Hamburguesas e barras de beizos para predicir o futuro da economía

Sara Cabrero
Sara Cabrero REDACCIÓN / LA VOZ

MERCADOS

SANDRA ALONSO

Ademais de datos como a prima de risco ou o PIB, os analistas empezan a pór o ollo noutros que gardan detrás unha gran cantidade de información

04 jun 2018 . Actualizado ás 08:09 h.

Ademais do PIB, a inflación e os outros índices que acostuman saír nas páxinas salmón, existen toda unha serie de indicadores económicos afastados dos circuítos máis serios. Hamburguesas, rañaceos ou as barras de beizos teñen moito que dicir sobre os vaivéns da economía. E aínda que parezan moito menos solemnes, os números que se atopan detrás destes obxectos mundanos serviron aos máis sisudos analistas para mergullar no complexo mundo das finanzas.

Entre estes sinais pouco convencionais, unha das máis coñecidas ten a unha hamburguesa como gurú. Desde o ano 1986, a prestixiosa revista The Economist publica o índice Big Mac. Este indicador recolle como base de estudo o prezo dunha hamburguesa consumida nos establecementos McDonald's de 120 países. Co prezo dunha simple hamburguesa pódese analizar en que lugares o custo da vida é maior e en cales menor. «O enfoque teórico do índice Big Mac derívase da teoría da paridade do poder adquisitivo (PPA) que establece que produtos iguais, situados en diferentes países, deben ter o mesmo prezo. A hamburguesa Big Mac é unha cesta de bens representativos, xa que mantén unhas características similares a nivel internacional», explica Rafael Pampillón, profesor do IE Business School. Se un español se vai de viaxe a unha cidade na que un Big Mac custa máis que na súa de orixe, pódese intuír que a vida é máis custosa no lugar de vacacións que en casa. «Pero, ademais de comparar os niveis de prezos, talvez a súa función máis importante é a de coñecer se os tipos de cambio das moedas están ben valorados con respecto ao dólar», sentenza Pampillón. Pero non só de hamburguesas nútrese o mercado. Na mesma liña que o Big Mac creáronse o índice da Barra Mars e o do Tall Latte. O primeiro, establecido polo Financial Times, estuda a evolución do prezo da popular barra de chocolate Mars para analizar o grao de estabilidade de líbraa, mentres que o do Tall Latte, ideado por The Economist no 2004, analiza o custo dunha mesma cunca de café de Starbucks nos países onde esta cadea ten establecementos.

Ademais de observar alimentos, os analistas contan con outros indicadores máis afastados da despensa. O Skyscraper Index, elaborado por Barclays Bank e encargado de prognosticar nalgunha ocasión as grandes recesións económicas e os derrubamentos bolsistas, mostra unha correlación entre a construción do rañaceos máis alto do mundo e unha crise financeira inminente. E, para os máis remisos, conta con máis dunha coincidencia na súa historia. A Longa Depresión que arrasou EE.UU. e Europa entre 1873 e 1878 coincidiu coa construción do primeiro rañaceos do mundo. O primeiro susto que deu a Bolsa de Nova York en 1901 viños da man da construción do Park Row e en xullo do 2007, o Burj Dubai, actualmente o edificio máis alto do mundo, traía consigo a época de vacas fracas que padecemos nos últimos anos.

O expresidente de Estée Lauder, Leonard Lauder, tamén cre que as barras de beizos poden predicir a economía. Tras os atentados do 11-S, o xefe desta marca de cosmética comprobou como se incrementaban as vendas de pintalabios de cor vermella dentro da súa compaña, un episodio que tamén se rexistrou durante a Gran Depresión. Mentres que no 2013, un estudo coordinado por varias universidades americanas demostraba que a venda de cosméticos crecía durante os momentos nos que tocaba apertarse o cinto. Moitas mulleres optaban por eles como investimento para atraer a unha parella mellor situada economicamente.