70 propietarios distintos terreos en Crecente , a zona máis interior de Rías Baixas, para crear outra das súas marcas emblemáticas, Veiga dá Princesa. Máis adiante chegou Torre de Oliveiral e a súa terceira aposta agora en Galicia é a de Monterrei. Chegaron a esta denominación de orixe no 2007, atraidos pola calidade dos seus viños tintos con márcaa Alma como insignia.

Pero se o grupo Pazo do Mar ten un viño que está conquistando o mercado e os diferentes certames ese é Torre de Oliveiral. «Puxémoslle o nome porque provén ao 100 % de uva treixadura dun viñedo o noso na parroquia do Oliveiral, en Puga (Toén). É unha torre medieval, moi bonita, que dá nome ao viñedo e ao viño. Trátase dun produto de leira, que permite manter unha calidade e unha trazabalidad total, con homogeniedad na calidade porque se realiza sempre coas mesmas uvas», sinala Manuel Méndez, xerente de Pazo do Mar.

Esa calidade no resultado final compróbase en eventos como os premios da Denominación de Orixe Ribeiro. Nos últimos catro anos logrou en tres ocasiones recibir a distinción como o mellor veu branco elaborado por adegas (2019, 2020, 2022). Desde Pazo do Mar, Manuel Méndez queren reivindicar a gran calidade das uvas autoctónas do Ribeiro, que falan dunha nova etapa tras uns inicios que estiveron marcados pola implantación de variedades foraneas como o palomino en branco, que eran moito máis produtivas pero que non permitían elaborar eses caldos de calidade. Manuel Méndez apunta a que o novo rexurdir do Ribeiro permite falar de que un 75 % dos viñedos da D. Ou. son de uva autóctona. «Estamos nese proceso de que o consumidor recoñeza os grandes viñedos do Ribeiro. É máis difícil ás veces relanzar unha marca, como pode ser a da D. Ou. Ribeiro, que lanzar unha nova», sinala.

O certo é que o traballo de calidade de adegas como Pazo do Mar permitiu que cada vez se valoren máis. «Estaba catalogado como un viño fai 10-15 anos dunha calidade media, e cando proban os ribeiros autóctonos danse conta de que pode estar ao nivel doutros viños como os Rías Baixas», indica.

Venda en liña

Nun mercado cada vez máis competitivo, a presenza na venda en liña volveuse fundamental para as empresas. Nesa liña, Pazo do Mar conta cunha tenda de venda a través de Internet na que se pode acceder a todo o seu amplo catálogo. «É un servizo que nos permite colocar unha caixa de viño en calquera de España en 24 horas», indica Manuel Méndez. A pesar diso, matiza que a canle de venda que máis utilizan e o seu principal prescriptor para os seus produtos seguen sendo as canles tradicionais, co denominado Horeca como maior fonte de adquisición.