A folga de maquinistas de tren deixa tirados a millóns de viaxeiros en Alemaña

Juan Carlos Barrena BERLÍN / COLPISA

INTERNACIONAL

Trenes parados en la estación de Fráncfort.
Trens parados na estación de Frankfurt. RONALD WITTEK | EFE

O país enfróntase ao paro de ferroviarios máis longo da súa historia, que se estenderá ata as seis da tarde do luns e que provoca a suspensión da gran maioría de servizos de longo percorrido, rexionais e urbanos

24 ene 2024 . Actualizado ás 18:14 h.

O sindicato alemán de maquinistas de ferrocarril (GDL) comezou a maior folga da súa historia coa suspensión da gran maioría das conexións por tren de Deutsche Bahn (DB), a maior compaña nacional, en todo o país durante seis días. O paro no transporte de pasaxeiros iniciouse na madrugada do martes ao mércores, mentres os convois de mercancías deixaran de operar ás 18.00 horas do martes.

A decisión sindical forzou a suspensión da maioría dos servizos de longo percorrido, rexionais e urbanos, deixando varados a millóns de clientes, entre eles unha boa parte de quen acoden a diario neste medio aos seus postos de traballo. Por primeira vez desde o comezo do conflito laboral o paro estenderase durante toda a fin de semana e non finalizará ata as 18:00 horas do luns.

O conflito entre GDL e Deutsche Bahn atópase empantanado desde hai semanas. Ambas as partes non celebran negociacións directas desde o pasado novembro. O presidente do sindicato de maquinistas, Claus Weselsky, descartou por insuficiente a última oferta de DB de hai uns días. En decembro fixo votar aos seus afiliados e un 97 % defendeu a celebración de folgas indefinidas, o que posibilita longos paros de varios días. Ademais de mellores salarios, GDL esixe unha redución da semana laboral de 38 a 35 horas sen tocar os soldos. Unha demanda que Deutsche Bahn rexeita de plano ante a falta de persoal cualificado e as dificultades para recrutar novos traballadores para cubrir as súas necesidades.

Como en demostracións anteriores de forza de GDL, que organizou dúas folgas dun día antes de Nadal e unha de tres xornadas despois das festas, Deutsche Bahn viuse obrigada a preparar un plan de urxencia cunha oferta de conexións reducida á mínima expresión, así como a prolongar a validez dos billetes emitidos e pedir aos seus clientes que estean atentos á información sobre as súas viaxes na web de DB en Internet. A industria alemá espera graves consecuencias para o seu funcionamento debido ao paro no transporte de mercancías que poden levar nalgúns casos á suspensión ou limitación da produción por falta de subministracións, segundo advertiu Tanja Gönner, xerente da Confederación da Industria Alemá, que calculou uns danos de ata 1.000 millóns de euros.

A «columna vertebral» da industria

Gönner subliñou que o transporte de mercancías por ferrocarril é a «columna vertebral» dalgúns sectores industriais como o químico ou os do aceiro, automóbil, papel e madeira. O paro de seis días traerá consigo problemas de coordinación da produción entre distintas plantas das mesmas empresas e afectará en excesivamente ao movemento de materias primas ou produtos perigosos. A líder da Confederación da Industria Alemá destacou que esta folga terá consecuencias a longo prazo. Aos prexuízos para as compañas e a economía alemás hai que engadir os «apreciables danos de imaxe» do ferrocarril, que xa arrastra unha deficiente situación das súas infraestruturas e un preocupante problema de atrasos sistemáticos en boa parte das conexións no transporte de pasaxeiros.

O ministro federal de Transportes, o liberal Volker Wissing, criticou con suma dureza o desenvolvemento do pulso entre o sindicato e DB. «Resulta inaceptable que se convoque por cuarta vez unha folga neste conflito sen que as partes se sente a negociar», dixo Wissing, quen propuxo «a intervención dun moderador ou moderadora» e esixiu que se busquen solucións na mesa de negociacións ou aprobar a intervención dun mediador». O paro non só supón unha enorme carga para a economía nacional, senón unha proba de nervios para todos os viaxeiros, especialmente para os que usan o tren a diario para acudir aos seus postos de traballo.