0003_202404SM28P9991

Alda Hotels inicia en Portugal a fase de internacionalización

MERCADOS

CESAR TOIMIL

O grupo, nacido en Santiago co albergue O Fogar de Teodomiro, cumpre quince anos a piques de sumar 85 establecementos «eficientes» repartidos por 18 provincias, e continúa buscando activos dentro e fóra de España

28 abr 2024 . Actualizado ás 05:00 h.

Alberto Rodríguez Boo (Santiago, 1979) xa apuntaba xeitos de líder de neno, como delegado de curso, membro do consello escolar ou buscando patrocinadores para o campionato de Scalextric. Este fillo de funcionarios estudou dúas enxeñerías e iniciou a súa carreira profesional nunha empresa madeireira con 700 persoas en persoal, en Soria, onde pronto lle nomearon director de produción. De aí pasou a ocupar outro posto directivo no sector industrial, en Cidade Real, e no 2007 incorporouse a unha fábrica de Pontevedra, que non tardou en crebar. Aquela experiencia —«nun posto de dirección, se a propiedade non se fía do teu criterio... e logo a realidade dáche a razón»— fíxolle ver que o traballo por conta allea «non é tan seguro, está suxeito a vaivéns que non controlas», e que «se che vas quedar calvo que sexa polos teus propios problemas».

Aí, no 2009, decidiuse a emprender da man do seu amigo Daniel García, con quen adquirira dous anos antes unha vivenda no centro de Santiago. Habilitaron o inmoble como aloxamento, o albergue Alda (de Alberto e Daniel) O Fogar de Teodomiro, con cuartos compartidos, e no baixo montaron un local de copas, Rhythm and blues. Ao ano seguinte alugaron unha hospedaxe en Salamanca, buscando «a diversificación xeográfica», e o primeiro plan de negocio «de pano de mesa» que pintou Rodríguez Boo fixaba como obxectivo acadar as mil cuartos no 2019: «Son enxeñeiro e penso as cousas como tal, con plan b, c, d... se me pasa algo a min, como sobrevive o negocio, que require para poder funcionar de forma autónoma, e empezas a botar números».

Cumpriu o propósito e, en apenas cinco anos, dobrou a cifra. Hoxe, Alda Hoteis opera 2.400 cuartos en 82 establecementos, 32 nas catro provincias galegas e o resto en Asturias, Cantabria, A Rioxa, Navarra, Huesca, Zaragoza, León, Zamora, Salamanca, Palencia, Valladolid , Soria, Burgos e Toledo. Pronto porá en marcha o seu primeiro negocio en Estremadura e ten varias aperturas pendentes en Galicia (hai uns días celebrou os 15 anos da empresa coa inauguración do Alda Cabanas Praia e pronto abrirá un establecemento en Ribeira e outro en Vilanova de Arousa, o antigo hotel Alpina). No 2014, Rodríguez Boo comprou a parte de Daniel García e cinco anos despois, a dun familiar co que se asociou. Alda Hotels, cuxa persoal oscila entre 500 e máis de 600 persoas (o pico estival), facturou 26,5 millóns de euros no 2023. A expansión a Portugal será o seguinte paso. «Estou a mirar cousas dentro e fóra de España», admite. Durante anos, a marca funcionou con franquías, pero o seu actual modelo de negocio é o alugueiro —«o risco de xestión asúmeo a cadea»—. Arrienda establecementos pequenos, case todos de propiedade familiar, que tenden a pechar pola falta de substitución xeracional.

O sistema de telegestión, que permite atender cada negocio sen a presenza permanente de persoal, mediante unha central de chamadas, diferencia a marca e supuxo «unha vantaxe competitiva» na pandemia. A domótica resulta clave para conseguir «establecementos eficientes, de 50 ou 60 euros a noite». Entre os perfís de clientes destaca o vacacional (de verán e fins de semana) —«xente nova, bastantes estranxeiros, que busca calidade-prezo, limpeza, servizos, orde»—; o de empresa —«de luns a venres, unha bolsa importante con máis de 500 convenios con firmas para aloxar aos seus empregados»— e, cada vez máis, «grupos, turoperadores e excursións» para os hoteis máis grandes, como os de Cabanas ou Sada.