Unha cámara instalada no cadro de mandos capta como a pericia dun condutor evita un grave accidente en Redondela

Iago García
I. GARCÍA REDACCION

GALICIA

Momento en el que la maniobra evasiva del vehículo rojo evita el choque en la N-552.
Momento no que a manobra evasiva do vehículo vermello evita o choque na N-552. INSTAGRAM | @dashcams.esp

O vídeo, compartido na popular conta de Instagram «Dashcams.esp», mostra a un vehículo na N-552 invadindo por completo o carril contrario. Unha manobra evasiva e o feito de que non haxa coches aparcados na beiravía evitan a colisión en milésimas de segundo

31 jul 2025 . Actualizado á 00:47 h.

Case todos os vídeos compartidos en redes das denominadas en inglés dashcams (cámaras do dashboard, ou sexa, do cadro de mandos do vehiculo), comezan do mesmo xeito. Ao ir colocadas no parabrisas o retrovisor central ou o propio cadro de mandos, temos exactamente a mesma visión que quen está a volante. O seu uso é moi popular en países de Europa do Leste, EE.UU., Rusia e países asiáticos en vías de desenvolvemento, onde se empregan para evitar fraudes ao seguro e demostrar culpabilidades en accidentes de tráfico. Empregalas para denunciar ante as autoridades actidudes temerarias ao volante tamén está permitido, pero despois aplícase a normativa que vela pola protección de datos de terceiras persoas que puidesen ser gravadas. Se se comparten publicamente para usos diferentes aos mencionados, si poderiamos ser sancionados.

Nas imaxes que mostramos a continación ver unha temeridade ao volante, pero tápanse as matrículas e non é posible a identificación de ningún usuario da vía. Foron gravadas este verán na o N-552 ao seu paso por Redondela, nas proximidades das instalacións de OPMobility, fabricante de pezas plásticas para automóbil na localidade pontevedresa. Preto xa da rotonda que permite virar cara á estación de tren, vemos un Renault Clio vermello que circula correctamente en sentido ascendente polo seu carril. De súpeto, un Volkswagen T-Roc de cor branca que vai pola mesma estrada en sentido descendente, invade por completo o carril contrario. Os reflexos de quen vai ao volante do primeiro vehículo é o único que evita unha grave colisión frontal.

O vídeo compartiuse na conta de Instagram Dashcams.esp, onde os condutores comparten este tipo de contido, graves situacións de perigo por comportamentos imprudentes nas estradas. Entre os comentarios á publicación figuran encomios á rápida manobra de esquiva do vehículo vermello, mentres se expoñen diferentes hipóteses de que puido ocorrer para que o coche branco estivese a piques de chocar. A maioría cre que se debe a unha distracción que afastou a vista da calzada, probablemente polo uso do teléfono móbil.

De estar ocupada a zona de aparcadoiro con algún vehículo sería inevitable a colisión entre os coches pola condución temeraria de quen pilota o Volkswagen.

El lugar del incidente en la N-552 a su paso por Redondela.
O lugar do incidente na N-552 ao seu paso por Redondela. GOOGLE MAPS

Normativa sobre o emprego de dashcams

A norma que ampara o uso destes dispositivos de gravación como proba dun accidente baséase no  Artigo 6 do Regulamento Xeral de Protección de Datos (RGPD), que toma como referencia a normativa europea 2016/679, en base tamén ao dereito á tutela xudicial efectiva, dereito á súa vez fundamental e xa recollido pola Constitución Española de 1978.

Así, no relativo ao uso de datos como as dashcams indica que «o tratamento é necesario para a satisfacción de intereses lexítimos perseguidos polo responsable do tratamento (ao verse implicado por exemplo nun accidente) ou por un terceiro, sempre que sobre os devanditos intereses non prevalezan os intereses ou os dereitos e liberdades fundamentais do interesado que requiran a protección de datos persoais, en particular cando o interesado sexa un neno». Segundo un informe xurídico elaborado pola Axencia Española de Protección de Datos engádese que para poder ser empregadas estas cámaras deben gravar o feito concreto (accidente ou imprudencia neste caso), captar só o que suceda no frontal do vehículo e, finalmente, difuminar a imaxe de persoas e datos relevantes como matrículas non vinculadas ao incidente que se denuncia.