Por onde empezar, a última dúbida na repavimentación do Cardenal

Luis Díaz
LUIS DÍAZ MONFORTE / LA VOZ

LEMOS

CARLOS CORTÉS

As obras non interferirán na Feira Medieval se se cumpren os prazos previstos

19 novs 2019 . Actualizado ás 19:33 h.

Do proxecto de repavimentación do tramo peonil do Cardenal coñécense a estas alturas practicamente todos os detalles. Transcenderon os pormenores da actuación, o orzamento, a data estimada de inicio e os prazos de execución das reformas. Queda por definir, con todo, un último detalle: o lugar exacto por onde comezarán a realizarse. Os responsables municipais consideran que debe ser a dirección de obra a que valore se procede inicialas no tramo máis próximo á praza de España, ou se pola contra resulta máis operativo empezar a levantar o pavimento na confluencia coa avenida de Galicia.

Iniciar as obras por unha banda ou por outro pode parecer unha cuestión menor en calquera outra rúa, pero non o é nin moito menos no tramo peonil do Cardenal. A complexidade do proxecto que acaba de saír a concurso acentúase pola actividade comercial desa zona e a presenza de locais de hostalería que manteñen activas as súas terrazas tamén fóra dos meses de verán. As datas elixidas para a execución do proxecto tratan de minimizar ao máximo o impacto sobre o funcionamento destes negocios.

Mediados de marzo

A avanzada deterioración do pavimento no tramo peonil do Cardenal obrigará a levantar unhas 5.000 pezas de granito, das que se agarda poder aproveitar ao redor dun 50% para o seu recolocación. Está previsto que os traballos comecen a mediados de xaneiro, para que non interfiran no desenvolvemento da campaña do Nadal. Se se cumpre o prazo de execución, fixado en oito semanas no prego de condicións, os arranxos estarán rematados na segunda quincena de marzo. A Feira Medieval, que coincide co sábado e o domingo de Semana Santa, celebrarase este ano os días 11 e 12 de abril.

A dirección de obra aínda deberá concretar coa empresa por que lado da rúa inícianse as reformas. Os responsables municipais avanzaron que se actuará sempre un unha soa marxe, de forma que quede libre das obras o lado oposto da rúa. Ademais do pavimento, será necesario desmontar a instalación eléctrica e todos os elementos de mobiliario urbano, así como os lastros dos alcorques do arboledo.

O proxecto encargado polo Concello ao estudo de arquitectura Abante non descarta que poidan xurdir complicacións polo deficiente acabado da urbanización realizada no seu día. «Nalgunhas zonas é probable que non exista a soleira de formigón interior, polo que será necesario completala», apuntan os técnicos. As catas previas revelaron que nalgúns tramos da zona peonil o morteiro que soporta a pedra «non se atopa en bo estado».

O paso de vehículos desprazarase máis cara ao centro

A reposición do mobiliario urbano non suporá modificacións significativas na fisionomía do tramo peonil do Cardenal cando conclúan as obras de repavimentación. O único cambio relevante que prevé o proxecto afecta o vao de acceso de vehículos situado na confluencia desa rúa coa avenida de Galicia. O paso desprazarase tres metros e medio cara ao centro da calzada, que parece a localización «máis idónea».

Turismos, furgonetas e camións de repartición pasan a diario pola zona peonil

Os problemas detectados no morteiro sobre o que se asenta a pedra non son a última deficiencia que recolle o proxecto de repavimentación do tramo peonil da rúa Cardenal. Esta circunstancia vese agravada ademais, segundo sinala, «polo feito de que as pezas estean colocadas sen xunta», de maneira que o pavimento carece da consistencia necesaria para resistir o movemento xerado polo paso de vehículos.

A pesar de tratarse dunha zona peonalizada, os técnicos chaman a atención sobre o feito de que por ela circulen a diario turismos, furgonetas e mesmo camións de repartición aos distintos establecementos».

A recolocación do pavimento tratará de liquidar este problema deixando unha separación de tres milímetros entre as pezas, en cuxas xuntas se aplicará un selado de morteiro de altas prestacións. As laxas que non poidan reporse polo seu mal estado de conservación serán substituídas por outras de idéntico tamaño e de granito «o máis similar posible ao existente».