O Concello condonará ao Racing un 95% da licenza de obra da cidade deportiva

OPA RACING

O club, que se podería aforrar ata 85.500 euros en impostos coa declaración de «interese municipal» das obras, beneficiarase tamén dunha redución nos prazos de concesión de permisos
15 sep 2025 . Actualizado á 17:45 h.A declaración de «interese municipal» das obras da cidade deportiva do Racing Club Ferrol toma forma. O goberno local confirmou, este luns, que elevará a cuestión ao pleno do próximo día 25 (19.00 horas) e debullou tamén ningúns dos beneficios que terá esta medida para a escuadra verde.
Despois de que o pasado 10 de abril la Fundación Racing Club Ferrol adquirise os terreos da antiga estación de radio de Mandiá para erixir a súa cidade deportiva, cun prazo máximo de oito anos para a súa execución total —por contrato—, o goberno local aprobará esta declaración que, segundo a ordenanza municipal, garantiría ao combinado ferrolán a concesión da licenza de obra para iniciar a primeira fase de construción da infraestrutura nun prazo máximo de 30 días, a contar desde o día seguinte a que se presente toda a documentación completa por parte do cadro naval e dispóñase de todos os informes sectoriais perceptivos. Unha axilización de prazos que leva, ademais, aparellada unha excención do 95% no pago do ICIO (Imposto sobre Construcións, Instalacións e Obras).
A exención, polémica
Unha exención que desatou as críticas del grupo municipal socialista: «Ou alcalde está a hipotecar ou futuro económico dá cidade ao desfacerse do único chan industrial dispoñible», apuntaron nun comunicado no que afearon ao goberno local o aplicar «unha política fiscal caótica e discriminatoria». «Mentres sobe impostos ás familias a través do IBI e dá auga, perdoa pagos á Xunta e a entidades privadas, privando ao Concello de ingresos fundamentais que deberían destinarse á mellora dous servizos públicos», indicaron.
Na mesma liña posiciónase Ferrol en Común. «Esta concesión pola porta de atrás o que cola é unha exención. É dicir, é unha forma de darlle un privilexio a unha entidade privada», valoraron nun comunicado. «O Racing non pode ter un tratamento distinto de calquera particular ou empresa», agregaron antes de dejar patente que respaldan la construcción de la ciudad deportiva pero no «a forma».
«Saben que era un obxectivo de Ferrol que a cidade deportiva estivera na cidade. Un soño de moitos anos. O seu primeiro precursor foi Isidro Silveira e que agora imos converter en realidade», determinou este luns o rexedor José Manuel Rey Varela tras confirmar publicamente que ratificarán esa declaración de interese municipal das obras.
«A Fundación Racing Club Ferrol xa presentou o proxecto para a primeira fase da cidade deportiva», profundou. A creación de postos de traballo e o «efecto multiplicador» de iniciativas deste calado foron ningúns dos argumentos esgrimidos polo alcalde para esta tramitación.
Os pormenores da «fase cero», así definida polo club, serán presentados publicamente pola escuadra verde, que xa adiantou que o obxectivo inicial é o de dotar ao equipo dun campo de adestramento e delimitar cun peche perimetral os terreos. Unha actuación que, segundo indicou o alcalde, implica un investimento de preto de 3 millóns de euros por parte do club.
Así, á vista do investimento previsto e segundo a normativa vixente e os diferentes tramos de gravame aos que podería acollerse o Racing, o importe do imposto para pagar para o permiso podería oscilar entre os 90.000 e o 60.000 euros. Coa condonación do 95% o pago baixaría aproximadamente de 90.000 a 4.500 euros e de 60.000 a 3.000 euros.
O alcalde matizou tamén que a aprobación desta declaración de interese municipal non significa o inicio inmediato das obras da cidade deportiva, supeditadas a «ou trámite definitivo de emisión de licenza» por parte do club. Ademais, concluíu «hai autorizacións doutras administracións nas que está traballando o Racing». Así, ante este novo escenario e a maioría absoluta do goberno local, en pouco máis dunha semana o club ferrolán contará con todos os medios e vantaxes para, en primeiro lugar, desvelar publicamente o proxecto e, posteriormente, arrincar coa construción da casa do racinguismo.
O dato:
Ata 85.500 euros de aforro
En función do tramo
Cos tres millóns de investimento, o pago de impostos podería baixar de 90.000 a 4.500 euros coa bonificación.