Microsoft adiántase na partida

G. V. REDACCIÓN / LA VOZ

MERCADOS

DADO RUVIC | Reuters

O xigante informático compra Activision Blizzard, desenvolvedora de ningúns dos videoxogos de máis éxito. Unha marca en canto a investimento, pero tamén para coroar ao

23 ene 2022 . Actualizado á 05:00 h.

É unha das grandes operacións empresariais dos últimos anos. Éo polo volume de capital que manexa, pero tamén polo que significa para un dos sectores máis poderosos. Microsoft facía público hai só uns días a adquisición de Activision Blizzard. É un xigante comprando a outro. Neste caso, dos videoxogos, por case 68.700 millóns de dólares (60.000 millóns de euros). Unha adquisición que se converterá na maior da historia do sector e que dará lugar á terceira empresa de videoxogos por ingresos de todo o mundo. O máis sinalado nos titulares é que a compañía de Redmond podería ter en carteira títulos tan determinantes como Call of Duty, Candy Crush ou World of Warcraft, pero tras esta operación hai moito máis.

As claves

A compra de Activision Blizzard aínda está en proceso pero, de completarse, situaría á firma fundada por Bill Gates e Paul Allen como a terceira compañía do sector por ingresos por detrás de Tencent e Sony.

Microsoft pagaría 95 dólares por acción, pero agora chega a quenda dos reguladores, que determinarán se esta compra viola algunha das leis da competencia.

O xigante informático faríase deste xeito cos 10.000 empregados de Activision Blizzard, unha compañía que facturou no 2020 máis de 8.000 millóns de dólares, e converteríase nunha rival clave a bater.

Esta operación é tamén a de máis envergadura de Microsoft. No 2020 fíxose con Bethesda por 7.500 millóns de dólares. No 2019 investiu 19.700 millóns en Nuance e no 2016 a súa presa foi LinkedIn, manobra na que se puxeron sobre a mesa máis de 26.000 millóns. A da rede social de contactos profesionais era a súa maior operación ata o momento. E isto non é todo, nos últimos anos saíron á luz negociacións para conquistar Pinterest, Discord ou a manobra que máis atención espertou: TikTok.

Cando e cantos

De completarse todo o proceso, o acordo podería pecharse a mediados do 2023. E é que nisto están implicados os operadores de varios países. Polo momento, Microsoft xa moveu ficha mantendo que no mundo dos videoxogos —a maior industria do entretemento— hai pastel para todos e que a competencia seguirá existindo. Con todo, eles quedarían unha gran parte. Microsoft farao incorporando os produtos de Activision Blizzard a Game Pass , o seu catálogo de subscrición. O obxectivo é sumar máis files —contan con 25 millóns— a un servizo que permite xogar a cen títulos en Xbox, computador ou teléfono móbil por un importe de 10 euros ao mes. Que achega a todo isto Activision? Pois a nada desdeñable cifra de 400 millóns de xogadores activos ao mes.

En canto ás videoconsolas, Microsoft melloraría a súa oferta para Xbox (que conta con 100 millóns de xogadores ) e competiría doutro xeito cun dos seus grandes rivais, a PlayStation de Sony, que sempre foi un paso por diante. Con todo, o obxectivo volve ser o mesmo. Máis aló dos dispositivos, o reinado do negocio está en conquistar ao subscritor, como xa sucede noutros sectores relacionados cos contidos. A operación ten, por tanto, unha visión estratéxica clara nunha industria que move 200.000 millóns dólares e que non deixa de evolucionar. O Financial Times apuntaba outro detalle hai uns días. Estamos na era na que as grandes tecnolóxicas serán capaces de dominar os xogos e de ofrecer o paquete completo de hardware, recursos de rede e contidos. É o paso definitivo para crear o auténtico Netflix dos videoxogos.

Microsoft reforzará ademais a súa capacidade creadora ao sumar unha trintena de estudos para a creación de videoxogos.

Nesta batalla aparece tamén unha das palabras de moda, o metaverso, o novo mundo virtual da Rede. Pero, en todo isto tamén hai sombras. Activision atópase en pleno escándalo por silenciar múltiples casos de acoso e agresións sexuais ás súas traballadoras. Un caso aberto que Microsoft terá que afrontar.