Interior perseguirá aos condutores que avisen dos controis de tráfico

José Manuel Pan
José Manuel Pan REDACCIÓN / LA VOZ

GALICIA

Imagen de un control de alcoholemia de la Guardia Civil de Tráfico.
Imaxe dun control de alcoholemia da Garda Civil de Tráfico. Marcos Miguez

Encarga á DXT un estudo para prohibir os chivatazos «que permiten que un condutor bebido eluda un control de alcol e cause un sinistro»

27 jun 2024 . Actualizado á 14:13 h.

O Ministerio do Interior quere acabar cos avisos que alertan aos condutores da localización dos controis da Garda Civil de Tráfico e encargou á DXT un estudo sobre a mellor forma de prohibir esa práctica, tan estendida entre os automobilistas galegos. Eses avisos véñense realizando desde hai anos a través de grupos de WhatsApp e das redes sociais e teñen unha incidencia especial en Galicia, onde a extensa rede de estradas permite aos condutores eludir con certa facilidade os controis policiais grazas a ese tipo de avisos. Quizais por iso é tamén Galicia a comunidade na que xurdiron distintas iniciativas en contra das aplicacións de móbiles e grupos de mensaxes que revelan onde están as patrullas de estrada.

A propia Garda Civil de Tráfico foi a primeira en facer público un problema que obrigou a redeseñar os controis de alcoholemia en Galicia para evitar que os avisos desbaratasen o seu labor de vixilancia e prevención. Por iso, desde hai meses ese tipo de dispositivos son máis dinámicos, é dicir, duran menos nun mesmo sitio e móvense con rapidez cara a outros tramos para facer fronte aos avisos. Eses controis, que se alternan con outros masivos e de máis duración, non permanecen máis de vinte minutos no mesmo punto e poden ser realizados por unha soa patrulla. Dese xeito evítase que os avisos manteñan a efectividade que estaban a ter ata o de agora, xa que aos poucos minutos de que os axentes establecesen o dispositivo xa deixaban de pasar coches por ese tramo, tal e como aseguran fontes da Garda Civil.

As queixas sobre eses chivatazos de WhatsApp chegaron todo o máis alto. Se hai unhas semanas era o director xeral de Tráfico, Pere Navarro, o que recoñecía en Santiago a súa preocupación por esas alertas, onte foi o ministro do Interior, Fernando Grande-Marlaska, o que denunciou ese tipo de comunicacións a través de redes sociais e de aplicacións de mensaxería: «É unha práctica insolidaria e incívica, porque eses avisos permiten que un condutor bebido poida eludir un control de alcoholemia e provocar un sinistro grave en calquera outro punto no que poden verse afectados cidadáns inocentes».

Durante a presentación en Madrid do plan de seguridade viaria para o verán, o ministro insistiu nos prexuízos que ocasionan ese tipo de avisos coa localización dos controis de tráfico, porque «son un ataque á liña de flotación da política contra o alcol na condución, que é un elemento básico e fundamental da estratexia de seguridade viaria, porque salva vidas». Marlaska asegurou que lle encargou á Dirección Xeral de Tráfico que busque o mellor modo de incorporar a prohibición deste tipo de avisos na lexislación española. O ministro lembrou que países como Suíza e Francia xa regularon esas prácticas e incluíronas nas súas normas sancionadoras.

«O alcol e as drogas seguen sendo graves problemas para a seguridade viaria»

«Queremos mostrar as consecuencias reais das condutas prohibidas ao volante que supoñen un desprezo á comunidade e intentamos pór de relevo que a seguridade viaria é unha decisión, e que respectar as normas é unha elección consciente que debe tomarse cada vez que se conduce». O ministro do Interior presentou así a campaña de seguridade viaria programada pola DXT para reducir a sinistralidade este verán. «A nosa obrigación é facer cumprir as normas de circulación porque é a forma máis eficaz de evitar os sinistros e as vítimas de tráfico», insistiu o ministro.

A campaña está enfocada ao alcol porque é a segunda causa de sinistros mortais en España, co 29% dos falecidos, só detrás das distraccións, que supoñen o 31%, e por diante da velocidade (23%).

En presenza do director xeral de Tráfico, o ministro Marlaska lembrou que no que vai de ano morreron máis de 500 persoas nas estradas españolas (50 en Galicia). Os datos son mellores que os do primeiro trimestre, pero se achega un período complicado porque xullo e agosto son os meses con maior número de desprazamentos por estrada. O pasado verán morreron 238 persoas e 959 sufriron feridas graves nos sinistros viarios ocorridos en España. Tráfico porá especial atención nas motos, que elevaron a súa sinistralidade.