Unha estrada nova ladeira arriba, solución provisional contra o derrumbe do Courel

Carlos Cortés
Carlos Cortés MONFORTE / LA VOZ

FOLGOSO DO COUREL

El derrumbe afecta a un tramo de al menos cien metros de la carretera LU-651, entre las localidades de Folgoso do Courel y Santa Eufemia
O derrumbe afecta a un tramo de polo menos cen metros da estrada LU-651, entre as localidades de Folgoso do Courel e Santa Eufemia CEDIDA

A Consellería de Infraestruturas acometerá estas obras de forma urxente mentres prepara a reconstrución definitiva

13 abr 2022 . Actualizado ás 12:31 h.

A Xunta construirá un tramo provisional de estrada como solución de urxencia contra o derrumbe do principal acceso a Folgoso do Courel. Medirá menos dun quilómetro e custará algo máis de 770.000 euros. Non é o remedio definitivo, pero si unha alternativa que permitirá reducir o tempo que este municipio ten que aguantar coa súa estrada máis importante cortada. Esta variante de urxencia debería estar lista para este verán.

A decisión dérona a coñecer este luns a Consellería de Infraestruturas e o Concello de Folgoso. O que a consellería pretende é construír tan rápido como sexa posible un tramo novo de calzada que sirva para sortear os 200 metros da LU-651 que se afundiron o pasado 20 de marzo sobre dúas galerías subterráneas dunha canteira de lousa. Non hai aínda moitos detalles técnicos sobre este proxecto, pero si se sabe que ese tramo novo medirá 740 metros de lonxitude e discorrerá pola mesma ladeira da estrada orixinal, só que a máis altura. Os técnicos terán atopado ladeira arriba adoito suficientemente firme para traballar.

O derrumbe de fai tres semanas obrigou a cortar ao tráfico o quilómetro 18 da LU-651, a estrada que une Quiroga con Seoane do Courel a través de Folgoso, e que é non só o principal acceso a este municipio de montaña, senón tamén a súa vía de comunicación interna máis importante. Desde entón, os condutores que fan este percorrido teñen que evitar a zona derrubada mediante un desvío por unha estrada provincial entre as vilas de Santa Eufemia e Folgoso. En coche son só uns minutos máis, pero o principal problema é que esa vía provincial é demasiado estreita e sinuosa como para que poidan utilizala camións ou autobuses.

Camións e autobuses

O paso de camións é fundamental para a actividade da mina de lousa que está baixo a LU-651. E os autobuses son o medio de transporte preferente para os grupos de excursionistas que visitan a Serra do Courel. Polo tanto, este acceso provisional debe ser capaz de soportar tráfico pesado para que sexa unha solución de verdade. Tras o derrumbe, a Consellería de Infraestruturas puxo en marcha unha declaración de urxencia, o que permitirá acurtar os prazos administrativos previos ao comezo efectivo das obras.

En calquera caso, mentres a consellería pon en marcha o procedemento para adxudicar estas obras de urxencia, os técnicos seguen traballando para propor unha alternativa para a reconstrución definitiva deste tramo da estrada de Quiroga a Seoane. Sobre a mesa seguen estando as catro opcións expostas desde un principio, que pasan pola apertura dun túnel, a construción dunha ponte no mesmo lugar que ocupaba a calzada que se afundiu ou un desvío sobre terreo abrindo paso na montaña mediante unha trincheira ou ben cun falso túnel.