Galicia redobra a súa aposta por conquistar o podio do turismo

MERCADOS

CEDIDA

O atractivo que a comunidade demostrou na recentemente concluída Fitur fai agardar un novo ano de marca de visitantes, tras os sete millóns do 2023

04 feb 2024 . Actualizado á 05:00 h.

A Feira Internacional do Turismo (Fitur) que cada xaneiro acolle Madrid, ademais da primeira cita do calendario para o sector a nivel mundial, é tamén o mellor termómetro para medir a temperatura coa que os destinos arrincan a carreira anual por atraer a máis visitantes. É un sector crave para a economía española. Non en balde Exceltur, a patronal do ramo, estima que neste ano o PIB turístico supoña o 13,4% da riqueza do país, superando por primeira vez os 200.000 millóns de euros, despois de pechar o 2023 no 12,8% do PIB e creando case un de cada cinco novos postos de traballo xerados en España.

Galicia parte dunha magnífica posición para coroarse como un dos destinos preferidos do país, xa que despois de pechar o 2023 cunha marca de sete millóns de turistas sen ser ano xacobeo —como avanzou o presidente da Xunta na feira—, a rexión afronta este exercicio cos ollos postos no reto de pulverizar esas cifras. Hai indicadores que apuntan a iso, aínda que se priorice menos a cantidade que a calidade, como sinalou a La Voz Cesáreo Pardal, presidente do Clúster Turismo de Galicia, que agrupa a 68 entidades do sector. «O balance de Fitur foi impresionante. Nunca vimos tanta xente, ata o punto de que se esgotou gran parte do material promocional», apuntou.

Non en balde pola última edición da feira —a cuadraxésimo cuarta, que se clausurou hai xusto unha semana—, pasaron máis de 250.000 persoas, entre profesionais (máis de 153.000, segundo os datos oficiais) e público xeral (97.000). A caseta de Galicia destacou nunha xungla conformada por unha rechamante e variada oferta: nada menos que 152 países e 96 representacións oficiais.

Escaparate profesional

Ademais de chamar a atención do público, competindo cos máis coloridos reclamos, o espazo autonómico —un dos máis premiados da feira— captou o interese dos profesionais do sector, como o demostra que na zona de negocio do clúster celebráronse este ano o dobre de reunións de traballo que doce meses atrás.

«O espazo para o Clúster de Turismo acolleu máis de 400 reunións coa participación de máis de 1.500 profesionais, a cifra máis alta acadada ata o momento», subliñaron desde a Xunta, mentres que Pardal destacou que na vertente internacional foron México, Estados Unidos e Portugal os países máis interesados pola comunidade como destino.

«Galicia volve estar entre as cinco comunidades de España con maior atractivo para os visitantes», explicou, xunto con Andalucía, a Comunidade Valenciana, Cataluña, Madrid e as illas. O segredo? Non hai un só, como demostraron as máis de sesenta presentacións que o espazo galego acolleu durante os cinco días que se prolongou a feira (tres para profesionais e dous abertos ao público).

En concreto, este ano incrementouse notablemente o número de citas e reunións solicitadas polas axencias de viaxe, que percibiron un maior interese pola organización de eventos, grupos máis pequenos e produtos máis exclusivos.

Desde o sector engaden que outra das áreas con máis actividade foi a da hostalería, que rexistrou un «importante» número de encontros con buscadores web, empresas creadoras de aplicacións e axencias de viaxes.

Na parte institucional, nesta edición 2024, concellos, deputacións e mancomunidades tamén despregaron unha intensa actividade. «Polo espazo de negocios do clúster pasaron profesionais dos concellos da Coruña, Santiago, Carnota, Ferrol, Ribeira, Padrón, Viveiro, Ribadeo, A Garda e Tui. Tamén deputacións como A Coruña e Lugo e mancomunidades como a do Salnés, Ferrolterra, A Mariña lucense, As Mariñas», detallaron.

Non só camiño de Santiago

Porque a oferta é enorme. «O Camiño de Santiago segue sendo un dos atractivos turísticos que maior interese esperta —aseverou o presidente do clúster—, pero os viaxeiros elixen Galicia como destino por múltiples razóns. A paisaxe e a gastronomía son as principais. Ademais, ninguén ten produto de calidade aos nosos prezos, que son imbatibles. E a iso hai que engadir praias, clima suave, enoturismo, cultura, festivais, etcétera. A oferta é moi variada. Enorme».

A demostración práctica puidérona ver, sentir, degustar e gozar os miles de visitantes atraídos polo poliédrico reclamo galego na feira. Degustacións, show cooking para curar a bocados a morriña dos turistas máis veteranos e coñecedores dos segredos da comunida, aínda que tamén para namorar a futuros visitantes; artesanía, música, cultura ou tradicións —por exemplo, o Entroido protagonizou a súa primeira presentación tras ser declarado como Ben de Interese Cultural—. A comunidade non se deixou encanto sen despregar no maior escaparate turístico do país.

Sinerxía con Portugal

Outro dos eixos nos que o sector traballa é no da posta en marcha do clúster de turismo transfronteirizo con Portugal, co que agardan facer sinerxías que permitan atraer a Galicia a visitantes internacionais —canadenses, por exemplo— vía lusa, segundo explicou Cesáreo Pardal. «Levamos traballando niso dous anos. Presentamos un proxecto con fondos europeos e agardamos que saia neste primeiro trimestre do ano».

Desestacionalización

Bater os sete millóns de visitantes cos que Galicia pechou o pasado ano é un obxectivo para o sector, si, pero non o máis importante nin o que lles quita o soño. Si o fai desenvolver un modelo de negocio que non acabe significando morrer de éxito. Para evitalo, esgrimen como claves de futuro a oferta de calidade, xa que só así atraerán unha demanda equivalente, que se traduza en rendibilidade.

A esa excelencia na oferta, respectuosa ambiental e socialmente, súmase conseguir desestacionalizar o destino. É dicir, que Galicia non se identifique unicamente como un oasis ao que escapar no verán, senón como un reduto atractivo en calquera data do calendario: desde o inminente Entroido a unha fin de semana. Turismo sénior, de saúde, naútico, deportivo, gastronómico, de natureza... son ningúns dos nichos con máis percorrido, xunto coa captación de viaxeiros internacionais, con maior capacidade de gasto.Estes obxectivos forman parte dunha macro consulta realizada no sector, cuxas conclusións se presentaron en Fitur. Ademais, incluiranse na próxima Estratexia Turística de Galicia 2024-2030.