A firma veinteañera que naceu tras unha carta e unha chamada

Manuel Blanco REDACCIÓN / LA VOZ

MERCADOS

Marcos Míguez

A coruñesa Loxística Vantrans cumpre este 2020 dúas décadas de vida consolidada como referente no transporte de perecedoiros. A compaña traballa estes días arreo para manter a subministración de alimentos aos cidadáns

24 mares 2020 . Actualizado ás 20:27 h.

As casualidades, din por aí, non existen. Que a compaña de Ana María Suáñez nacese un 8 de marzo do 2000, por exemplo, non pode ser un capricho do destino. Non o é, de feito. Aquel día de fai vinte anos vía a luz Loxística Vantrans, unha firma dedicada ao transporte de mercancías por estrada, principalmente perecedoiros, que estes días afronta un reto maiúsculo: garantir a subministración de alimentos ás cadeas de distribución para evitar un desabastecemento por mor da crise do coronavirus.

A historia de Vantrans é, dalgún modo, un reflexo da da súa fundadora. Unha muller decidida que conquistou o seu soño coa valentía que agarraches a só uns poucos. Unha vida sintetizada nunha carta e unha chamada de teléfono. A primeira, a que lle enviou a comezos dos anos 90 a Javier Solana, por aquel entón ministro de Educación, para que a axudase a conseguir unha bolsa e acceder aos estudos universitarios. A súa situación familiar, crítica, non llo permitía. Quería estudar Económicas.

Solana conmoveuse co relato e tramitou a axuda para a nova, que só uns anos máis tarde acabaría a carreira cun expediente brillante.

Ao finalizar os seus estudos, Suáñez empezou a traballar no mundo da loxística nunha multinacional cuxo principal cliente era Pepsi Co. Uns problemas na súa empresa levárona a sopesar a idea de emprender. E foi entón cando fixo a chamada. A Holanda , nin máis nin menos, á sede do actual grupo de transportes VDH, un dos máis importantes de Europa. Explicoulle a Jan Van Dongen, o director xeral, a súa idea de crear unha firma de loxística. Quería que eles fosen os seus socios.

Semanas despois estaba en Holanda pechando o trato. Acababa de nacer Vantrans. O resto da historia é traballo e máis traballo ata converterse nun referente no sector español do transporte de perecedoiros, verduras e froitas de todo tipo pero especialmente pataca, un segmento moi potente no que a colaboración con Pepsi Co (matriz de Lays) e con case todas as grandes empresas de aperitivos españolas xoga un papel crucial na dinámica da compaña.

As cifras da firma coruñesa dino todo: vendas de catro millóns de euros anuais, 80.000 toneladas de mercancías trasladadas ao ano, unha flota de camións propios e de autónomos, presenza operativa en Francia , Alemaña, Bélxica... Vinte anos, visto o visto, deron para moito.

Unha petición de calma nos días máis difíciles

Ana Suáñez e o seu equipo levan algo máis dunha semana traballando sen descanso. A crise do coronavirus representa un reto para todos eles. Cada día que os andeis dos supermercados quedaron baleiras supuxo un novo desafío para Vantrans, un desas engrenaxes case invisibles da cadea que axudou a atenuar os efectos destes días difíciles. Suáñez cre que é o momento de lanzar un chamamento á calma: «Que ninguén se preocupe, non vai haber escaseza de alimentos. Todos estamos a traballar para que así sexa. Hai que manter a tranquilidade».

A CEO de Vantrans pon en valor o traballo do seu equipo nestes días complicados. Tanto é así, que recoñecerá a súa achega alí onde de verdade importa: «A miña xente vai gañar máis diñeiro porque está a facer un gran esforzo», asegura.

Cando todo isto remate, a compaña coruñesa profundará nos proxectos nos que estaba a traballar, como a implantación dun novo sistema tecnolóxico que permitirá tanto á empresa como aos seus clientes consultar toda a información relativa ao tránsito de cada un dos transportes que fretan.

E todo iso sen renunciar ao que Suáñez considera unha dos acenos de identidade da súa empresa: o trato cos clientes. «Nós levamos traballando 10, 15 ou mesmo 20 anos coas mesmas compañas. Un cliente que require os nosos servizos non se vai. Gañámonos a súa confianza e así queremos que siga sendo moitos anos máis», conclúe.

Marcos Míguez

Ana Suáñez, CEO de Loxística Vantrans

«Javier Solana confiou en min e parte de Vantrans débese á súa decisión»

Ana Suáñez transmite paixón e seguridade a partes iguais. Non parece esaxerado afirmar que é así como logrou levantar unha empresa nun sector claramente dominado polos homes.

—A súa historia con Javier Solana parece un conto de fadas.

—Si, efectivamente. El confiou en min e unha parte do que é hoxe Vantrans débese á decisión que tomou no seu día. Algún amigo dicíame que estaba tola por escribirlle pero mira ti...

—O de presentarse en Holanda non lle vai á zaga.

—Alí funme, cos números e o plan de negocio ben clarito. Ao principio tomáronme un pouco de broma, pero en canto puxéronse a analizalo todo deixaron de sorrir e creron no meu proxecto. Hoxe, 20 anos despois, seguen sendo os meus socios. Vantrans forma parte do grupo VDH.

—Por que traballan tanto a pataca? Ten algo que ver coa potente produción de Galicia?

—Galicia é a rexión que máis pataca produce, pero tamén a que máis consome. E onde máis importancia se lle dá á pataca boa, aquí ten que vir un produto de primeira, de aí o crecemento neste segmento de negocio.

—Estes días terán sido realmente extenuantes...

—Para que che fagas unha idea, houbo días nos que cargamos tantos camións como nunha semana enteira. Hai que chamar á calma. Produción vai haber e os transportistas non imos parar, ese é o noso compromiso. Agardemos que co paso dos días todo se tranquilice.