A CEO esixe ao Gobierno central unha «postura clara» sobre a autovía Ourense-Lugo

La Voz OURENSE

OURENSE

CEDIDA

A comisión de infraestruturas estudará a proposta lanzada por unha plataforma para conectar Ourense e Vigo por tren, a través de Mondariz

15 sep 2021 . Actualizado á 05:00 h.

A Comisión de Infraestruturas da CEO tivo de novo no punto de mira a autovía a Lugo (A-56). Desde este órgano dependente da patronal ourensá séguese reivindicando a execución da vía de alta capacidade entre ambas as capitais ao considerarse un estratéxico de comunicación e vertebración da Galicia interior con Portugal, o norte de Galicia e de España, así como o resto de Europa. Tanto a CEO como a Plataforma prol A-56 levan 15 anos pelexando por esta autovía e a pesar de que os anos pasan, non cejan no empeño, e reclaman, en palabras de Lisardo González, portavoz da plataforma na reunión, que «desde o Ministerio se pronuncien xa dunha vez e definan as súas liñas de actuación, temos que esixirlles unha proposta concreta e seguir insistindo no mellor para a provincia». A comisión valora de forma positiva a licitación hai escasos días das obras para o primeiro tramo do variante norte de Ourense, case 2 quilómetros entre Eirasvedras e Quintela.

Doutra banda, a Plataforma pola Defensa do Ferrocarril Vigo a Ourense por Mondariz, que se atopa en trámites de constitución e reivindica este trazado para a alta velocidade, foi outro punto na orde do día desta reunión. Esta iniciativa defende un percorrido máis directo entre ambas as cidades e considera inadecuada a solución apuntada polo Ministerio de Transportes para resolver a conexión ferroviaria de alta velocidade entre Ourense, ou Madrid, e a cidade olívica. En explicacións da plataforma, o Ministerio optou por un rodeo por Santiago para configurar este traxecto que implica percorrer 174 quilómetros en máis dunha hora, ou seguir utilizando como alternativa a liña do río Miño. A plataforma pretende trasladar como mellor vía a que transcorrería por Mondariz e reclamar a licitación dun estudo informativo que contemple a conexión Vigo-Ourense por unha liña verdadeiramente directa con orixe en Porriño ou algún punto do saída Sur, que permita comunicar ambas as cidades en menos de 30 minutos, e Vigo con Madrid en 2 horas e 45 minutos.

Marisol Nóvoa, presidenta da CEO, informou aos membros da comisión de que esta plataforma solicitou unha reunión para trasladar esta proposta e considera que «en principio resulta interesante para Ourense».

PXOM

No encontro tamén se abordou a situación da cidade de Ourense co dano que ocasiona a paralización do PXOM e o seu estancamento permanente, xa que non se albisca unha tramitación nin aprobación a curto ou medio prazo. Segundo o xerente de ACO, Santiago Ferreiro, o alcalde asegurou na súa última reunión con este sector que estaría aprobado nesta lexislatura.