Os plans das tres variantes da vía Lugo-Ourense deberán empezar de novo desde cero

Luis Díaz
LUIS DÍAZ MONFORTE / LA VOZ

LEMOS

ALBERTO LÓPEZ

Os proxectos para modernizar a liña ferroviaria en Rubián e Os Peares tampouco serven para o ADIF

19 oct 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

Non só os estudos previos á construción da circunvalación ferroviaria de Monforte deberán reiniciarse desde cero. As outras dúas variantes que contempla o proxecto de modernización da liña Lugo-Ourense están nesa mesma situación. Así llo fixo saber onte a presidenta do Adif, Isabel Pardo de Vera , ao deputado En Marea Miguel Anxo Fernán Vello, que lle fixo chegar o manifesto presentado recentemente en Monforte pola plataforma en defensa do ferrocarril público.

Fernán Vello reivindicou na sede do ADIF compromisos que poñan fin á marxinación de Lugo nos plans de modernización do ferrocarril. Entre outros aspectos, interesouse polas previsións de Fomento para a alta velocidade ferroviaria Lugo-Ourense. Segundo indicou, o ADIF disponse a encargar os estudos das tres variantes previstas. «Agardan que os proxectos poidan estar listos en breve e poder licitar o vindeiro ano», di o deputado de En Marea.

Dezaoito anos despois

Os estudos para dotar dunha vía «de altas prestacións» á liña Lugo-Ourense iniciáronse no ano 2000 e prevían a construción de catro variantes. Só una delas, a da Pobra de San Xiao, levou á práctica a estas alturas. Para reducir os tempos de viaxe entre ambas as cidades, e suprimir o problema dos pasos a nivel urbanos de Monforte, será necesario executar outras tres modificacións similares de trazado. En todos os casos, existían estudos previos máis ou menos avanzados que polo que parece perderon vixencia debido aos cambios normativos dos últimos anos.

As variantes pendentes son as de Canaval-Os Peares, Monforte e Rubián. As dúas primeiras entrañan maior complexidade de trazado e construtiva. A máis próxima a Ourense prevé un novo túnel nos Peares e a de Monforte implica a reforma das vías para eliminar cambios de sentido nesa estación.

Na reunión no ADIF, Fernán Vello expuxo a necesidade de axilizar os plans de mellora da liña Monforte-Ponferrada para a conexión de Galicia co futuro corredor transeuropeo de mercancías ferroviarias. Isabel Pardo de Vera , segundo o deputado, «é coñecedora do atraso que sofre o territorio lugués en canto ao tren».