Máis de 150.000 viaxeiros subiron ou baixaron dun tren en Monforte no 2023

Carlos Cortés
Carlos Cortés MONFORTE / LA VOZ

SARRIA

El 65% del tráfico de viajeros en la estación de Monforte se debe a trenes de larga distancia
O 65% do tráfico de viaxeiros na estación de Monforte débese a trens de longa distancia CARLOS CORTÉS

Os peregrinos converten a Sarria na segunda estación da provincia de Lugo

28 mares 2024 . Actualizado ás 05:05 h.

As estacións de tren da provincia de Lugo moveron durante o 2023 algo máis de 600.000 viaxeiros. E de todos eses pasaxeiros, un de cada catro subir ou baixaron do tren na estación de Monforte , que foi a máis utilizada da provincia, como ocorre desde sempre. Onde hai novidades é nos postos que van inmediatamente despois, porque a segunda con máis movemento xa non é Lugo, senón Sarria. A falta de datos máis recentes, a comparación cos do 2018 mostra que nestes últimos seis anos incrementouse nun 69% o número de usuarios do tren. Os transbordos en tren xeneralizados polas obras en marcha na vía entre Ourense e Lugo non parecen ter tido ningún efecto negativo, polo menos significativo.

A estación de Monforte segue sendo a máis utilizada da provincia de Lugo, grazas á súa situación dentro das liñas de longa distancia. No 2023, tomaron un tren ou se baixaron del en Monforte un total de 150.032 persoas. Iso é un 25% máis que no 2018, cando foron ao redor de 120.000.

Aínda que minguado con respecto a outras épocas pola competencia de Ourense, o nó ferroviario de Monforte moveu o ano pasado a 97.694 viaxeiros de trens de longa distancia e a 52.338 de media distancia. Así que o 65% do seu movemento de pasaxeiros débello aos servizos de longo percorrido e o 35% ás que comunican unicamente con estacións máis próximas.

Monforte conserva a súa condición de principal estación da provincia de Lugo, pero no conxunto de Galicia dista moito de estar tan ben situada. En función do volume de viaxeiros é a número oito, xusto por detrás da segunda estación de Vigo, a de Guixar, que está a moita distancia, con 611.152; e por diante de Ferrol, que no 2023 tivo 135.000 viaxeiros, 15.000 menos que Monforte.

A estación de Monforte, que décadas atrás era o principal enclave ferroviario galego, está agora moi por detrás de Ourense, á que a chegada da alta velocidade permitiulle superar o millón de viaxeiros ao ano (tivo 1.071.188 no 2023) e consolidarse como a quinta máis concorrida. E está a unha distancia enorme das catro primeiras: Santiago (4.112.001 viaxeiros no 2023), A Coruña (3.369.551), Vigo-Urzáiz (1.832.864) e Pontevedra (1.586.245).

Se Ourense lle debe as súas boas cifras á alta velocidade, o peso das cinco primeiras é fundamentalmente grazas ao movemento de persoas entre as localidades máis poboadas do eixo A Coruña-Vigo.

Do incremento do volume de usuarios do tren no 2023, e tamén no 2022, ten boa parte do mérito a decisión do Goberno central de establecer a gratuidade para moitos usuarios dos billetes de media distancia (porque a de proximidade non ten ningún efecto en Galicia).

Número de viaxeiros nas estacións da provincia de Lugo. Ano 2023

Monforte

  • Viaxeiros en trens de media distancia 52.338
  • Viaxeiros en trens de longo percorrido 97.694
  • Total de viaxeiros 150.032

Sarria

  • Viaxeiros en trens de media distancia 84.761

  • Viaxeiros en trens de longo percorrido 0

  • Total de viaxeiros 84.761

Lugo

  • Viaxeiros en trens de media distancia 67.603
  • Viaxeiros en trens de longo percorrido 0
  • Total de viaxeiros 67.603

Os peregrinos disparan a actividade de a estación de Sarria

Coas cifras do 2023, a estación de Sarria é a décima de Galicia por volume de viaxeiros e a de Lugo ocupa o lugar número 11. A Lugo séguea Padrón, e non a moita distancia, porque esta estación próxima a Santiago sumou o ano pasado 53.000 pasaxeiros (14.000 menos). En calquera caso, o significativo deste sorpasso no ránking provincial de estacións é que se basea tanto na melloría das cifras de Sarria como no estancamento das de Lugo.

De acordo cos datos do ano 2018, Lugo tivo aquel ano 67.300 viaxeiros e Sarria 48.500. Pois ben, só seis anos despois, as cifras de Sarria están en 84.761 e as de Lugo en 67.603. É dicir, que Sarria mellorou un 66% e Lugo un moi discreto 0,4%.

No que coinciden Sarria e Lugo é no tipo de trens que lles proporcionan tráfico. Desde que os trens de longa distancia deixaron de circular entre A Coruña e Monforte para facelo por Santiago, a Sarria e Lugo só se pode chegar en trens de media distancia.

Todo apunta a que o espectacular incremento do número de viaxeiros de media distancia que soben ou baixan do tren en Sarria ten que ver fundamentalmente cos peregrinos. Sarria é a localidade máis utilizada como punto de partida para os usuarios do Camiño Francés, que é a máis concorrida das rutas xacobeas con moita distancia sobre todas as demais.

Máis difícil é entender por que a cifras de viaxeiros están estancadas na estación de Lugo. Cando rematen as obras de modernización en marcha na liña férrea Ourense-Monforte-Lugo verase se esa tendencia se corrixe.