Cirurxía con bisturí ao retablo do Bo Xesús da catedral lucense

Xosé carreira LUGO / LA VOZ

LUGO

ALBERTO LÓPEZ

Comezou a restauración da capela neoclásica do principal templo lucense, que vai durar varias semanas

16 may 2019 . Actualizado ás 15:54 h.

O retablo da capela do Bo Xesús da catedral lucense precisa cirurxía. Faralla, a base de bisturí e outras técnicas, a restauradora lucense Vania López Arias. A operación, laboriosa, durará varias semanas. A intención é que o santo e todo o que lle rodea luza durante a ofrenda do Antigo Reino de Galicia a Jesús Sacramentado, que terá lugar a finais do mes de xuño. A profesional foi a que fixo volver lucir no máis alto da capela do Ecce Homo a seis anxos que foron privados do protagonismo que se merecían porque estaban tapados por un retablo.

Nos últimos días hai obras na nave principal da catedral. Alí está colocado unha estada metálica fronte ao retablo da capela do Bo Xesús, de estilo neoclásico e datada de 1803, no cal traballará a restauradora, licenciada pola Universidade de Granada, que xa fixo varios traballos para as dioceses de Lugo e Ourense.

En principio, o que pensaban realizar era unha limpeza profunda do conxunto, con todo nos recoñecementos realizados a restauradora detectou a existencia de polo menos tres capas de pintura que foron dadas sobre o conxunto co paso dos anos. Para que a actuación fose completa, o mellor era retirar o que sobra e deixar no estado orixinal o retablo. E o resultado final, augura Vania López, vai sorprender porque as pezas lucirán tal como eran orixinalmente e a cor nada ten que ver co de agora. Serán máis claras e o conxunto achegará máis luminosidade á capela.

Para retirar polo menos una das capas será preciso actuar co bisturí, como xa sucedera cos anxos que apareceron ocultos detrás na capela do Ecce Homo. É un traballo laborioso, como recoñece a restauradora, pero non queda máis remedio que facelo seguindo esta técnica porque o uso de produtos químicos podería causar severos danos ás pezas. Talvez sexa posible usalos noutros momentos da restauración que está en marcha.

No anterior traballo, realizado na capela do Ecce Homo, a profesional tivo que enfrontarse á retirada de restos de cal e tamén a eliminar os efectos ocasionados polo fume das velas que deixaban ao santo os fieis. O efecto foi tan agresivo que as pinturas dos anxos quedaron totalmente ennegrecidas e foi necesario actuar con diversas técnicas. Algunhas partes do teito, moi danadas polos efectos dos fumes, non puideron ser recuperados durante a restauración.

O conxunto, de estilo neoclásico, recibiu varias capas de pintura ao longo do tempo