«O noso grande evento do ano é o Tinder dos flotistas»

Gladys Vázquez REDACCIÓN / LA VOZ

MERCADOS

José Antonio Ferreira Dapía, junto a su compañera Mónica Verea, CEO de Metavento
José Antonio Ferreira Dapía, xunto á súa compañeira Mónica Verea, CEO de Metavento CESAR QUIAN

A galega Metavento organiza, entre outras, unha das citas máis importantes a nivel nacional. As marcas chegan a pagar ata 15.000 euros por asistir

03 feb 2025 . Actualizado á 16:27 h.

José Antonio Ferreira Dapía ten unha desas mentes que nunca se deteñen. Fala claro e de forma aberta de calquera asunto. Desde como apostou polo mundo da tecnoloxía para mediados dos 80, cando todo estaba en cueiros, a como todos os seus proxectos empresariais fóronse ao garete coa crise do 2009. A súa última aventura empresarial chámase Metavento. «Nacemos en xaneiro do 2023 como unha empresa para organizar eventos distintos no sector tecnolóxico, pero é certo que xa ampliamos a parte de mercadotecnia dixital e o portfolio de produtos».

O seu equipo, formado por unha decena de talentos, é o responsable de dous dos eventos máis rompedores e máis de nicho que existen na actualidade: Tech4Fleet e Top Flotas. Este último, bautizado por Ferreira como «o Tinder dos flotistas».

«O que facemos é pór en contacto á xente que ten produtos para flotas con aqueles que teñen flotas», explica sobre esta cita que o próximo 2 e 3 de abril levarán a Zaragoza. «Hai empresas que fabrican parabrisas de última xeración, pasando por unha consultora, unha empresa telemática, unha correduría de seguros ou unha firma que monta cargadores», relata.

E é que o campo da xestión de flotas é completamente transversal. Nel pódense enmarcar desde os VTC e os taxis, ata o delivery... Non ten que ser unha empresa de transporte. Pode ser un laboratorio médico con cen comerciais e cen vehículos», pon como exemplo.

A diferenza con Tech4Fleet é que este é un congreso máis ao uso, «onde os congresistas falan do seu produto», mentres que Top Flotas pon en contacto directo a aqueles que venden cos que compran. «Na primeira edición congregamos a 400 persoas en Madrid. Ao final trátase dun mercado que necesitaba atoparse porque é moi tecnolóxico e é no que nós nos centramos. A tecnoloxía marca a diferenza. Unha empresa tecnologizada é moito máis competitiva».

Este equipo galego confía tanto no seu produto que mantén que do seu evento estrela non sae ninguén sen facer negocio. «É un formato de citas. Os asistentes configuran a súa axenda. E o que facemos o día do evento é pór unhas mesas para cada fabricante ou provedor de solucións. Os flotistas van rotando por esas mesas cada 20 minutos». Cada un ten citas, por tanto, con quen lle interesa. «Estamos a falar de que acoden multinacionais como Siemens, Acciona, Vega Chargers... son multinacionais, pero con intereses en España».

Aínda que a cita é en abril xa teñen o 60% da capacidade cuberta. Neste 2025, Top Flotas vai celebrar en Zaragoza, pero contemplan levalo nalgún momento a Santiago, con experiencia incluída dunha etapa do Camino para os asistentes. «Eliximos neste caso Zaragoza porque é un porto seco e un HUB de transporte e de mobilidade. O próximo ano poida que vaiamos a Valencia», avanza.

De 8.000 a 15.000 euros por asistir

Hai apenas unhas semanas, o propio José Antonio Ferreira lanzaba unha pregunta aos seus contactos en Linkedin. Preguntáballes se lles parecía caro pagar 15.000 euros por acudir a unha cita deste tipo. E precisamente entre 8.000 e 15.000 euros é o prezo que ten que pagar cada empresa por participar en Top Flotas. «Pagan os que van vender produtos, os flotistas asisten gratis. Ao final estes últimos veñen cunha flota potente, pagámoslles a viaxe e a estancia, ofrecémoslle unha experiencia... E, doutra banda, os que venden pagan esa cantidade. É caro ou barato? Se te sento con vinte potenciais clientes dos teus produtos, canto vale iso? Que o teu director sente con empresas que se cadra teñen 4.000 camións?», reflexiona pondo en valor que ambas as partes poden verse as caras no mesmo sitio e en dous días. «Vas con bos contactos ou con posibilidades de vendas. É coma se nunha sala xúntante con todos os que poden comprar o teu produto. É tan caro entón?». Tamén coidan o que se ofrece nesta cita. «Non traemos a calquera. Teñen que ser produtos tecnolóxicos e ademais novidades», remarca. Ademais, séntense libres porque non admiten ningún tipo de subvención

Base na Coruña

Estes eventos, que inclúen o Tech4Secur Congress entre outros, organízanse desde a oficina de Metavento na Coruña. «En canto acaban, xa empezamos a traballar nos do ano seguinte. Somos once persoas e conto con profesionais como nosa CEO, Mónica Verea, que leva comigo 22 anos».