As actividades que se organicen nos colexios deberán garantir «neutralidade ideolóxica»: «Que non haxa uns coa bandeira rusa e outros coa bandeira ucraína»

Elisa Álvarez González
Elisa Álvarez SANTIAGO / LA VOZ

GALICIA

Las actividades complementarias deben fomentar el pluralismo social y tener pertinencia, como la foliada realizada en el colegio CPI Bembibre hace unas semanas
As actividades complementarias deben fomentar o pluralismo social e ter pertinencia, como a foliada realizada no colexio CPI Bembibre hai unhas semanas PACO RODRÍGUEZ

Educación pon o foco o próximo curso en que este tipo de iniciativas enmárquense na programación anual, respecten os principios constitucionais e fomenten o pensamento crítico

04 jun 2025 . Actualizado á 14:22 h.

A Consellería de Educación convocou este mércores á Xunta Autonómica de Directores para abordar as instrucións de organización do próximo curso, un documento que axuda a planificar a actividade lectiva. E nesta ocasión as instrucións pon o foco en tres aspectos que a Xunta quere destacar: o reforzo da autoridade do profesor para garantir a convivencia nos centros educativos, a «neutralidade ideolóxica» das actividades complementarias que se organicen, e o fomento da lectura, sobre todo na etapa de primaria.

Sobre o segundo dos puntos, o conselleiro de Educación, Román Rodríguez, explicou que o obxectivo afecta tanto o fondo como á forma. Estas actividades deberán estar incluídas na Programación Xeral Anual (PXA), aínda que loxicamente de forma excepcional poden xurdir algunhas ao longo do curso que non estean dentro. O que ocorre, apuntou Judit Fernández, directora xeral de Ordenación e Innovación Educativa, é que se concentra unha oferta moi importante no terceiro trimestre, o que interrompe a programación docente. Con estas instrucións a Xunta quere que estas iniciativas planifíquense de forma máis ordenada.

Pero tamén afecta o fondo. A Xunta busca garantir os principios constitucionais, a neutralidade ideolóxica, o fomento do pluralismo social e do pensamento crítico, así como o respecto ás liberdades individuais no marco da lei orgánica 8/1985, que regula o dereito á educación. «Nos centros educativos fanse moitas actividades e xa non é a primeira vez nin a segunda que se organiza unha e nos chegan críticas por un lado e por outro», apuntou Román, «nun centro conviven persoas e familias moi diferentes, por iso temos que ter un certo marco cuns principios básicos que permitan que haxa unha boa convivencia». En concreto insistiu en «que haxa unha neutralidade, se fomente o pensamento crítico, se respecten os valores constitucionais e por suposto estean en conexión directa co currículo».

Preguntado por un caso concreto, a invasión rusa en Ucraína e a posibilidade de colocar no centro unha bandeira ucraína, o conselleiro de Educación asegurou: «Que non haxa uns coa bandeira rusa e outros coa bandeira ucraína, que haxa unha neutralidade. E que se plantexe se a actividade ten sentido na perspectiva curricular. Iso non quere dicir que non se poña unha bandeira, pero hai que facelo cunha coherencia e cun respecto». As instrucións diríxense a todos os centros educativos e respectan, apuntou a directora xeral, o ideario dos concertados. 

Os centros tamén porán o foco en reforzar a autoridade do profesor, cunha actitude de «tolerancia cero» ante calquera tipo de ameaza, insulto ou falta de respecto aos docentes. Desde o ano 2011 en Galicia son considerados autoridade pública, polo que nas instrucións se detalla o procedemento que deben seguir colexios e institutos ante calquera tipo de agresión. O director será quen debe comunicar estes posibles casos para que a consellería preste asesoramento e apoio canto antes. 

A ler

Finalmente, outra das novidades das instrucións para o próximo curso é a introdución dun tempo de lectura diario en primaria, de entre 20 e 30 minutos. A súa implantación forma parte do plan Mega de mellora educativa de Galicia impulsado pola Xunta, cuxa finalidade é reforzar a comprensión lectora dos estudantes e fomentar o pensamento crítico e a reflexión entre eles.